Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

Da er jeg hjemme igjen etter dagens tur. Flott tur i kanonflott vær, selv om det var litt kjølig. Fint å få testet sykkelen litt også med tanke på aktiv kjøring i flotte svinger. Turen gikk fra Fredrikstad mot Halden og riksvei 22 mot grensen. Like før grensen tok vi til høyre og kjørte mot Strømstad hvor Cutless slo på stortromma og slenge i seg en voksen Kebab :thumleft

Deretter gikk ferden hjemover via gamle E6 og forbi Høk, Skjeberg Stasjon. Planen var at jeg og Cutless samt Ashlan skulle ta en liten tur til Skjærhalden, men vi backet ut alle sammen. Ashlan skulle få seg litt mat/hvile før jobben i kveld og jeg fant ut at jeg hadde en bikkje hjemme som måtte ha mat/tur, så da tok jeg og Cutless en kaffe hos meg i steden før vi tok en tårevåt farvell for denne gang :prop:

Det ble desverre bare ett bilde fra meg denne gangen. Når jeg er på MC tur så er det ikke alltid jeg får så lyst til å knipse i vildens sky og det ble derfor ikke gjort denne gangen. Jeg tok bare et kjedelig bilde av egen sykkel på møtestedet. Kanskje andre tok noen bilder som er verdt publisering?

Ambro filmet deler av turen, men ønsket ikke å redigere. Send meg filmen Ambro så kan jeg redigere den for deg hvis du ønsker det :thumleft
Filmen kan sendes til meg via https://www.wetransfer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Last den opp og send meg linken :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Cutless »

Takk for laget, hyggelig å se nye ansikt. Jeg skulle gjerne hatt mer tid på å sett de hver og en av de flotte syklene deres. Jeg gleder meg til neste gang!

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Busa Trond »

Godt å høre at det er noen som er ute å kjører :thumleft
Litt tidlig enda her i nord. Kuldegrader å jobbe lørdag i dag.
Venter på nye dempere til Tigeren, så når det blir i boks slenger jeg meg med på en tur jeg også :prf
Venter på bilder :D

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av freddy123 »

takk for turen :D og må si det en gang til den rv22 eller hva den het var helt krem toppers :prf dit må jeg tilbake.
nå har jeg også fått varmen i meg etter 30 min i dusjen :lol

ambro: kjørte du småveien hjem når du tok av mot vestby/hvitsten ?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:takk for turen :D og må si det en gang til den rv22 eller hva den het var helt krem toppers :prf dit må jeg tilbake.
Told ya! :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Cutless »

Jeg håper du aldri kjøper deg R-sykkel freddy123, da vil jeg slite noe forferdelig med å henge på deg. Du hadde et imponerende tempo i dag.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg synes du hang bra på i dag freddy123 :thumleft

Et godt bevis på at det er føreren og ikke sykkelen som er det som gjelder. Var vel ingen som pushet grensene i dag akkurat, men det gikk unna et lite stykke :thumleft

Artig var det vertfall :prop:

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av freddy123 »

Ja det blei noe aktiv kjøring idag ja :) , men skal ikke se bort ifra at det står en noe mere bøllete sykkel på tunet neste sesong :)

Merka også at bjerknezen har endra kjøremønsteret sitt litt nå, en når du kjørte cruisern var blitt hakke mere aktiv i svinga du :)

Men i bunn å grunn så skal vel ikke slike turer bli til race om hvem som er kjappest :) det er viktig at man tar det i eget tempo :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Ja det blei noe aktiv kjøring idag ja :) , men skal ikke se bort ifra at det står en noe mere bøllete sykkel på tunet neste sesong :)

Merka også at bjerknezen har endra kjøremønsteret sitt litt nå, en når du kjørte cruisern var blitt hakke mere aktiv i svinga du :)

Men i bunn å grunn så skal vel ikke slike turer bli til race om hvem som er kjappest :) det er viktig at man tar det i eget tempo :)
Jeg hadde nok mye mer og gå på, men valgte å kjøre med litt margin. Cruiseren ja.... Det blir jo som å sammenligne en hval med en Gaupe :thumleft

Når asfalten blir varmere, så er jeg klar for den samme turen en gang til i litt høyere tempo :prop:

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Ashland »

Takk for turen i dag gutter :thumleft

Når det blir varmere i været går det ann å legge opp noe av den samme turen igjen. Rv 22 er helt perfekt for litt aktiv kjøring med sykkel

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

Takk det samme Ashland :-# :x
Dette må gjentas :prop:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

Da skal videoen som Ambro tok være på vei over til meg snart så jeg får redigert den ferdig. I følge Ambro så skjedde det noe maed kameraet som gjorde at den beste veien ikke ble filmet. Men jeg skal se hva jeg får ut av det som er igjen av opptaket :thumleft

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av svein690 »

Lurer på om jeg så dere like ved motorveien ved Strømstad i går faktisk, så en god del mc stående på en "rasteplass" like ved påkjøringa fra Strømstad

Så ihvertfall en 883 sportser og en Triumph, var en del andre sykler der også, men så spesifikt Harley'n og Triumph'n
Var jo det perfekte været i går, i motsetning til i dag med SNØ!!!

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Ashland »

Det kan nok stemme bra det, vi stoppet og samlet alle sammen ved en temmelig stor bussstopp, rett vedsiden av påkjøringen til E6. Før det ble tur inn til Strømstad for en kaffe på Kino's.
Bjerkenez traff midt i blink med tanke på været!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå

Legg inn av Bjerknez »

Jeg blir så rørt når folk kjenner igjen Triumphen :redface :lol

Men ja, det var nok oss :thumleft

Svar