KTM Duke 125ccm 2015.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av Monstr »

Hei!

Broren til fruen har akkurat kjøpt seg ny sykkel (nærmere bestemt hentet i går) en KTM 125 Duke 2015. Spell ny, og det virker som bra greier.

Dog kom han over noe på nettet om ventiljustering på disse. Vet at enkelte KTM-sykler (spesielt 1-cyl syklene) har ekstremt kort intervall mellom oljeskift og ventiljustering. Typ 10 timer på olje, og 40 timer på ventiljustering.

Noen som vet hva intervallen på disse er? Leste hver 1000km et sted, men lurer på om det kan ha vært en skrivefeil der, med en null for lite. :p

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av JK95 »

Han skal ha fått med service manual når han kjøpe mener jeg? De intervallene du beskriver tror jeg er fra 2-takterne, da 125 Duke skal ha ok service intervall ;-)

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av Monstr »

Hehe, permen med instruksjonsboka ble liggende igjen med et uhell, og forhandleren er stengt til over påske.

De intervallene jeg skriver er for 4-taktermotorer.

Rett og slett fordi det er ikke er ventiljustering på en totakter, da den ikke har kamaksel og ventiler :P :p Ikke har en totakter motorolje som smører heller, men girolje :P :p En totakter smører jo med olje i bensinen :)
Sist redigert av Monstr den 01 apr 2015, 11:07, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37889
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av AJ »

Daniel V skrev:Hei!

Broren til fruen har akkurat kjøpt seg ny sykkel (nærmere bestemt hentet i går) en KTM 125 Duke 2015. Spell ny, og det virker som bra greier.

Dog kom han over noe på nettet om ventiljustering på disse. Vet at enkelte KTM-sykler (spesielt 1-cyl syklene) har ekstremt kort intervall mellom oljeskift og ventiljustering. Typ 10 timer på olje, og 40 timer på ventiljustering.

Noen som vet hva intervallen på disse er? Leste hver 1000km et sted, men lurer på om det kan ha vært en skrivefeil der, med en null for lite. :p
Vet ikke hvordan det er med 125'en, men gatesyklene med den ensylindrede 690 motoren har serviceintervaller hver 10K, så vidt jeg kan huske.
Ellers har det jo vært slik at endurosyklene (fortrinnsvis konkurransesyklene) fra KTM og Husaberg har hatt svært korte intervaller, type antall timer, slik du skrev i posten din.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av JK95 »

Ah, dumme meg :redface Kan det være fra 525 og 530 EXC? De er jo registrerbare race-crossere med korte intervaller.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av Monstr »

Jeg har kun hatt en KTM supermotard banesykkel, og da var det 40 timer på ventil, og 10t olje. Derfor jeg ble usikker når han begynte å prate om 1 000km på en ventilsjekk. Det er jo uhorvelig lite på en gatesykkel. Kan jo liksom ikke dra på en langtur engang uten å måtte begynne å justere ventiler :P :p

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av Monstr »

Jeg har kun hatt en KTM supermotard banesykkel, og da var det 40 timer på ventil, og 10t olje. Derfor jeg ble usikker når han begynte å prate om 1 000km på en ventilsjekk. Det er jo uhorvelig lite på en gatesykkel. Kan jo liksom ikke dra på en langtur engang uten å måtte begynne å justere ventiler :P :p

Toven

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av Toven »

http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _02_EN.pdf

Min forståelse er 1000, 5000, og 15000.
På alle de andre modellene står det en stjerne (*) når det er ventiljustering, står ikke for 125'en.
Men svaret får dere vel når serviceboka kommer :P :p

edit: leste på et forum hvor de skrev at en bør sjekke ventilene på 1000
http://www.ktmforums.com/forums/duke/15 ... rvice.html

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: KTM Duke 125ccm 2015.

Legg inn av Monstr »

Det er akkurat det forumet jeg leste på jeg også.

Vi får se hva instruksjonsbok og spinnin Wheels sier selv! :)

Svar