Anbefaling på nybegynner sykkel??
Re: Ambefaling på nybegynner sykkel??
Virago føles ikke stiv å kjøre Ragnhild men da jeg gikk fra Virago til Aprilia Pegaso så oppdaget jeg at Virago har gorilla kjørestilling for armene. Ikke særlig behagelig på langkjøring egentlig. Salen er litt tynn og en faller igjennom etter en stund.
Bakbremsen er en vits og den er svært følsom for dekkvalg. Noen årganger kan ha trøbblete bensinkraner som kan gjøre at en fyller motoren med bensin og jording av batteriet bør sjekkes for å unngå driftsstopp. Virago er en helt grei og enkel sykkel som med litt stell vil tjene sin eier godt. Selv likte jeg nok 550en best. Ingen rakett akkurat men det utgir den seg ikke for å være heller. Helt grei er min dom.
Bakbremsen er en vits og den er svært følsom for dekkvalg. Noen årganger kan ha trøbblete bensinkraner som kan gjøre at en fyller motoren med bensin og jording av batteriet bør sjekkes for å unngå driftsstopp. Virago er en helt grei og enkel sykkel som med litt stell vil tjene sin eier godt. Selv likte jeg nok 550en best. Ingen rakett akkurat men det utgir den seg ikke for å være heller. Helt grei er min dom.
I ekte cruise tradisjon - en Indian
[youtube]5Yzr6L6RpQE[/youtube]
...hmm, men så var det prisen og den passer vel egentlig best i Arizona...
I tillegg til allerede nevnte - en god nybegynner sykkel kan sikkert være Aprilia Mana 850 også med automatgir! Må være ideelt til pendling og køkjøring... men sikkert ganske fraværende på bruktmarkedet... og spørs selvfølgelig om man blir fornøyd nok til å beholde den... ellers er det nok lurt å lære manuelt gir også...
[youtube]gwhDFwGIubQ[/youtube]
Og apropos Guzzier, kardang er jo en fordel - og de har utseendet med seg
[youtube]Tsfiyp1_BpE[/youtube]
Måtte bare ta med denne også - her er sikkerhet underordnet... for ikke å snakke om at tanken på mulig velt overhodet ikke har streifet fyren
[youtube]vWB1f3bWrO8[/youtube]
Ligger ellers endel MC videoer ute på NRK sidene fra Autofil - bl.a. Dragstar 650 og mange andre. Bl.a. MC i Lofoten
Havnet på Scarver'n selv som min første sykkel og godt fornøyd med den både til pendling og småturer om ettermiddager og i helger. Ikke den beste langtur-sykkelen pga manglende kåpe, men absolutt veldig gøyal i svinger. Rimelig i innkjøp og drift også.
[youtube]5Yzr6L6RpQE[/youtube]
...hmm, men så var det prisen og den passer vel egentlig best i Arizona...
I tillegg til allerede nevnte - en god nybegynner sykkel kan sikkert være Aprilia Mana 850 også med automatgir! Må være ideelt til pendling og køkjøring... men sikkert ganske fraværende på bruktmarkedet... og spørs selvfølgelig om man blir fornøyd nok til å beholde den... ellers er det nok lurt å lære manuelt gir også...
[youtube]gwhDFwGIubQ[/youtube]
Og apropos Guzzier, kardang er jo en fordel - og de har utseendet med seg
[youtube]Tsfiyp1_BpE[/youtube]
Måtte bare ta med denne også - her er sikkerhet underordnet... for ikke å snakke om at tanken på mulig velt overhodet ikke har streifet fyren

[youtube]vWB1f3bWrO8[/youtube]
Ligger ellers endel MC videoer ute på NRK sidene fra Autofil - bl.a. Dragstar 650 og mange andre. Bl.a. MC i Lofoten
Havnet på Scarver'n selv som min første sykkel og godt fornøyd med den både til pendling og småturer om ettermiddager og i helger. Ikke den beste langtur-sykkelen pga manglende kåpe, men absolutt veldig gøyal i svinger. Rimelig i innkjøp og drift også.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Anbefaling på nybegynner sykkel??
Du verden...
Mange gode tips her, RuneMC :)
Velkommen til Forumet, forresten
Mange gode tips her, RuneMC :)
Velkommen til Forumet, forresten

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Tror jeg skal begynne å se etter en sånn Guzzi 

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
Jeg har begynt. Sambizen har forelska seg i en Moto Guzzi Norge...Snill Vaffel skrev:Tror jeg skal begynne å se etter en sånn Guzzi

Mvh
Kristian
Drøm: BMW F800ST, Moto Guzzi Norge, Lancer Evo (VI TME / EVO X)
Nå: '95 Koreansk Industri Avfall
For de som ikke vet kem eg e, er jeg Deauville00 i ny drakt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
-
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Et GODT valg! 

Da har vi kanskje vært innom samme forum tidligere? Bare hyggelig med gamle/nye fjes/nick :)Onsløv skrev:For de som ikke vet kem eg e, er jeg Deauville00 i ny drakt.
Det har vi nok.
Pleide å være på forumet som nå er nede.
Fant ut at det er dumt å ha nick tilknyttet hva man kjører.
Mvh
Kristian
Kristian
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Det nye nicket passa deg som hånd i hanskeOnsløv skrev:Det har vi nok.

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ok... Hyggelig at du fant veien hit :)Onsløv skrev:Det har vi nok.
Har fått med meg at du/dere har begynt å interesse dere for Moto Guzzi.Onsløv skrev:Fant ut at det er dumt å ha nick tilknyttet hva man kjører.
Sjekket Finn.no her om dagen og fant bl.a. denne, som jeg mener å vite tilhører en annen bruker på forumet som nå ligger nede...

Fin sykkel, men kanskje litt liten for to som skal på tur?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kommer vel litt an på hva slags tur man skal på? Med litt omtanke går det sikkert greit for en uke eller så? Må jo ikke ha med hele garderobeskapet + nordveggen i verkstedet slik som Jalmar. Eller halve kjøkkenet slik som jeg

Uanset er Breva så absolutt en sykkel jeg kunne tenkt meg å bli sett på

Uanset er Breva så absolutt en sykkel jeg kunne tenkt meg å bli sett på

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Men den er altså litt liten. Jeg tenker ikke først og fremst på effekten, men selve størrelsen på sykker'n.
Overraskende liten der den, faktisk...
Overraskende liten der den, faktisk...

Jau, 750 er kanskje litt lite..... Derfor jeg har sett meg om etter 900'ere... Har funnet noen XJ900 jeg tenkte å ta en nærmere titt på. Men modellen ser jo 10 år eldre ut enn de egentlig er :-)AJ skrev:Ok... Hyggelig at du fant veien hit :)Onsløv skrev:Det har vi nok.
Har fått med meg at du/dere har begynt å interesse dere for Moto Guzzi.Onsløv skrev:Fant ut at det er dumt å ha nick tilknyttet hva man kjører.
Sjekket Finn.no her om dagen og fant bl.a. denne, som jeg mener å vite tilhører en annen bruker på forumet som nå ligger nede...![]()
Fin sykkel, men kanskje litt liten for to som skal på tur?
Moto Guzzi Norge 850 eller 1200 må jo være toppers.
Mvh
Kristian
Kristian
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Moto Guzzi'ene er litt dyre... Men veldig fine! Har lyst på en 1200 Sport selv og det kan fort bli min neste sykkel.Onsløv skrev: Jau, 750 er kanskje litt lite..... Derfor jeg har sett meg om etter 900'ere... Har funnet noen XJ900 jeg tenkte å ta en nærmere titt på. Men modellen ser jo 10 år eldre ut enn de egentlig er :-)
Moto Guzzi Norge 850 eller 1200 må jo være toppers.
TDM'en jeg har fikk ytterligere 15000 km på telleren i år og begynner nå å nærmere seg 50000 km.
Har ikke tenkt å bytte enda, men etter 2010 sesongen så vil det ganske sikkert bli aktuelt, ja!
Men da blir det kanskje en ny Yamaha Ténéré 1200? Eller en Moto Guzzi...

- Snill Vaffel
AJ den var jo veldig fin, men må inrømme at jeg syns ikke er så fint med den vindusskjermen foran, burde vel ikke være noe hokkus pokkus å ta den vekk :-
Snill Vaffel
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
- Snill Vaffel
Er jo nesten igen Guzzi´r på finn nå, kunne tenke meg å titte på en sports utgave men det er bare en ute for salg i litt høyere prisklasse jeg hadde tekt med i denne omgang
Kommer vel flere utover høsten vinteren får man håpe :)

Snill Vaffel
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
Onsløv skrev:Har funnet noen XJ900 jeg tenkte å ta en nærmere titt på. Men modellen ser jo 10 år eldre ut enn de egentlig er :-)
Hører hva du sier, men skjønner ikke hva du mener.......

Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Vindskjermen på Breva'en går det helt sikkert greit å fjerne uten større problemerSnill Vaffel skrev:AJ den var jo veldig fin, men må inrømme at jeg syns ikke er så fint med den vindusskjermen foran, burde vel ikke være noe hokkus pokkus å ta den vekk :-

Liker Breva'en godt jeg også, men 750'en blir for liten.
En av flere fine ting med den, synes jeg, er at den har to eksospotter.
Jeg synes ikke potteløsningene på alle Guzzi modellene er like bra, men på Sport 1200 er den blitt fin nå etter at de erstattet denne carbonetterligningen med en en mye penere potte.
Men for mange (og jeg er kanskje en av de...

Nei... Hadde en 2000 Deauville tidligere, og har tatt en ''99 modell XJ900 i nærmere øyensyn, og jeg synes deauvillen så mye nyere ut enn XJ'en.Geso skrev:Hører hva du sier, men skjønner ikke hva du mener.......Onsløv skrev:Har funnet noen XJ900 jeg tenkte å ta en nærmere titt på. Men modellen ser jo 10 år eldre ut enn de egentlig er :-)![]()
Geso

Men sykkel er sykkel. Til helgen er jeg kanskje eier av en også....

Mvh
Kristian
Kristian
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Denne ser jo fin ut... klikk bildet for mer info...:Onsløv skrev: Men sykkel er sykkel. Til helgen er jeg kanskje eier av en også....
[img]http://img5.imageshack.us/img5/3884/st800.jpg[/img]

- Snill Vaffel
Den var jo lækker
Gult er kult 

Snill Vaffel
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
Tøff farge, men litt mer enn jeg tenkte å bruke...
Kommer oppdatering på mandag dersom jeg slår til på en i helgan...
Kommer oppdatering på mandag dersom jeg slår til på en i helgan...
Mvh
Kristian
Kristian
- Bimma
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Kontakt:
MEGABRA SYKKEL.....................!!
Og jeg er ikke det minste forutinntatt...

LYKKE TIL MED HANDELEN ONSLØV

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Er da ingen som har deg mistenkt for detBimma skrev:MEGABRA SYKKEL.....................!!
Og jeg er ikke det minste forutinntatt...