Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Ja det skal veldig lite til å slite mye dekk på min sykkel, men prøver å kjøre litt rolig... Så jeg ikke svir veldig unødig med gummi... men blir spennende å prøve pilot road 4 å kjøre de knallhardt. Se hvor mye de tåler :prf

Note4
Jepps,mdet kan bli spennende. Jeg har kjørt på ett sett, og var enormt fornøyd som jeg har nevnt i det uendelige, men det var på KTM Duke 690 på 150 kg/70 hk. Når det er sagt tipper jeg de funker knall på din også!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av LordShaft »

Ja du skal lete rimelig lenge på nettet for å finne noen som er missfornøyd med pilot road dekkene.

Selv har jeg vært litt i tvil om disse dekkene på min sykkel, da de ikke er anbefalt av fabrikk eller produsent til min sykkel. Samt alle jeg "kjenner" som anbefaler disse dekkene har en litt mildere touring stil enn jeg har :redface

Da er det greit å få tilbakemeldinger fra noen jeg virkelig kjenner kjørestilen til, som olav kanten....f.eks! Han har vel om ikke lik, så hakket kvassere kjørestil enn jeg har. Er han fornøyd, så skal det vel godt gjøres at jeg ikke blir fornøyd :thumleft

Nå skal det også sies, at Pilot Power 3 dekkene jeg har nå, er det aller beste jeg har kjørt med til nå på sykkel. (har ikke prøvd road enda) Disse er helt suveren på kaldt føre. Grepet er helt suverent og de gir trygghet til inspirert kjøring i massevis :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Ja du skal lete rimelig lenge på nettet for å finne noen som er missfornøyd med pilot road dekkene.

Selv har jeg vært litt i tvil om disse dekkene på min sykkel, da de ikke er anbefalt av fabrikk eller produsent til min sykkel. Samt alle jeg "kjenner" som anbefaler disse dekkene har en litt mildere touring stil enn jeg har :redface

Da er det greit å få tilbakemeldinger fra noen jeg virkelig kjenner kjørestilen til, som olav kanten....f.eks! Han har vel om ikke lik, så hakket kvassere kjørestil enn jeg har. Er han fornøyd, så skal det vel godt gjøres at jeg ikke blir fornøyd :thumleft

Nå skal det også sies, at Pilot Power 3 dekkene jeg har nå, er det aller beste jeg har kjørt med til nå på sykkel. (har ikke prøvd road enda) Disse er helt suveren på kaldt føre. Grepet er helt suverent og de gir trygghet til inspirert kjøring i massevis :thumleft
Ja, det har mye å si, og vi som er glad i å utvide sesongen litt skal også tenke litt ekstra på skotøyet. Jeg er veldig i tvil neste gang hva jeg skal ha, men rimelig sikker på det blir PR4 eller PP3. Selv om jeg er foreløpig godt fornøyde med Z8, så har jeg alltid valgt Michelin, og har aldri angret på det. Forresten så kjørte jeg to kvelder på bane med PR4 i fjor med ca 4-5 20min-pass på banen. Begge gangene var midt i verste hetebølgen, og dekkene ble straffet skikkelig. De satt som tyggis pga mykere sider på dekkene og de ble ikke helt oppflisa sånn som PR3 dekka ble. Satt like godt eller bedre enn PP2 som sto på orginalt på Duken.....

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

Jeg tar tilbake alle anbefalinger angående den Dominatorpotta. Jeg fant det ikke ut før forrige dagen at den lekker eksos fra bak-kant av potta. Jeg har trodd hele tiden at det var i skjøten(som ligger 2 cm fra bakenden av potta), og det er jo ikke uvanlig. Men etter flere forsøk med monterings-pasta og ulike klemmer og eksperimenter har jeg konkludert med at det er selve potta som har en lekkasje i bakenden, og der hvor den er pop-naglet sammen er det antydninger til at pakkingen inni potta sees under den ringen som holder ytre skall sammen. Ergo er dette ikke godt nok for meg, da lekkasjen fører til unødig mye rumling og smelling i potta. Litt er greit, men det blir i overkant. Så da blir det nok gode gamle Leovince som får duge altså, det VET jeg funker utmerket, og fortsatt til en tredjedel av Akra-potta BMW tilbyr.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

Elolz skrev:Kjipt å høre. :sorry
Dette var billig for å være LeoVince: http://www.ebay.com/itm/8289-Muffler-Ex ... 1711577070
Ja, det var litt drit, men kosta såpass lite at det var verdt forsøket. Funker jo greit, blir bare vel høylytt og bråkete.

Takk for link, det var veldig billig. Blir under 3 lapper da inkl frakt og MVA :thumleft kjøpte faktisk av han karen der til Duken min også, veldig fornøyd med det.

BTW, grattis med ny feeeet sykkel. Tipper den brummer godt :prf

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

Tenkte å dra på med noe nytt og gikk for en sånn en Mivv-potte i sort/karbon finish, da jeg ville ha sort potte etter å ha sett noen sykler med det. Bare tull egentlig, men vi gale har det godt og feriepenger er ikke sååå langt unna :thumleft

http://www.ebay.com/itm/331376021630" onclick="window.open(this.href);return false;

Se denne videoen for lyden, en ktm de første sekundene, men skifter fort til bmw med min nye potte:

https://m.youtube.com/watch?v=uv7LhHV0Mf0" onclick="window.open(this.href);return false;

Evt. Denne:

https://m.youtube.com/watch?v=bQ1bA2HUNs4" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Hmm, ja jeg håper jo at kvaliteten er en del bedre enn den jeg hadde på, de får veldig gode omtaler de pottene hvertfall så håper på det beste. Tror det blir veldig pent med sort med såpass mye sorte detaljer på sykkelen :thumleft

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av omaas »

Har sjøl MIVV og er godt fornøyd med de. :D
Etter ca 3000 mil begynte den å skli litt bakover.
Så på ADV forum at RTV silicone på festebandet (Pakningpasta) og la denne herde
skal gi bandet bedre feste mot potta. http://advrider.com/forums/showpost.php ... ount=12784

Skal prøve dette i sommer og se om det hjelper.. :thumleft
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

omaas skrev:Har sjøl MIVV og er godt fornøyd med de. :D
Etter ca 3000 mil begynte den å skli litt bakover.
Så på ADV forum at RTV silicone på festebandet (Pakningpasta) og la denne herde
skal gi bandet bedre feste mot potta. http://advrider.com/forums/showpost.php ... ount=12784

Skal prøve dette i sommer og se om det hjelper.. :thumleft
Det høres bra ut, takk for tipset! Sklir den pga de fjærene eller,mser på min at den er festet sammen med sånne fjærer og kroker slik som orginalpotta er.....

Har hatt Leovince et par ganger og likt de pottene utrolig godt, men følte bare for noe annet denne gangen, samt at utseende på Mivv-potta falt i smak :-)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Btw, hvis noen vil ha den Dominator-potta så må de rope ut, den går billige og passer til alle f800-700 modeller fra BMW, evt så kan den brukes på prosjekt eller banesykkel.......

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av omaas »

Tobben84 skrev:
omaas skrev:Har sjøl MIVV og er godt fornøyd med de. :D
Etter ca 3000 mil begynte den å skli litt bakover.
Så på ADV forum at RTV silicone på festebandet (Pakningpasta) og la denne herde
skal gi bandet bedre feste mot potta. http://advrider.com/forums/showpost.php ... ount=12784

Skal prøve dette i sommer og se om det hjelper.. :thumleft
Det høres bra ut, takk for tipset! Sklir den pga de fjærene eller,mser på min at den er festet sammen med sånne fjærer og kroker slik som orginalpotta er.....

Har hatt Leovince et par ganger og likt de pottene utrolig godt, men følte bare for noe annet denne gangen, samt at utseende på Mivv-potta falt i smak :-)
Det er mellomrøret som er festet mot det originale anlegget som "slipper" litt,
Men feilen er at potten ikke er festet godt nok av bandet.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Elolz skrev:Disse her holder ting på plass! Veldig brede, kraftige og solide i forhold til det som pleier å følge med/sitter på. ;-) http://www.ebay.com/itm/Mikalor-W2-Acie ... 1614540834
Nice, de må jeg i såfall skaffe meg. Men INGEN av de mange som har Mivv potter på f800-forumet har nevnt at det er et problem på disse syklene, så jeg håper på at det ikke byr på noen problemer hos meg heller. Men godt å vite at løsningene er klare hvis problemet skulle dukke opp, thanx :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Da fikk jeg Mivv-potta på rekordtid i går kveld. Levert på døra med DHL-ekspress for 15 euro ekstra :thumleft

Fikk montert den i dag, og finishen var veldig god, lyden ble sykt nice og ingen antydninger til eksos-lekkasje i skjøtene.


Bilde


Bilde

Blitt lite kjøring på meg i det siste pga travelt, drittvær og bestilte førsteservice altfor seint. Den skal tas til uka nå, så håper jeg inderlig jeg kommer meg på banekjøring på fredagen 1. Mai, da er det åpen dag på Revebanen :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av LordShaft »

Den potta så veldig bra ut på biken din :thumleft Kunne tenkt meg å hørt lyden av den, den finnes liksom ikke et klipp eller film som klarer å gjengi lyden eksakt :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Takk :thumleft Ja, den passa veldig godt synes jeg også. Lyden er veldig vanskelig å gjengi. Forsøkte med en iphone-film, men det høres merkelig ut. Den har en merkelig lyd denne motoren, nesten litt som en endunker på et vis, og det nærmeste jeg kan si ligner på denne potta uten db killeren i er hvis du ser på RJ sine filmer. Dog er hans motor borret 50cc tror jeg i Nuda ellers lik, så den høres noe mektigere ut, men ikke voldsomt stor forskjell.

Denne videoen syns jeg lyden ligner godt på:

https://m.youtube.com/watch?v=uv7LhHV0Mf0" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar