Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Jeg dro en liten paralell mot arbeidslivet. Det er utrolig hvor mye arbeid en kan gjøre med en sag, hammer og kubein, men det er ofte langt mer tidkrevende enn om du har litt mere verktøy.
Hahaha, da er jeg med. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Overraskende stille her tatt i betrakning den nye sykkelen... :scratch

Vært på noen turer ennå? Fått noen nye erfaringer etc. ?

Orion

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Overraskende stille her tatt i betrakning den nye sykkelen... :scratch

Vært på noen turer ennå? Fått noen nye erfaringer etc. ?
Hehe ja måtte lande igjen etter noen hektiske dager med hjemmesidearbeid, ny sykkel og influensa forrige helg. Fått shina leiligheten nå, og føles som om hodet blei 10kg lettere. :knegg

Har til gode å være på noen langtur enda. Kun småcruising rundt i byen. GPSen streika forleden dag så kommer meg ikke noen vei. Haha. Må innom MCOslo på lørdag å høre om det kan taes på garantien, eller om dé får liv i den.

Får se hva jeg finner på for noe lurt i morgen. Meldt knallvær, så kjøring blir det definitivt. Med muligheter for en ny video på kvelden. Behøver i grunn ikke pengene, så har bestemt meg for å beholde Mac Minien. Så bruker jeg den til småklipp, deriblant introen. Og kjøper en oppgradert Winter PC til de tyngre oppgavene.

Hva mener du om introen? Jeg vet lyden er litt tam, men da blir folk heller positivt overraska når de ser filmene. Planen er å benytte samme animasjonen, men bytte ut bildet for hver video. Tror det kan funke greit egentlig. Gjerne et bilde som referer til innholdet i videoen, slik at folk ser med en gang om de har sett den før eller ikke.

Link her så du skal slippe å klikke deg inn på hjemmesida:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=abogWyuYyeg[/video]

Brukeravatar
Jona88
Motorsykkelen din: Yamaha MT07

Legg inn av Jona88 »

Liker videoen din :thumleft
Håper du er fornøyd med sykkelen :D

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Kjempe bra film, god start på hjemmesiden og stilig sykkel :prf

Måtte 2015 fortsette å bli magisk :prop:

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Introen på filmen din bør du for all del ta et bedre bilde for. Det bildet som er brukt i denne filmen får en liksom ikke sykkelen i fokus, som vel er litt av poenget? :-k

Det er ikke noe tvil om at du kan lage film :thumleft
Ta deg en photo session med biken og knips noe litt kule bilder. Gjerne litt urbane scener eller industri bakgrunn. Det kler denne sykkelen syns jeg. Men her er det selvfølgelig mye smak å behag.

Note4

Orion

Legg inn av Orion »

Tok en impulstur til Hønefoss i dag.

Kjørte ut fra Bygdøy, og slo kron og mynt om høyre eller venstre :knegg

Kan konstantere at det fortsatt er for tidlig å kjøre med kevlar-jeans og skinnjakke til Buskerud. Skalv som et aspeløv da jeg kom frem, og stort sett hele veien hjem. Det ble uansett en fin tur. Følte jeg ble bedre kjent med sykkelen, og fikk testa den litt mer på svingete veier enn hva jeg har gjort før.

En ting som bekymrer meg, er at jeg ble så ekstremt støl/stiv/sliten i nakken på vei hjem. Setet var toppers, kjente ingenting i ræva da jeg kom hjem, men nakken var stiv som fy. Kan ha en medvirkende årsak at jeg brukte "chest-mount" for gopro hele turen, i tillegg til liten ryggsekk. Mistenker at denne kan ha vært noe trang også. Så får prøve en lengre tur uten sekk i morgen igjen, og se om jeg får samme plagene da. I så fall må jeg finne en annen måte å sitte på, evn. bytte til lavere styre.

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Kan jo bare være du anstrengte noen muskler du til vanlig ikke bruker og at det vil gå seg til etterhvert ?

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Heisann

Akkurat det du beskriver her er veldig likt slik jeg har hatt det selv. For det første så tok det noen turer før kroppen min ble vant med å sitte på sykkelen men så startet jeg tidlig på året i tillegg, noe som gjorde at kroppen og musklaturen strammet seg til på grunn av kulden.

Det blir som å ha gått på trenings studio for første gang på 10 år og kjenner du kanskje skulle begynt litt roligere.

Etter flere turer, lengre og lengre turer merker jeg ingenting.

Får håpe det er noe slikt som skjer. Kanskje litt varmere sommertemperaturer hjelper. 0-10 grader eg jo kaldt :-)

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Orion

Legg inn av Orion »

Elruts84 skrev:Akkurat det du beskriver her er veldig likt slik jeg har hatt det selv. For det første så tok det noen turer før kroppen min ble vant med å sitte på sykkelen men så startet jeg tidlig på året i tillegg, noe som gjorde at kroppen og musklaturen strammet seg til på grunn av kulden.

Elruts
Det er sikkert det samme. Førstegangsmotorsyklistsyndrom ;-)

Var bikkjekaldt opp til Hønefoss, men igjen en morsom tur.

Holder på å laste opp et nytt videoklipp nå. Publiserer så snart det har bygd seg opp til 1080p på youtube.

Brukeravatar
Jona88
Motorsykkelen din: Yamaha MT07

Legg inn av Jona88 »

Opplevde det samme etter de første turene med msx'n, men nå merker jeg ikke så mye lenger :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Det med at du har vondt i nakken etc. kan komme av at du er anspent, siden du kjører ny sykkel etc. så kan nok dette være grunnen. Hvis du bor i Oslo, så er det vel røflig 6 mil til Hønefoss, og det er jo ikke lange biten, så jeg tror nok kanskje at det bare kan være at du ikke er vant til sykkelen ennå. Det krever en del mil i salen før du er varm i trøya. Jeg fikk vondt i håndleddene den første tiden, men etter ca. 2.000km. så ble den borte. Så jeg tror dette går seg til. Det er nok bare å sette seg på og ri jernhesten inn :knegg

Skal ta deg med på en skikkelig heisatur jeg hvis du stiller opp. :knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Orion skrev:
Elruts84 skrev:Akkurat det du beskriver her er veldig likt slik jeg har hatt det selv. For det første så tok det noen turer før kroppen min ble vant med å sitte på sykkelen men så startet jeg tidlig på året i tillegg, noe som gjorde at kroppen og musklaturen strammet seg til på grunn av kulden.

Elruts
Det er sikkert det samme. Førstegangsmotorsyklistsyndrom ;-)

Var bikkjekaldt opp til Hønefoss, men igjen en morsom tur.

Holder på å laste opp et nytt videoklipp nå. Publiserer så snart det har bygd seg opp til 1080p på youtube.
Tett godt i nakken og ha litt gymnastikk på mc`n så merker du ikke mer til det :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion

Legg inn av Orion »

Takk for gode tips :-)

Oppdaga en skrivefeil på videoen i stad, så måtte legge ut på nytt. The Norwegian hero er tross alt verdenskjendis, så han må ha skrivefeilene på stell. ;-) 94% nå. Får se om det skjer et mirakel at rendringa opp til 1080p går lynkjapt etterpå, ellers legger jeg ut i morgen tidlig i stedet.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal prøve og komme med en "evaluering" av siden din:

Førsteinntrykket jeg fikk (noe som forøvrig er ekstremt viktig da man skal prøve og faktisk HOLDE på leserne som detter innom) var at siden var oversiktlig og ryddig satt opp. Jeg vet ikke hvilke ambisjoner du har, men hvis hovedmålet (hvis man er litt edruelig) er det norske publikummet så ville jeg holdt det til norsk språk. Jeg forstår engelsk, men det virker liksom som om du har voldsomme intensjoner med siden din, noe som forøvrig er veldig bra, men det krever hyppig oppdatering av eget innhold. Når evt. nye besøkere kommer andre gangen etter en uke og ikke ser forandringer så vil du med stor sannsynlighet miste dem. Dette gjelder ikke oss som kjenner deg.

Fargevalg er en i utgangspunktet en smakssak så det skal jeg ikke kommentere for mye, men "riktig" fargevalg er også ganske viktig. For mye farger er slitsomt, og spesielt hvis det går på bekostning av lesbarhet. Tenkler mest på den grå teksten under "Yellow Thunder" på den blå bakgrunnen...

Jeg leter febrisk etter bloggen, men finner den ikke... Hvor er denne?

Personlig ville jeg valgt en ensfarget bakgrunn, med noen fargeinnslag som passer mer til sykkelen. Blått og grønt er ikke noe jeg forbinder med denne sykkelen eller Ducati i det hele tatt. Svart og rødt er mer matcho og passer bedre tror jeg. Jeg er heller ikke veldig fan av gradients og hoover effekter av stor grad. Jeg liker det lesbart og enkelt.

På fremsiden under bildet av deg og sykkelen er det tre tekstblokker. Disse tre har jeg på følelsen er der for å "fylle ut" siden. Det som står her er det som blir lest aller først av nye besøkende og der finner jeg egentlig ikke noe som jeg bare MÅ klikke på. Den midterste boksen er heller ikke midtstillt i forhold til dem andre.

Jeg savner DITT synspunkt av sykkelen på denne siden. Jeg savner DINE bilder av sykkelen, samt DINE videoer. Dette er plassen hvor du skal skryte eller evt. komme med objektive innslag (så langt det lar seg gjøre) :roll Dette er stedet hvor du skal skryte uhemmet og si ting du kanskje ikke sier på andre steder. Når jeg går inn på siden din, så vil jeg ha mer info om sykkelen enn det jeg får her i forumet, for ellers så vil jo ikke folk besøke siden din. Jeg vil rett og slett bare se innhols som er DITT. Jeg er klar over at dette er en startfase, men siden du skriver at siden er publisert, samt at du tilsynelatende sikter bredt med tanke på den engelske språkdrakten så ville jeg nok kanskje produsert mer egne ting før jeg publiserte den. De som besøker siden din nå finner i utgangspunktet kun det som finnes på nett fra før (med noen få unntak)

Jeg skal innrømme at jeg ble overrasket i positiv grad når jeg besøkte siden din første gangen, men det aller viktigste for min del og som jeg febrilsk letet etter var bloggen din. Den finner jeg ikke. Jeg finner kun en informasjonsside uten blogg. Det er nå fire dager siden du publiserte siden og jeg har ennå ikke sett noen endringer og eller nytt innhold siden da. Det har kommet en video du har lagt inn i tråden i forumet her, men denne kan jeg ikke se på hjemmesiden din...? Du har jo flere innlegg i denne tråden som du kunne samlet sammen og lagt på siden din, evt. som blogg ved å tilbakedatere innleggene slik at dem havner kronologisk. Her snakker vi stort sett klipp/lim :thumleft

Konklusjonen min er som følger:
Jeg synes siden var oversiktlig og fin, men jeg savner egetprodusert innhold, noe jeg anser kommer. Jeg vil rett og slett ha mer info om sykkelen på din egen hjemmeside enn det jeg får her i tråden.

Når det er sagt så har også jeg en blogg, men denne er mer for familie og venner. Altså et lite men stabilt publikum noe jeg er tilfreds med. Poster du en turrapport her i tråden din så vil langt flere lese denne enn om du poster den på egen nettside. Det kommer av at google indekserer søkeresultatet av sider den finner av "interesse" på nettet. mcsiden.no er et stort forum med flere 10-talls tusen innlegg og plattformen gjør at google får "beskjed" hver gang noe postes her inne. Så hvis du søker på "Ducatoi Scrambler" på google, så vil mcsiden.no med stor sansynlighet dukke opp og kanskje også nettopp DIN tråd hvor denne sykkelen kanskje er nevnt flest ganger.

Men som hobbyprosjekt og for egen læring så er det artig og holde på slik du gjør nå. Det har jeg gjort siden jeg var drittunge og jeg har lært mye av det, men jeg har vel aldri hatt noen store ambisjoner om min egen nettside. Det krever at jeg HELE tiden oppdaterer og er aktiv når det gjelder å gjøre meg søkbar på google etc. Det er mye jobb som jeg føler jeg ikke vil bruke tiden min på.

Jeg håper du leser dette som konstruktiv kritikk og ikke tar det på en negativ måte. Jeg kommer garantert til å bli en fast leser på siden din, men ikke før jeg ser mer egetprodusert innhold. jeg vil ha mer info rundt sykkelen din og deg på din hjemmeside enn det jeg finner i tråden din her. Finner jeg ikke det, så kan jeg jo spare meg for klikket. :vs

I dag er det derimot også flott vær, så hvis du begynner å føle deg trygg på sykkelen og vil ta en kaffeprat, så kan vi møtes på halvveien. Da kan vi sparke litt dekk og juge litt mere :lol
jeg spanderer kaffe :thumleft

Svar