Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Ashland »

Grattis med snasen ny sykkel :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Cutless »

Falsk nøytral heter det :-)

Ikke uvanlig at det skjer nå som girkassa er helt ny og ikke innkjørt enda. For å unngå det så gjelder det å være bestemt med foten.

Det skjedde 4-5 ganger med meg å de første 1000 km. Etter førstegangsservice så har det ikke skjedd en eneste gang. Så det koker ned til at du må kjøre inn sykkelen og at det er helt normalt :)

Kos deg masse med sykkel, og gassen blir du vant til - det er ikke bare mc'n som skal kjøres inn.. ;-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Orion »

Det høres logisk ut Cutless, så takk for svar :-)

Spurte litt rundt oljeskift da jeg var der. Forstod det slik at olja som er på under innkjøringsperioden, er tynnere enn den som skal brukes normalt. For at ting skal gå seg til osv. Dette har sikkert påvirkning på giringen også, og at en kan oppleve falsk nøytal. Uansett betryggende å høre at du kun opplevde det før 1. gangsservice.

Tenkte meg en tur til Gardermoen i dag, og se på en leilghet ikke langt unna. Uvisst om snøen har gått oppe der enda, men det finner vi ut av ;-)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Cutless »

Jeg mener de kommer med mineralolje fra fabrikk, og at de fyller syntetisk olje fra Shell på førstegangsservice :)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Orion »

Et par andre ting jeg savner på Scrambleren, er bensinmåler og gir-indikator i displayet.

Kun reservetank-lampe og nøytral som kommer som standard. :knegg

Så lenge man holder øye med kmteller går det gjerne bra.

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Reodor Felgen »

Gir indikator og bensinmåler er uansett ting du ikke trenger :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Et par andre ting jeg savner på Scrambleren, er bensinmåler og gir-indikator i displayet.

Kun reservetank-lampe og nøytral som kommer som standard. :knegg

Så lenge man holder øye med kmteller går det gjerne bra.
Jeg tror man blir vant til det meste, så dette tror jeg noe du lett kan klare deg uten :thumleft

Girindikator er nok den jeg ønsket mest velkommen på min sykkel. Jada, jeg klarer meg uten, men synes dte er utrolig deilig å vite hvilket gir jeg er i. Når det gjelder bensinmåler så hadde jeg jo en cruiser som ikke hadde dette. Bare en reservelampe. Man fyller opp tanken, kjører til lampen lyser, regner ut snittforbruk, runder opp for sikkerhetsskyld og kjører heretter på trippteller. Man må bare huske på og nulle den ut hver gang man fyller. Det funker faktisk utmerket.

At det ikke finnes slikt på denne sykkelen er nok fordi den skal være litt nostalgisk og dermed har man kuttet ut slike ting. :thumleft

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Reodor Felgen »

Har man et bevisst forhold til kjøring vet man hvilket gir man kjører i.

Toven

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Toven »

Joda, det er en gimmick. Jeg skulle gjerne hatt det men gidder ikke ta bryet å montere. Mange ganger jeg leter etter 7 gir :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Bjerknez »

Reodor Felgen skrev:Har man et bevisst forhold til kjøring vet man hvilket gir man kjører i.
Joda, men så lenge man kan få det bekreftet ved å enkelt kikke ned på displayet så gjør det jo saken litt enklere :thumleft
Men det er som sagt overhodet ikke noe must. Det er forøvrig ikke turteller eller bensinmåler heller. Men jeg liker å få informasjon :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Orion »

Trommevirvel.......

Da var http://yellowthunder.no online!

Finner en liten videosnutt av Scrambleren der også hvis du leter godt. :prf

Kom gjerne med feedback.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Bjerknez »

Se der ja, der var det etterlengtede gliset jeg ventet på :lol

Har du noen planer for dagene da med tanke på hvor ferden går? Jeg anbefaler deg å sette deg på jernhesten og kjøre, kjøre, kjøre. Mye du må venne deg til med ny sykkel. I førsten vil du kanskje få vondt i ryggen/beina etc. men etter litt kjøring så pleier det å gå seg til.

Uansett... beveger du deg inn i Østfold så gi beskjed for da kommer jeg og møter deg :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av LordShaft »

Skal komme med feedback når jeg får sett siden fra mac'en min også. Fra mobil er det veldig tommel opp så langt. Likte veldig godt den meny greia på toppen

Note4

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Orion »

Takk for tips og feedback! Fortsatt litt småfiks, men det kommer etterhvert.

Er veldig i tvil om jeg skal oppgradere til større Mac, eller kjøpe ny PC. Må uansett bytte Mac Minien da det tar evigheter å rendre videoene.

Hvilken Mac er å anbefale til videoredigering?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Takk for tips og feedback! Fortsatt litt småfiks, men det kommer etterhvert.

Er veldig i tvil om jeg skal oppgradere til større Mac, eller kjøpe ny PC. Må uansett bytte Mac Minien da det tar evigheter å rendre videoene.

Hvilken Mac er å anbefale til videoredigering?
Til videoredigering så kreves det bra med minne og en rask CPU, samt MYE lagringsplass. Altså ikke til selve redigeringen, men videoer tar veldig mye plass, og etter litt heftig filming så fyller du fort opp en hardisk etter en sesong.

Har nevnt dette med skjerm før, men hva du klarer deg med og hva du kanskje BØR ha er en smakssak, men du bør legge litt penger i en gos skjerm. Apple har jo noen fine 27" tommere med god oppløsning. God oppløsning trenger du fordi et videoredigeringsprgram inneholder mye forskjellige ting i arbeidsruten. Jo mer du får plass til på skjermen jo lettere går redigeringen.

Å holde på med videoredigering med en standard laptop skjerm på 17" eller mindre med HD oppløsning er i mine øyne døfødt. Jeg prøvde med laptop'en jeg hadde (En Delll XPS med 17" skjerm og 1920x1080 oppløsning) og det blir rett og slett for smått. Men at du klarer å få det til med en liten skjerm det gjør du. Kommer litt ann på hvor mye penger du vil legge i dette samt hva du krever av utstyret. :thumleft

Svar