Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod
Har helt grei erfaring med Kemetyl Microavfetting:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=183438#p183438" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=183438#p183438" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Takk for tips Aj, skal teste den i morra hvis jeg får tid 

- lasse_hansen
Trur både jeg og sykkelen synes det er varmt i til og med skyggen! Svipp tur til Sverige, straks nesa mot Norge igjen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Så hvordan står det til med denne karen?
Mener jeg har sendt deg PM tidligere angående evt. treff og kjøreturer da jeg selv ikke bor langt unna deg. Det at jeg også er eier av en Triumph (Street Triple R) så bør vi vel kunne få til noe her snart når varmen kommer snikende?
Mener jeg har sendt deg PM tidligere angående evt. treff og kjøreturer da jeg selv ikke bor langt unna deg. Det at jeg også er eier av en Triumph (Street Triple R) så bør vi vel kunne få til noe her snart når varmen kommer snikende?

- lasse_hansen
Hei sann Bjerknez og resten av mcsiden gjengen! I am back! Henta sykkelen idag, og er klar for en god og lang sesong, og turer med folk herfra :)
Det er kanskje på tide med en oppdatering fra mæ siden sist, kan jo begynne med den største nyheten.
1. Jeg skal ikke bytte sykkel iår
Hehe, ellers så har nå sykkelen fått montert arrow potter, med tilhørende mapping..
Fikk henta den når jeg slutta på jobb istad, ble ikke store turen enn at jeg kjørte den hjem i garasjen, pga litt dårlig tid idag. Men håper på å kanskje få tatt meg en liten tur i morra om tiden strekker til. Var ihvertfall utrolig deilig lyd i sykkelen nå, men må si jeg gjerne skulle ha fjerna lyddemperen bare for å høre åssen den er uten :)
Ellers så har jeg slutta i rørlegger firma jeg var ansatt i, og tok steget og startet eget rørlegger firma sammens med min bror, som også er rørlegger.. Dette skjedde i februar iår, så det har egentlig gått i ett siden det. Men nå som sykkelen er hentet ut fra dvale. Så må jeg jo begynne å sette av både tid til kjøring og mcsiden :)
Håper ikke absolutt alle er oppgitt over at jeg er tilbake?
Sent from my iPad using Tapatalk
Det er kanskje på tide med en oppdatering fra mæ siden sist, kan jo begynne med den største nyheten.
1. Jeg skal ikke bytte sykkel iår

Hehe, ellers så har nå sykkelen fått montert arrow potter, med tilhørende mapping..
Fikk henta den når jeg slutta på jobb istad, ble ikke store turen enn at jeg kjørte den hjem i garasjen, pga litt dårlig tid idag. Men håper på å kanskje få tatt meg en liten tur i morra om tiden strekker til. Var ihvertfall utrolig deilig lyd i sykkelen nå, men må si jeg gjerne skulle ha fjerna lyddemperen bare for å høre åssen den er uten :)
Ellers så har jeg slutta i rørlegger firma jeg var ansatt i, og tok steget og startet eget rørlegger firma sammens med min bror, som også er rørlegger.. Dette skjedde i februar iår, så det har egentlig gått i ett siden det. Men nå som sykkelen er hentet ut fra dvale. Så må jeg jo begynne å sette av både tid til kjøring og mcsiden :)

- lasse_hansen
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Se der... Doble under tail Arrow potter..det er jo "bære lekkert"
Og en rørlegger med en svart Speed Triple R kan jo aldri bli feil!:-D
Håper vi ser mer til deg her inne, utover i sesongen
Og en rørlegger med en svart Speed Triple R kan jo aldri bli feil!:-D
Håper vi ser mer til deg her inne, utover i sesongen

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- lasse_hansen
Jeg må nok pent bli mere synlig både her inne og på veien. Har vært litt for lenge vekk fra mcsiden skjønner jeg. Driver å "leser meg opp" på postær her inne nå. Men nå begynner faktisk øya å bli ganske små, så må vel nesten kvelde.. Så får jeg forsette i morra, og hvem vet, kanskje det dukker opp et bilde eller to når jeg tar meg en liten tur i morræ :)
- lasse_hansen
Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)
Nå er det straks natti natt merker jeg.
Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Slett ikke :-) !lasse_hansen skrev:
Hyggelig å se deg her inne igjen

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Vi må få tatt noen kaffeturer fremover lasse_hansen
Selv om du bor i den "andre" byen så skal vi nok få til dette

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Den sveiseperla tok jeg vekk med en Dremel-kutter, men det går også å bruke en liten bajonettsag.lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Selve lyddemperen satt som fanden selv, så jeg skrudde av hele bakre potte og brukte et kosteskaft fra baksida. Da kom de greit ut.
Ang godkjenningspapirer, mine Arrow potter var montert da jeg kjøpte sykkelen i august ifjor (overligger fra '13) så dette har jeg ikke ofret så mange tankene akkurat

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Hallo! Regner med pottene du har er E-merket og med katalysator siden de har db-killere som er plombert? Da skal du kunne bestille time hos Vegvesenet og få vise sykkelen der. Ta med de papirene du fikk med pottene, så kikker de sikkert på de og kanskje krever en støytest. Da skal du få de innskrevet i vognkortet. Funker greit på Ducati med E-merket Termignoni ivertfalllasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?

Sveisepunktet til DB-killer skruen klarer du å knekke med å bare ta i med passende verktøy på skruen. Men ville ventet med dette til du evt har fått de godkjennt. De er plombert med en sveis av en grunn

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Hei Lasse
Godt å høre at Speed`n fortsatt ruller, og at du sitter oppå
Sees vel i løpet av sessongen
Forresten, gratulerer med firma, nå slipper du kjeft fra sjefen :-)å

Godt å høre at Speed`n fortsatt ruller, og at du sitter oppå

Sees vel i løpet av sessongen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- lasse_hansen
Ja vi får få te det vel Bjerknez, hadde vært artig.. Prøver stort sett å unngå folk fra den andre byen, men ettersom frua er ifra frekksta så kan jeg vel egentlig ikke si så mye om det!Bjerknez skrev:Vi må få tatt noen kaffeturer fremover lasse_hansen![]()

- lasse_hansen
Ja tenkte å få dem inn på vognkortet, så venter med å fjerne db killerne til dette er gjort.. Det er såpass lett å få løs det sveisepunktet ja.. Er mest bare nyskjerrig på hvordan lyden blir uten, men spørs om det blir å kjøre rundt uten dem...Andreas skrev:Hallo! Regner med pottene du har er E-merket og med katalysator siden de har db-killere som er plombert? Da skal du kunne bestille time hos Vegvesenet og få vise sykkelen der. Ta med de papirene du fikk med pottene, så kikker de sikkert på de og kanskje krever en støytest. Da skal du få de innskrevet i vognkortet. Funker greit på Ducati med E-merket Termignoni ivertfalllasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Sent from my iPad using Tapatalk![]()
Sveisepunktet til DB-killer skruen klarer du å knekke med å bare ta i med passende verktøy på skruen. Men ville ventet med dette til du evt har fått de godkjennt. De er plombert med en sveis av en grunn
Ja har fått papirer på potta, og den er E merket.. Men da får jeg ta med meg papirer og sykkel opp dit en dag jeg får tid :)
Tenkte jeg skulle få slengt ut flere bilder idag, men det har jeg desverre ikke rukket, og i morra skal jeg i begravelse så det blir nok ikke noe sykkel kjøring nå føre fredagen, og helga om sola ønsker å værra fremme :)
- lasse_hansen
Jo takk for det Ojdaojda skrev:Hei Lasse![]()
Godt å høre at Speed`n fortsatt ruller, og at du sitter oppå![]()
Sees vel i løpet av sessongen![]()

Ja jeg ruller enda, og sykkelen sitter på

Ja vi får satse på å ses på veiene i sommer vel :) det må vi få ordnæ

- lasse_hansen
Okay, jeg får prøve tipset med å prøve å "skru" løs sveise perla først, så får vi se hvor godt det sitterOlav K skrev:Den sveiseperla tok jeg vekk med en Dremel-kutter, men det går også å bruke en liten bajonettsag.lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?
Selve lyddemperen satt som fanden selv, så jeg skrudde av hele bakre potte og brukte et kosteskaft fra baksida. Da kom de greit ut.
Ang godkjenningspapirer, mine Arrow potter var montert da jeg kjøpte sykkelen i august ifjor (overligger fra '13) så dette har jeg ikke ofret så mange tankene akkurat

- lasse_hansen
Her var jeg igjen vettu, ække lett å bli kvitt skjønner uElolz skrev:Der var du tilbake og ja.Var en sånn popnagle som var sveiset fast på en Mivv potte jeg hadde, borret den ut (med minst mulig bor) og brukte en skrue med mutter til å holde db-killeren inni når jeg ville kjøre med den inne.

Kommet for å bli nå

Takker for alle tips forresten, skal prøve å fjerne dem og høre hvordan lyden blir etter jeg har fått dem inn i vognkortet :)
- lasse_hansen
- lasse_hansen
Regner med det er den skruen som må skrues/brytes løs fra sveisepunktet, for så å fjerne stussen som går inni potta der? Om jeg ikke tar feil?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- lasse_hansen
Da får jeg evt få kjøpt meg en dremel og prøve på detElolz skrev:Ahh, du har skrue der og ikke popnagle, da ville jeg ikke borret ihvertfall. Går nok ikke å skru den vekk, sveis er ganske sterkt. En liten dremel og touche forsiktig borti sveisen hadde vel gjerne vært den optimale løsningen?

Nå er jeg endelig hjemme igjen, og har nettopp satt på GoPro kamera mitt på ladning. Og skal snart ut og ta meg en liten kjøre tur.
Bjerknez sendte meg en meld tidligere idag og lurte på om jeg skulle bli med på en kjøre tur, men desverre så passet det veldig dårlig da.. Men hvem vet, kanskje jeg ser han når jeg skal ut å kjøre om en liten stund

Trudde egentlig GoPro kamera mitt var ganske nytt, men fant ut at det har kommet GoPro Hero4 nå, så da har jeg ikke "nytt" kamera lenger. Men siden det fungerer så kan jeg vel heller ikke kjøpe meg nytt? Eller hvordan fungerer de reglene der?

Har jo brukt bare kamera 1 gang ifjor. Og har mange forskjellige fester til det. Men har kun montert festet oppe ved instrumentpanelet der.. Jeg får vel eksprimentere med de andre festene endag også vel. Lurer på å få et feste nede ved fremhjulet og, trur det kan bli en stilig vinkel
- lasse_hansen
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Pent bilde 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Joda, går fint det, entre verktøyet ordentlig, og napp til med et bestemt rykkElolz skrev:Ahh, du har skrue der og ikke popnagle, da ville jeg ikke borret ihvertfall. Går nok ikke å skru den vekk, sveis er ganske sterkt. En liten dremel og touche forsiktig borti sveisen hadde vel gjerne vært den optimale løsningen?