hehe, bilvask og detailing er to vidt forskjellige ting jaLordShaft skrev:All respekt for å legge så mye sjel ned i å stelle bilen sin.... jøss... men når du forteller at du vasker i sporene med q-tips....ja da er du stemplet for lenge siden i min bok
Galskap kommer i alle former og størrelser skjønner jeg![]()
Note4

Gå bort til en bil som ser ren ut og lys direkte på lakken med lommelykt (LED-lykt) mens du ser der du lyser. Da vil du i 98% av tillfellene se vaskeriper og andre riper i lakken som gjør at lyset bryter. Selv fabrikknye biler ser ikke ut etter en "klargjøring" av forhandler før levering. joda, bilen ser blank og fin ut for de aller fleste av oss, men en "detailet" bil skiller seg bare enormt ut. Er mange som kom bort til meg på parkeringsplasser etc. og sa "Dæven for en blank bil".
Hvis noen her inne vil ha detailet sykkelen/bilen sin av folk som VIRKELIG er nøye så kan jeg sette dere i kontakt med riktige folk. Men er dere ute etter en skikkelig detailing hvor jobben også blir dokumentert med film/bilder etc. så ikke regn med at du får noen rabatt. Skal du selge bilen/sykkelen så kan det faktisk lønne seg og betale noen tusen for dette da prutningsmonnet ofte forsvinner med tanke på det estetiske.
De folkene jeg snakker om overgår vanlige "vaskesjapper" med god margin og koster så klart også en del mer.
Regn med å betale 5-10.000,- for en fullstendig detailing av en bil. Mulig det er noe billigere hvis du har motorsykkel. Da inngår også evt. vannsliping etc. for å fjerne riper som går gjennom klarlakk etc. :-)å