Noen som har litt peiling?
Jeg kjøpte en power commander 111 USB til min cbr1100XX som passer min modell. Planen var egentlig og la den ligge til jeg skulle ha sykkelen i dynobenk ettersom jeg skiftet til helanlegg og kn filter. Men jeg monterte den kjapt på ettersom "halve" sykkelen lå i deler. Etter det så startet sykkelen en 2 - 3 ganger og så vil den ikke starte lenger. Første jeg la merke til etter montering, var at den gikk litt dårlig på lavt turtall, men nok til at den gikk.
Jeg har ikke prøvd og ta den av igjen enda, men regner med at det er boksen som tuller litt med systemet. Bare lurer på om det er noen som har vært borti det samme? Om det evt er en enkel fiks for det, ellers så tar jeg den av så de får montere den da jeg skal ha den i benk og optimalisere hele sykkelen :)
Power Commander
- Leffy
- Innlegg: 136
- Registrert: 02 feb 2013, 15:47
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
- Bosted: Hedmark
Power Commander
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
Re: Power Commander
har du kjøpt brukt eller ny? må være lastet inn riktig map før du monterer.
Ta den av igjen og se om sykkelen fungerer da.
Ta den av igjen og se om sykkelen fungerer da.
Re: Power Commander
Har ikke vert bort i PC3 men hadde dårlig jording på PC5 som førte til fusking.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Power Commander
Hvis den er kliss ny skal den ha zero map.
Så ville jeg sjekket jordinga. Puss evt minus på batteriet og på med vaselin og skru jordinga fra PC3 på den.
Hvis det fortsatt er problemer, koble fra hele greia og sett i stand sykkelen igjen
Husk at du må bruke en 330 Ohms eller dynojet sin egen motstand for å blokkere feilsignalene til lampa på dashbordet.
Har du hatt sykkelen i deler er det aldri lurt å begynne med å slenge på sånt. Bedre å starte med en sykkel som går men lett å være etterpåklok
PC3 er så lett å installere på modellen din at det tar deg maks 10 min å ta den av, deretter sett sammen sykkelen din og test at den går som den skal.
Gjør den det, gjør følgende.
Ta det medfølgende 9V batteriet og koble til pcen din med usb kabelen som fulgte med, samt installer programvaren på PCen din og sjekk hvilket map som ligger inne
Studer nøye hvilket map du evt legger inn på den...begynn gjerne med et standard map tilpassa din sykkel.
Har kjørt i mange år med samme sykkel og samme løsning som deg og kjenner sykkel og løsninga bra. Det fine med PC3 er at den tar bort den unødvendige rykkinga de litt seinere XX var plaga med pga mager blanding. Noen effekt av dette får du ikke før du dytter på med helanlegg. Men sykkelen føles mye mere kjørbar med den tilkobla
PS det er en og annen PC3 som ikke funker og som kan gi sånne resultater, da bør du bytte den men det hører med til skjeldenhetene
PS 2 regn med litt mer bensinforbruk i etterkant ..
mer effekt betyr mer bensin :) Og du kan ikke justere AFR på PC3 eller mappe pr gear
Så ville jeg sjekket jordinga. Puss evt minus på batteriet og på med vaselin og skru jordinga fra PC3 på den.
Hvis det fortsatt er problemer, koble fra hele greia og sett i stand sykkelen igjen
Husk at du må bruke en 330 Ohms eller dynojet sin egen motstand for å blokkere feilsignalene til lampa på dashbordet.
Har du hatt sykkelen i deler er det aldri lurt å begynne med å slenge på sånt. Bedre å starte med en sykkel som går men lett å være etterpåklok

PC3 er så lett å installere på modellen din at det tar deg maks 10 min å ta den av, deretter sett sammen sykkelen din og test at den går som den skal.
Gjør den det, gjør følgende.
Ta det medfølgende 9V batteriet og koble til pcen din med usb kabelen som fulgte med, samt installer programvaren på PCen din og sjekk hvilket map som ligger inne
Studer nøye hvilket map du evt legger inn på den...begynn gjerne med et standard map tilpassa din sykkel.
Har kjørt i mange år med samme sykkel og samme løsning som deg og kjenner sykkel og løsninga bra. Det fine med PC3 er at den tar bort den unødvendige rykkinga de litt seinere XX var plaga med pga mager blanding. Noen effekt av dette får du ikke før du dytter på med helanlegg. Men sykkelen føles mye mere kjørbar med den tilkobla
PS det er en og annen PC3 som ikke funker og som kan gi sånne resultater, da bør du bytte den men det hører med til skjeldenhetene
PS 2 regn med litt mer bensinforbruk i etterkant ..

Memento mori
-
- Innlegg: 25
- Registrert: 20 jan 2015, 07:56
- Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87
Re: Power Commander
Mer effekt trenger ikke bety mer forbruk. Ofte er blandinga så variabel ved forskjellige turtall og tps at forbruket går ned når den er riktig justert. Og justere afr er jo nettopp det du gjør med en powercommander... så jo, det går an. Jeg har dynojet 250 dynobenk med tuning link som mapper alle powercommandere mens man kjører i benk. går raskt og blir riktig. kan også simulere motstand via justerbar brems på benken.Barbarozza skrev:PS 2 regn med litt mer bensinforbruk i etterkant ..mer effekt betyr mer bensin :) Og du kan ikke justere AFR på PC3 eller mappe pr gear
Re: Power Commander
En PC lar deg manipulere lengden på dutycyclen, altså hvor lenge det sprøytes inn bensin, intet annet, av de jeg har vært borti.
Ja, er den ny har den "0-map", altså ingen endring, i noen av TPS-stillingene/turtall.
Ja, er den ny har den "0-map", altså ingen endring, i noen av TPS-stillingene/turtall.
-
- Innlegg: 25
- Registrert: 20 jan 2015, 07:56
- Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87
Re: Power Commander
Helt riktig, det er sånn man justerer afr :)ZZR-Erling skrev:En PC lar deg manipulere lengden på dutycyclen, altså hvor lenge det sprøytes inn bensin, intet annet, av de jeg har vært borti.
Ja, er den ny har den "0-map", altså ingen endring, i noen av TPS-stillingene/turtall.