xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]
Har filmet mye i år, hver dag til og fra jobb osv. Jobber i Oslo sentrum, så jeg pendler inn og ut av byen hver dag. Man må være smidig, men også ha litt spisse albuer for å komme frem i trafikken. Opplever veldig mye rart, som dere andre sikkert erfarer også, og har noe av det på film.
Kommer til å legge ut klipp av turer og daglige observasjoner osv. på denne kanalen. Har litt problemer med å redigere for øyeblikket, så det tar en del tid å få disse klippene ferdig.
Dette skjedde for noen uker siden. Bildene taler for seg.
Kommer til å legge ut klipp av turer og daglige observasjoner osv. på denne kanalen. Har litt problemer med å redigere for øyeblikket, så det tar en del tid å få disse klippene ferdig.
Dette skjedde for noen uker siden. Bildene taler for seg.
Sist redigert av xyvind den 22 mai 2017, 13:44, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]
Var kjølig, ja...xyvind skrev: [snip]
Tror jeg var på Minnesund kl. 12:15, og da var jeg så kald at jeg trodde jeg aldri kom til å få varmen i meg igjen. Mange var i ferd med å kjøre videre da jeg ankom. Parkerte midt på den store plassen der og fikk sett en del kule sykler og prata med noen hyggelige folk. I år kjørte jeg ikke videre til Gjøvik. Jeg hadde ikke holdt ut pga. den kjølige lufta[snip]
Ikke for å strø salt i såret, men med håndtakbeskyttere, varme i holkene og i salen så ble det levelig for min del...

Pertex under kjørejakka gjorde også nytten i dag...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg hadde satt fra meg sykkelen veldig elegant på sidestøtten, gått bak til vedkommende som kjørte porchen å tatt en liten voksenopplæring 
PS... Reg nummeret til vedkommende er relativt godt belyst i filmen

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]
Varmeholker kan det hende jeg skaffer meg etterhvert. Honda har noen originale til sykkelen min faktisk, som så veldig pene ut.AJ skrev: Var kjølig, ja...
Ikke for å strø salt i såret, men med håndtakbeskyttere, varme i holkene og i salen så ble det levelig for min del...![]()
.
Pertex under kjørejakka gjorde også nytten i dag...

Og de vindstopperklærne skal jeg bestille!
Jeg snudde meg og så an personen som kjørte "Påsja" og tenkte for meg selv at han ikke var verdt noen som helst oppmerksomhet. Ofte er det best å bare stikke. En annen ting som skjer meg veldig ofte er at bilen bak kjører alt for nærme. Hvis det passer seg slik tar jeg da ofte en liten forbikjøring og kommer meg vekk, evt. slipper vedkommende forbi.LordShaft skrev:Jeg hadde satt fra meg sykkelen veldig elegant på sidestøtten, gått bak til vedkommende som kjørte porchen å tatt en liten voksenopplæring
Edit: Jeg vet, reg.nummeret er der det.. Og det er ikke min feil at det endte opp på internett

åååååå for en megaløk!
Sånn erre når noen påsshe folk ser blir forbikjørt, tenk at noen andre i trafikken skal komme før dem
Sånn erre når noen påsshe folk ser blir forbikjørt, tenk at noen andre i trafikken skal komme før dem

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
mye hissige og rare sjåfører ute i trafikken ja godt noen syntes jeg også kjører som en tulling ,men,men
jeg bruker også sykkeln slik som deg i køen og kjører pent og pyntlig forbi bilene, men ganske ofte blir det trangt mellom bilene for at de kjører midt i og da hender det jeg ruser motoren litt bak dem så de skjønner at jeg ligger bak og vil forbi
gjorde dette på veien hjem fra jobb på onsdag og lå bak en gubbe på rundt 40 tenker jeg, han skulle ikke slippe meg forbi han tok ned vinduet sitt å begynte å kjefte og skrike inni bilen, jeg hørte jo ikke en dritt av det han sa med alt bråket rundt, men så på ansiktet hans at det ikke var noen fine gloser han skulle rose kjøringen min med
heldigvis blei det klart i venstre fil så jeg girte ned og vridde om rulla det som går kikker i speilet og der visern fingern gitt
jaja tenkte jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne svingt unna 20-30cm så jeg bare kunne glidd forbi istedenfor alt dette levende. :-)å
men stort sett så er flytter bilene seg og det går greit selv om det er noen .........
som på død og liv ikke vil at du skal komme før dem hjem virker det som 

jeg bruker også sykkeln slik som deg i køen og kjører pent og pyntlig forbi bilene, men ganske ofte blir det trangt mellom bilene for at de kjører midt i og da hender det jeg ruser motoren litt bak dem så de skjønner at jeg ligger bak og vil forbi

men stort sett så er flytter bilene seg og det går greit selv om det er noen .........

Hahaha..Toven skrev:åååååå for en megaløk!

- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Hva gjør han i kollektivfeltet? Er det elporsche tok han feil av folkevogna og tesla'n på morran??? Er ikke godt å vite.. Men kålhue det er han.xyvind skrev:Hahaha..Toven skrev:åååååå for en megaløk!
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Ad videoen... Hmm, han Robert i Porschen... hvilken del av vikeplikt ved feltskifte er det han ikke har forstått ?
Ellers synes jeg nå veisatsingen her i landet skaper unødige konflikter både mellom biler, MC og syklister. Litt bredere kjørefelt istedenfor minimumsbredde, så hadde alle fått bedre marginer... Ellers virkelig glad for at jeg ikke trenger forsere området rundt Barcode-kvartalet hver dag... snakk om planlagt kø og kaos...

Ellers synes jeg nå veisatsingen her i landet skaper unødige konflikter både mellom biler, MC og syklister. Litt bredere kjørefelt istedenfor minimumsbredde, så hadde alle fått bedre marginer... Ellers virkelig glad for at jeg ikke trenger forsere området rundt Barcode-kvartalet hver dag... snakk om planlagt kø og kaos...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Kontoret jeg jobber på ligger bak politihuset på Grønland, helt nederst på Tøyen. Jeg kjører vanligvis aldri denne veien ut av byen (skal på E18 Mosseveien sørøstover). Jeg pleier å kjøre rundt til Gamlebyen og gjennom de rundkjøringene som er der ved tunnelåpningene.RuneMC skrev:Ad videoen... Hmm, han Robert i Porschen... hvilken del av vikeplikt ved feltskifte er det han ikke har forstått ?![]()
I klippet ligger jeg langt til venstre i mitt felt fordi jeg ser etter en mulighet for å komme meg fremover i køen, i og med at trafikken så å si står stille. Han blinker seg inn i kollektivfeltet, men jeg slipper han ikke inn fordi han ikke har noe der å gjøre.
Bussen bak meg slipper han heller ikke inn, men han presser seg inn, bussen tuter, Porschemannen gir bånn gass og spinner litt med bakhjula og kommer farlig nær meg. Lite smart av han, synes jeg.
For ikke å snakke om Tesla-folketVoodoodoo skrev:Hva gjør han i kollektivfeltet? Er det elporsche tok han feil av folkevogna og tesla'n på morran??? Er ikke godt å vite.. Men kålhue det er han.xyvind skrev:Hahaha..Toven skrev:åååååå for en megaløk!

Burde være takknemlige for at vi kjører sykkel, så er det èn bil mindre i køen

Dere ser el-bilen som står på snei helt fremst i lyskrysset også. Har sikkert kjørt kollektivfeltet helt frem, men skal til venstre. Har valgt å vente med å skifte fil til siste sekund. Bruker ikke blinklys, så jeg gjør meg litt tverr av den grunn.
Dette med el-bilene som skal inn og ut og inn og ut av kollektivfeltene er noe drit! Det lager kø. Men hadde det vært opp til meg hadde vi hatt flerfelts veier over alt i byen!
Dette med el-bilene som skal inn og ut og inn og ut av kollektivfeltene er noe drit! Det lager kø. Men hadde det vært opp til meg hadde vi hatt flerfelts veier over alt i byen!

Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her
[video]https://www.youtube.com/watch?v=SBGW8206Jow[/video]
Edit: Gleder meg til det blir effektanlegg senere i sommer
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SBGW8206Jow[/video]
Edit: Gleder meg til det blir effektanlegg senere i sommer

Det er helt kriste med sånne lys! Ja man skal jo alltid stoppe på rødt. Det verste var engang på E39, hvor lysene ikke stemte i det hele tatt. Halveis in på en vei med plass til 1 bil. joda. det var grønt fra andre siden å!xyvind skrev:Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her![]()
Lykke til med å få omlag 20 biler til å rygge......
Jeg var ute for noe lignende i Asker (Heggedal) nylig. Manuell dirigering da. Det var først stopp og vente litt, så ble vi vinket forbi og inn på det ene åpne feltet. Og jaggu hadde ikke han andre karen vinket bilene videre fra andre siden ógSopranoo skrev:Det er helt kriste med sånne lys! Ja man skal jo alltid stoppe på rødt. Det verste var engang på E39, hvor lysene ikke stemte i det hele tatt. Halveis in på en vei med plass til 1 bil. joda. det var grønt fra andre siden å!xyvind skrev:Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Lykke til med å få omlag 20 biler til å rygge......

Haha! Litt sånn småfrustrerende situasjon! Enda gøy å se hvordan folk reagerer! Noen bli fly forbanna, å skal banke opp alle sammen. Andre er mer problemløsende. blev ca 500 meter mer rygging for min del. Ikke alle som var like happy. Tok sin tid!xyvind skrev:Sopranoo skrev:Jeg var ute for noe lignende i Asker (Heggedal) nylig. Manuell dirigering da. Det var først stopp og vente litt, så ble vi vinket forbi og inn på det ene åpne feltet. Og jaggu hadde ikke han andre karen vinket bilene videre fra andre siden ógxyvind skrev:Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Lastebiler med hengere osv. Da humret jeg godt for meg selv
Fikk meg litt frisk luft i dag jeg også. Ble inspirert av LordShaft sine bilder fra de dype skoger, så jeg kjørte ut til Enebakk og tok fylkesvei 120 mot Solbergfossen Kraftstasjon.

Fine svingete veier utover der. Vær obs på en del grus i svingene rundt bondegårdene som ligger der.

Et bilde fra i går ettermiddag. 3 rådyr står og koser seg med litt gress helt inntil E18 rett utenfor Oslo.
Snakk om avslappa holdning til motorveien..

Fine svingete veier utover der. Vær obs på en del grus i svingene rundt bondegårdene som ligger der.

Et bilde fra i går ettermiddag. 3 rådyr står og koser seg med litt gress helt inntil E18 rett utenfor Oslo.
Snakk om avslappa holdning til motorveien..

Sist redigert av xyvind den 03 mai 2015, 20:01, redigert 1 gang totalt.
-
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Vært på tur]
Faen, jeg kommer ikke over hvor gode bilder det blir av gopro
Hvilken modell av gopro er det du har?
Haha.... Får alltid litt rosemerke i salen når jeg ser vilt.... De er så uforutsigbar. Selv om disse så veldig bedagelig ut
Sjekk denne
[video]https://www.youtube.com/watch?v=cZAjJ-g0UDw[/video]

Haha.... Får alltid litt rosemerke i salen når jeg ser vilt.... De er så uforutsigbar. Selv om disse så veldig bedagelig ut

Sjekk denne
Syns du bildene blir så bra?LordShaft skrev:Faen, jeg kommer ikke over hvor gode bilder det blir av gopro![]()
Hvilken modell av gopro er det du har?
Sjekk denne

Filmer i 1080p 60fps.
Jeg har aldri vært så nær vilt før på motorsykkel, og skvatt temmelig bra da jeg plutselig så de. Heldigvis var de helt rolige. De var liksom så malplassert der på motorveien

Han i videoen var jævla heldig! Det var et skikkelig sammenstøt også. Helvete.. :-)å
-
- Kontakt:
Ja med tanke på hva du bruker til å ta bildene med så vil jeg si at kvaliteten er veldig bra

Det kommer an på hvordan man bruker utstyret sitt vettuLordShaft skrev:Ja med tanke på hva du bruker til å ta bildene med så vil jeg si at kvaliteten er veldig bra![]()

-
- Kontakt:
Ja det har jeg faktisk hørt bli sagt mange ganger før... Men forstår det fortsatt ikke

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]
Det ble en rolig og solfylt ettermiddag her, så jeg bestemte meg for å svinge nedom Tyrigrava. Bor tross alt kun få minutter unna.
Triller sykkelen ut av "gården" og sjekker i samme slengen postkassa. Da hadde jaggu meg ebay-hendlene mine blitt levert! Lenge før estimert tid
Så da håper jeg at barend-speila ikke er så langt unna heller

Hendlene var helt supre, og det var første gangen jeg har prøvd korte hendler. Veldig behagelig! Digg å få justert clutchen slik at friksjonssonen er der jeg vil ha den, altså ganske langt inn mot styret. Knall
Sykkelen føltes faktisk mindre, kjappere og mer håndterlig.
Glemte å ta med mobilen til Grava, så det ble ikke tatt noe bilde. Men det var en god del sykler og folk der i ettermiddag
Triller sykkelen ut av "gården" og sjekker i samme slengen postkassa. Da hadde jaggu meg ebay-hendlene mine blitt levert! Lenge før estimert tid

Hendlene var helt supre, og det var første gangen jeg har prøvd korte hendler. Veldig behagelig! Digg å få justert clutchen slik at friksjonssonen er der jeg vil ha den, altså ganske langt inn mot styret. Knall

Glemte å ta med mobilen til Grava, så det ble ikke tatt noe bilde. Men det var en god del sykler og folk der i ettermiddag

Ebay Kina hendler?
Det er det.gorbys skrev:Ebay Kina hendler?