LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av freddy123 »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev: som å kjøre rundt med en pinne i rævhølet.
:-k :-k :-k
Hmm visste ikke at du hadde slike preferanser Ove... men det kommer vel sikkert an på pinnen da. eller??? ;-)
Bjerknezen tar en pinne for landet han vettu :) en gang iblandt
https://m.youtube.com/watch?v=OYQmiBNnPHE" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

:vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 22:10, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Klokken er ikke 08:00 enda, solen stråler fra skyfri himmel og det er 7 grader ute :prf dette blir en fortryllende dag på 2 hjul.

Bilde

Note4

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Møtes i Stavanger? ;-)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg setter hvertfall snuten sørover... Hvor langt sør jeg kommer er litt avhengig av kjørelysten og hvordan dere har lagt opp dagen??

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Kjør med flyt og conduite, skulle GJERNE vært hjemme, og på to hjul idag altså:) :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja du skulle virkelig vært er i dag Onkel. Det er allerede rukket å bli 9 grader og klokken er ikke 09:00 enda :redface Tipper vi ser 15 - 16 grader i løpet av dagen.

Turen i dag begynner slik

https://goo.gl/maps/mStPo" onclick="window.open(this.href);return false;
Screen Shot 2015-05-02 at 08.40.00.png
Så får vi se om turen fortsetter sørover eller om jeg blir å rote litt rundt i området mellom stavanger og Bergen :twisted
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Vi sikter oss inn på lunsj i Stavanger, må bare innom dekk1 og få på nytt fordekk på Ashland sin sykkel... Ikke mye spor igjen der ;-)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

:vs
Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 22:10, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Nice nice nice, men kanskje litt hard på fargemettninga etter min smak.

Fant du flyten?

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Politiet her på vestlandet bryr seg ikke om lyd, det nesten applauderer det. Hvorfor vet jeg ikke, men det er ingen jeg har hørt om i bergen som har fått tilsnakk eller mangellapp pga eksos. :thumleft :thumleft Spurte en kompis i politiet her i Åsane, han svarte "skal være litt lyd i sykkel" :redface :roll

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Synes bildene ble kjempebra jeg. Satan for en nice sykkel du har :yeyeye
Neste gang :knegg

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Nice nice nice, men kanskje litt hard på fargemettninga etter min smak.

Fant du flyten?
Blir litt sånn prøving og feiling nå i begynnelsen, dette med redigering er litt "nytt" for meg.
Jeg fant definitivt igjen flyten... den har liksom vært vekke siden slutten av sesongen i fjor :redface Herregud så jeg skulle ønske det kom bane her på vestlandet.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Må nesten finne flyten på en slik bike, skal en kjøre aktivt, ellers blir det nå mer eller mindre rare greier ja.
Kjører alltid i Sportmode, eller?

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg føler hvertfall selv at det krever litt kontroll og konsentrasjon for å kjøre den aktivt. Mye krefter og vannvittig respons om en gjør noe "feil"

Nei jeg kjører stort sett i Race mode... Kjører den i Sport Mode på sommeren om det regner litt, også kjører jeg den i Rain modus når det regner mye eller er skikkelig vått og når det er kaldt og vått kjører jeg i Rain Modus.

Kjører den aldri i Slick mode :redface

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Er det forskjell på ABS og TC mellopm Sport og Race?

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja det varierer faktisk veldig mye....

Rain modus: 153hk og 5% delay i gassen (eller hvordan jeg skal forklare det) Det gir langt mere smooth gass pådrag. Bikker du sykkelen over mer enn 38 grader i sving, begynner DTC og ABS å hjelpe maks for å forhindre tap av grep. Dette kan lettest testes med å legge seg godt ned i rundkjøring, 1 gir og gi maks pedal.... :thumleft Også forhindrer ABS'en at du får bahjulsløft når du bråbremser, den fordeler kreftene bak til bakbremsen under hard oppbremsing.

Sport Modus: 193hk og 5% delay i gassen. Her må du bikke sykkelen din 45 grader før DTC og ABS gjør samme jobben som i Rain Modus. I denne modusen vil ikke DTC være like aktiv som i rain modus, men fortsatt mye til hjelp. ABS'en hindrer også i denne modusen at du får bakhjulsløft under hard oppbremsing.

Race Modus: 193hk full respons i gassen. 48 graders nedleggsvinkel. Moderat DTC og ABS vil ikke hindre bakhjulet i å løfte seg.

Så er den ati wheelie greien påvirket av hvilken modus du er i... Jo nærmere du kommer Race jo lengre kan du holde den oppe (29 grader) før bakhjulet bremser å slepper den ned igjen.
Men 2010 til 2012 modellen har en liten greie i ECU'en som gjør at sykkelen kutter gassen med en gang den får hjul løft... litt sånn rykk og napp greie i Rain og Sport (mener jeg å huske)

Så egentlig er det helt unødvendig å kjøre i noe mer enn sport modus på landeveien. Men jeg liker kontrollen jeg har med full gass respons. Liker ikke den 5 % delay saken :redface

Edit: Mulig noen av tallene er feil, dette er tatt litt ut av hukommelsen.

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Ops, har det vert en Bergenser å gjort veiene på Tysnes utrygge :P :p Siste strekket fra Uggdal mot Hodnanes er supert. Fin rute du har valgt. Er ofte ute på veien, men i dag var det bilmekking og div.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjente meget tydelig at Rain var "slø" på power i forhold til Sport. Merker ikke noe "delay" i Sport, men så har jeg/vi ikke testa Race da. Skal prøve :D

Liker å vite at DTC ikke begrenses helt til ikke å gi tilbakemelding, jeg vil vite når jeg er helt på grensa, for det anser jeg som unødig "risiko sport".

På K1300S'n er det veldig klar tilbakemelding på "DTC", der kalles den vel ASC, synes det er greit jeg.

Sopranoo
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Legg inn av Sopranoo »

Latterligt Cool Sykkel! Nydelig farge på den!
Pene bilder! Digger bilder med så mye mettning! Så lenge det er omgivelser som tilater det!

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Tysnes skrev:Ops, har det vert en Bergenser å gjort veiene på Tysnes utrygge :P :p Siste strekket fra Uggdal mot Hodnanes er supert. Fin rute du har valgt. Er ofte ute på veien, men i dag var det bilmekking og div.
Det er helt riktig :vs Må ned der å låne de utrolig fine veiene dere har. Fyttegrisen for en herlig bakgård :love Skulle vel egentlig gjort en del andre ting enn å kjørt sykkel i dag, men det fikk heller stå til en annen gang :redface
ZZR-Erling skrev:Kjente meget tydelig at Rain var "slø" på power i forhold til Sport. Merker ikke noe "delay" i Sport, men så har jeg/vi ikke testa Race da. Skal prøve :D

Liker å vite at DTC ikke begrenses helt til ikke å gi tilbakemelding, jeg vil vite når jeg er helt på grensa, for det anser jeg som unødig "risiko sport".

På K1300S'n er det veldig klar tilbakemelding på "DTC", der kalles den vel ASC, synes det er greit jeg.
Ja det er veldig stor forskjell på Rain og Sport. Eneste jeg merker som forskjell på Sport og Race er den gass responsen. Men skal du ligge å kose deg på landeveien er det langt mer fornuftig å kjøre i sport :redface
Eneste modusen DTC er helt begrenset er i Slick, men da må du inn med den pluggen. Det er forbeholdt banekjøring, og bare banekjøring :roll Sier de som kan det :[-o<
Hva mener du med klar tilbakemelding? Har selv hatt to episoder der DTC har reddet med fra å gå på ræv.... Begge ganger "sladdet" bakdekket ut og DTC rettet meg elegant opp igjen. Begge gangene kjørte jeg i Race.
Sopranoo skrev:Latterligt Cool Sykkel! Nydelig farge på den!
Pene bilder! Digger bilder med så mye mettning! Så lenge det er omgivelser som tilater det!
Takk for det :thumleft Jeg syns også bilder med mye metning kan være fint, men det er helt avhengig av omgivelsene :thumleft

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

"Ikke klar tilbakemelding"= kan holde jevn sladd, som her feks, (Facebook):

https://www.facebook.com/video.php?v=450534488438155" onclick="window.open(this.href);return false;

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Men det der er jo fra et spill ZZ.
Herlig den DTC'en forøvrig. Hadde vært noe å bare kunnet gønne på med nedlegg :-)

Og fin rute det der. Tysnes er gull :thumleft

Toven

Legg inn av Toven »

Du vet det er fra et spill, ikke sant? :P :p

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Er vel fra spill ja, ingen som ser på biken..hehe...men den illustrerer.

Svar