Jeg synes jeg sitter litt for oppreist på min GSX650F og tenkte å finne et annet styre.
Jeg kjøpte noen kinesiske clip ons med 1,5cm "rise", som skulle passe til montering under "triple tree" (hva heter det på norsk?) men det passet selvsagt ikke.
Monterte de derfor på toppen, ved å slippe fronten av sykkelen 3-4 cm. ned på gaffelbena. Har kjørt en liten tur og synes det virker OK. Får se om det blir for lav sittestilling på litt lengre tur etter hvert. Det ble også litt trangt mellom håndtak og tank ved full sving, men det går.
Spørsmålet er om det egentlig er så smart i forhold til stabilitet å senke fronten såpass mye? Selv merket jeg ikke noe på en kvarters tur i drøyt 100 kmt., men jeg er heller ikke alt for rutinert på MC teknikk...
Hva mener folk?
Effekten av å senke fronten - montering av clip ons
Re: Effekten av å senke fronten - montering av clip ons
Øvre gaffelbru eller styrekrone, tror jeg.vim skrev: Jeg kjøpte noen kinesiske clip ons med 1,5cm "rise", som skulle passe til montering under "triple tree" (hva heter det på norsk?)
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
GSX650F'en er veldig stabil i utgangspunktet. Så du skal ikke se bort ifra at du kommer unna (så vidt) med en så drastisk endring i geometrien. Jeg antar at turn in ble vesentlig raskere/enklere?
Hvis den blir for ustabil så kan du jo se på mulighetene for å senke den litt bak ved hjelp av preload (på bekostning av riktig sag) eller skifte til en annen demper som har justering i høyde.
Du får også clip ons som monteres under tri-clamp og som bygger opp slik at du kan justere høyden - jeg vurderte et sett med det til GSX'n min, men fant de dessverre ikke når jeg googlet nå. Disse koster jo en del da.
Eller så kan du tenkte helt nytt, og istedet kjøpe en ny handle bar som er flat/flatere. Da beholder du den originale geometrien samt at du trolig vil få bedre klaring med tanken i full sving (dette alternativet jeg ville gått for :) )
Hvis den blir for ustabil så kan du jo se på mulighetene for å senke den litt bak ved hjelp av preload (på bekostning av riktig sag) eller skifte til en annen demper som har justering i høyde.
Du får også clip ons som monteres under tri-clamp og som bygger opp slik at du kan justere høyden - jeg vurderte et sett med det til GSX'n min, men fant de dessverre ikke når jeg googlet nå. Disse koster jo en del da.
Eller så kan du tenkte helt nytt, og istedet kjøpe en ny handle bar som er flat/flatere. Da beholder du den originale geometrien samt at du trolig vil få bedre klaring med tanken i full sving (dette alternativet jeg ville gått for :) )
Likte at den ble litt mer "direkte" og kontant ja.Cutless skrev:GSX650F'en er veldig stabil i utgangspunktet. Så du skal ikke se bort ifra at du kommer unna (så vidt) med en så drastisk endring i geometrien. Jeg antar at turn in ble vesentlig raskere/enklere?
De clip onsene jeg kjøpte skulle liksom passe under øvre styrekrone (det var visst ordet, ja :)) og komme opp 1,5 cm. på utsiden, men de er laget så det butter i hjørnet på styrekronen. Alternativet var å ha styrepinnene rett bakover og ca 3 graders styresving :)
Hvis jeg fortsatt er happy med clip ons etter en stund, tror jeg at jeg kjøper noen som er flate (uten "rise") og monterer under styrekrona. Så slipper man ihvertfall bekymre seg over teoretisk effekt av å ha senket fronten.