Så jada! det skal bli interessant å oppleve hvordan 1290'en svinger seg

Den monteres på den ene kaliperen, men vekta er så liten at det ikke vil påvirke kjøreegenskapene.AJ skrev:Et spørsmål jeg håper erfarne KTM-eiere her inne har svar og synspunkter på.
Jeg har kikket på KTM's "Radial Roadlok" og kommet til at dette antakelig er en lur greie å gå til anskaffelse av.
En skivebremslås fast montert på kaliperen:
Med denne slipper man naturlig nok å ha med seg egen skivebremslås.
Spørsmålet til folket her inne er om noen har erfaring med denne?
Og er det slik at den kun skal monteres en på den ene kaliperen? Eller monteres det en på hver slik at vekt og balanse i hjulet blir lik?
Gjennomsnittlig så blir det stjålet 24.000 sykler i Storbritannia i året, for å bruke det som eksempel. Da er det greit å gjøre det litt vanskeligere for tyven når man er ute på tur. Jeg bruker min bremseskivelås konsekvent når jeg parkerer over natten i utlandet eller hvis jeg parkerer for lengre tid et sted. Fordelen med denne nye patenten er at hjulet er låst til gaffelen så det kan ikke skrus av for å trille sykkelen inn i en varebil. Bakdelen er at den er litt mindre synlig enn de tradisjonelle.LordShaft skrev:Snedig patent, men trenger du det?Jeg har enda tilgode å parkere sykkelen min med en slik i framdekket....
Har brukt vanlig skivebremslås med alarm tidligere på turer i inn- og utland. Har aldri blitt utsatt for tyveriforsøk. Antar at skivebremslåsen kan ha hatt en viss avskrekkende effekt...LordShaft skrev:Snedig patent, men trenger du det?Jeg har enda tilgode å parkere sykkelen min med en slik i framdekket....
Det er her Roadlok er bra, fordi hjulet er helt låst slik at du ikke kan starte å rulleLordShaft skrev:Ja du ser jo best av alle hva ditt behov er, men sykkelen min er levert med original alarm. Denne er latterlig følsom, å hyler såpass jævlig ved bevegelse at vil de ta den, så tar de den med eller uten skivelås. Også har jeg sett så mange eksempler på folk som har startet opp å trillet avgårde med skivelås for så å få seg tidenes overraskelse![]()
Skal nok bli en del turrapporter i år også, jafreddy123 skrev: [snip] og skal bli artig med noen turraporter igjen :)
Takk, takk!Olden skrev:Gratulerer!![]()
Deilig følelse å overta nysykkel