Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Ja, jeg har skrudd toppen på plass igjen, og nå er det god kompersjon i motoren, så da var jeg halvveis.

Men, det er enda veldig dårlig effekt, og den vil ikke starte når jeg bruker kickstart.

Så jeg tror det muligens kan komme av at den får for mye bensin. Jeg har både bensinskuren og luftskuren skrudd ut 1 og en halv omdreining. Når man kjører så høres det ut som om choke er på, og man kan skru bensinskuren helt inn uten at det blir forskjell. Så kan dette være årsaken? Eller er det kanskje noe annet jeg ikke har tenkt på?

Jeg har en ekstra forgasser som jeg vet virker som den skal, den monterer jeg i morgen for å se om det blir noen forskjell.

Ps. Har en liten elektrisk feil, når jeg skrur på langlyset, så skur ikke nærlyset seg av, noe som færer til at det blir dårlig eller ingen belysning av veien. Hvordan burde jeg gå frem i en slik situasjon?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av Kawagutten »

Istedet for 1.5 runde så prøv 2.5 runde og fin juster derfra.Åpne lysbryteren å spray på noe elektro rens i første omgang,er du heldig så hjelper det.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Kawagutten skrev:Istedet for 1.5 runde så prøv 2.5 runde og fin juster derfra.Åpne lysbryteren å spray på noe elektro rens i første omgang,er du heldig så hjelper det.
Så du mener at den kanskje får for lite bensin?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av Kawagutten »

Det kan jeg ikke vite men 2.5 runde pleier å være i nærheten av perfekt så kan være noe mer.Har du sjekket dyser,flotør,kondens,plugg og luftfilter?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Kawagutten skrev:Det kan jeg ikke vite men 2.5 runde pleier å være i nærheten av perfekt så kan være noe mer.Har du sjekket dyser,flotør,kondens,plugg og luftfilter?
Plugg er ok, luftfilter er nytt. Vet ikke om kondens, og det kan være feil på flotør.

Sykkelen har fått litt juling før jeg kjøpte den, og forgasseren var ganske så skitten, men jeg renset nylig dysene, så kan kanskje noe annet være tett?

ZZR-Erling

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av ZZR-Erling »

Hvor gammel er bensinen! Smeller den når du slipper gassen? Har du byttet stempel og ringer? Har du ny topp og sylinderfotpakning?

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

ZZR-Erling skrev:Hvor gammel er bensinen! Smeller den når du slipper gassen? Har du byttet stempel og ringer? Har du ny topp og sylinderfotpakning?
Bensinen er helt fersk. Smeller ikke når jeg slipper gassen, men den klarer ikke å bakke. Stempel er ikke helt nytt, men stempelringene er helt nye. Toppen er ok, og pakningene er også byttet.

ZZR-Erling

Re: Effekttap/sykkel drukner kanskje i bensin...

Legg inn av ZZR-Erling »

ThemotorsykkelGuy skrev:
ZZR-Erling skrev:Hvor gammel er bensinen! Smeller den når du slipper gassen? Har du byttet stempel og ringer? Har du ny topp og sylinderfotpakning?
Bensinen er helt fersk. Smeller ikke når jeg slipper gassen, men den klarer ikke å bakke. Stempel er ikke helt nytt, men stempelringene er helt nye. Toppen er ok, og pakningene er også byttet.
Ok, sjekk om det er skit i forgasser, og at den sitter ordentlig tett på motor og luftfiltersiden..du vil ikke ha falskluft.

Svar