Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM
Joda, men noen ganger er det greit å kjøre for å kjøre uten å fikle med alskens duppeditter. Fin tur var det vertfall 

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Ingen bilder da ?
- Bjerknez
- Kontakt:
Cutless tok vel et mobilbilde av meg med hjelmen på, men ikke noe mer spennende enn det. Vi ble så oppslukt av flotte veier i dag så vi bestemte oss for en mer aktiv stil og da glemte jeg alt som heter kamera og dupeditter 

- Bjerknez
- Kontakt:
Rundet faktisk 4.000km med sykkelen i dag
Er ikke så galt det siden jeg kun har kjørt siden 25.oktober i fjor og frem til nå

Er ikke så galt det siden jeg kun har kjørt siden 25.oktober i fjor og frem til nå

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Du får skrive en 4000 km innlegg og fortelle litt om hvordan du og Street'n har blitt kjent med hverandre :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Tja... kanskje ikke så dumt det... siden jeg allikevel sitter her og venter på at Grandiosaen skal bli stekt...
Som sagt... 4.000km. ble passert i dag og så langt er jeg (ikke overraskende) veldig fornøyd med sykkelen. Dette blir vel egentlig kun hakk i plata, for jeg har faktisk ikke noe negativt og melde om sykkelen. Jeg føler den er veldig svingvillig og selv om vi kjørte en relativt aktiv tur i dag så vet jeg at jeg har så mye mer å gå på. Jeg blir ikke sliten noe sted og det eneste som til tider "plager" meg er de gangene jeg glemmer å slå varmeholkene ned ett hakk for det blir faktisk ubehagelig varmt på hendene og det tar noen minutter før effekten gir seg etter at jeg har skrudd ned ett hakk. Ja det blir faktisk så ubehagelig at jeg må slippe styret til tider.
Dempere føles veldig bra, bremsene hugger som bare det og selv etter 4.000 kjørte km. så er det faktisk plenty med mønster igjen på Pirelli Diablo Rosso dekkene. Noen her inne mente at disse ikke tålte særlig mer enn 4.000-5.000 km. Vel.. jeg tipper de fint tåler minst 2.000 km. til.
Så som sagt.. dette er hakk i plata. Jeg er veldig fornøyd og den har gått uten feilslag så langt
Som sagt... 4.000km. ble passert i dag og så langt er jeg (ikke overraskende) veldig fornøyd med sykkelen. Dette blir vel egentlig kun hakk i plata, for jeg har faktisk ikke noe negativt og melde om sykkelen. Jeg føler den er veldig svingvillig og selv om vi kjørte en relativt aktiv tur i dag så vet jeg at jeg har så mye mer å gå på. Jeg blir ikke sliten noe sted og det eneste som til tider "plager" meg er de gangene jeg glemmer å slå varmeholkene ned ett hakk for det blir faktisk ubehagelig varmt på hendene og det tar noen minutter før effekten gir seg etter at jeg har skrudd ned ett hakk. Ja det blir faktisk så ubehagelig at jeg må slippe styret til tider.
Dempere føles veldig bra, bremsene hugger som bare det og selv etter 4.000 kjørte km. så er det faktisk plenty med mønster igjen på Pirelli Diablo Rosso dekkene. Noen her inne mente at disse ikke tålte særlig mer enn 4.000-5.000 km. Vel.. jeg tipper de fint tåler minst 2.000 km. til.
Så som sagt.. dette er hakk i plata. Jeg er veldig fornøyd og den har gått uten feilslag så langt

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg har nå kjørt 4.200km på Pirelli Diablo Corsa dekkene og jeg må si jeg er overrasket over at jeg fortsatt har veldig mye mønster igjen. Ja..jeg vil si over halvparten...minst.
Har blitt sagt her inne at jeg ikke bør forvente mer enn rundt 5.000km. på disse før dem er slicks.
Så er spørsmålet mitt. HVORFOR har det seg slik at akkurat JEG får mer ut av disse dekkene?
Jeg har en teori selv. Tatt rett ut av luften, men dog:
Har stort sett kjørt på kald asfalt (fikk jo sykkelen 24.oktober 2014) og ikke veldig mye aktivt. Man legger vel kanskje igjen mer gummi på glovarm asfalt og mer aktiv kjøring?
Har blitt sagt her inne at jeg ikke bør forvente mer enn rundt 5.000km. på disse før dem er slicks.
Så er spørsmålet mitt. HVORFOR har det seg slik at akkurat JEG får mer ut av disse dekkene?
Jeg har en teori selv. Tatt rett ut av luften, men dog:
Har stort sett kjørt på kald asfalt (fikk jo sykkelen 24.oktober 2014) og ikke veldig mye aktivt. Man legger vel kanskje igjen mer gummi på glovarm asfalt og mer aktiv kjøring?
Jeg tipper, som du nevner, kald asfalt og ikke mye pådrag
Det ble mye WOT da jeg kjøpte min sykkel ved påsketider i fjor, går fort med mye pådrag

Noen nevner dette med motorbremsing på v-twin som spiser dekk også, uten at jeg har satt meg så mye inn i det.

Det ble mye WOT da jeg kjøpte min sykkel ved påsketider i fjor, går fort med mye pådrag

Noen nevner dette med motorbremsing på v-twin som spiser dekk også, uten at jeg har satt meg så mye inn i det.
- Bjerknez
- Kontakt:
Her er vertfall bilde av mønstret i dekkene mine. Tok bildene i skrivende stund:
Bakdekk:

Fremdekk:

Bakdekk:

Fremdekk:

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Har du bilde av dekket i profil/makro for å se om profilen har holdt seg greit?
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Fikk 4850km utav mitt orginale bakdekk, kjørte også fint i "børjinga" men det kom seg etterhvert. Og det gikk fryktelig fort på slutten, så følg med.
Jeg rundet også 4000 på Speed'en nå siste turen jeg var hjemme. Og jeg har bytta både fram og bakdekk (bakdekk på ca 3000)
Satser på 3-4000 km i neste friperiode, har bestillt 10000km service på AGM den 20. mai. Da skulle det meste være iorden for banekurs og alpeferie
Jeg rundet også 4000 på Speed'en nå siste turen jeg var hjemme. Og jeg har bytta både fram og bakdekk (bakdekk på ca 3000)
Satser på 3-4000 km i neste friperiode, har bestillt 10000km service på AGM den 20. mai. Da skulle det meste være iorden for banekurs og alpeferie

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Her er et par bilder til. Dog kun av bakdekket:

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Det er nok ikke så dumt å bestille seg et nytt dekk, for det er ferdig før du aner det. Surt (veldig surt) å vente på dekk, når sola skinner
Jeg hadde også endel mønster igjen når korden stakk fram en aprildag ifjor

Jeg hadde også endel mønster igjen når korden stakk fram en aprildag ifjor

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Ahh... då må nye dekk bestilles asap 

- Bjerknez
- Kontakt:
Venter på bekreftelse fra Mr.Pitlane slik at jeg kan få dekkonline til å sende dekkene rett dit
Blir Pilot Road 4 siden disse har fått veldig mye skryt. Jeg har nok heller ikke behov for noen superduper sport dekk til min kjøring.
Men nok om det... fant dette bilde på pc'en og tenkte jeg kunne lage en liten quiz. Ikke VELDIG vanskelig dette, men er det noen som ser hvor jeg har tatt dette bildet?

Blir Pilot Road 4 siden disse har fått veldig mye skryt. Jeg har nok heller ikke behov for noen superduper sport dekk til min kjøring.
Men nok om det... fant dette bilde på pc'en og tenkte jeg kunne lage en liten quiz. Ikke VELDIG vanskelig dette, men er det noen som ser hvor jeg har tatt dette bildet?