Lett mc oppkjøring 5 Mai

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Bastian
Innlegg: 17
Registrert: 07 sep 2014, 20:15
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2016
Sted: Buskerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Bastian »

Takk for svar :-) jeg kan melde tilbakemelding i morra rundt 15:30 tiden :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av mortenolb »

Åssen gikk detta da? :-k

Brukeravatar
Bastian
Innlegg: 17
Registrert: 07 sep 2014, 20:15
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2016
Sted: Buskerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Bastian »

Hei :vs

skal forklare situasjonen. Jeg kom opp til vegvesenet den 5 mai, hadde gledet meg lenge nå, nesten i 11 mnd. Jeg hilste på sensoren (Dame) og begynte først med sikkerhetskontrollen, den gikk bra, skulle skjekke lys og horn pluss nødstopp og refleks. Så var det over til øvelsene. Krypkjøring gikk bra, ikke noe fot nedi og ikke noen kjekler som falt. Så kom det til svingen, den gikk bra bare at jeg slakka litt på gassen midt i svingen, henne likte ikke dette. så var det brems i sving det gikk bra. Så kom vi til nedbrenningen, henne klagde på at det var litt langt i forhold til de andre "flinke" elevene som hadde vært der tidligere, Jeg hadde regn når jeg kjørte opp men det virket som om hun ikke hadde fått med seg dette, men jeg prøvde å forklare men henne var sta på sitt. Så kom vi til unnamanøveren. Den gikk bra etter min mening og kjørelæreren sin mening, men sensor mente at jeg ikke brukte nok styrekommando som henne ønsket. Da var vi ferdig med øvelsene og gikk bort til et lite skur der henne skulle vurdere om jeg fikk bestått eller ikke. Henne klagde fælt på unnamanøveren og pga dette så fikk jeg ikke godskjent del 1, altså kjøregården. Henne sa ikke noe som var bra, henne sa også på starten at henne skulle gi meg en slags "helhetsvurdering" men det er bullshit. Kjørelæreren min fikk vite dette ble han rasende på dette kvinnemennesket, det var en tidligere den dagen som hadde vevlet 4 kjegler på krypkjøringa og som også hadde klart å dette av sykkelen på nedbrenninga, men han fikk selvsagt godskjent og han har lappen nå. Kjørelæreren min og sensor diskuterte i ca 10 minutter før sensor hoppa på sykkelen og dro hjem. Jeg er utrolig skuffet over at jeg ikke klarte del 1 av oppkjøringa :( Jeg er da ikke så dårlig til å kjøre håper jeg :redface Men har fått ny oppkjøring den 26 mai. Litt lang og tørr tekst men jaja :/ Får ikke kjørt uansett så har ikke noe bedre å gjøre en å lage LAAAANGGE tekster. Håper på en sensor med litt bedre humør neste gang.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av cosmogs »

Ouch da...jaja, det er like greit å innse først som sist at livet ikke er rettferdig... :redface
Det gode er - ikke lenge til neste mulighet, og ikke mist troen på deg selv slik at du blir anspent under neste forsøk.
Dette fikser du! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Busa Trond »

Her må det nok være en av tre Bastian.
1. Hun mente du har kjørt cross i for mange år
2. Du har kjørt Tindeveien for mange ganger
3. Klønete av sensor og ha frisør time så tidlig på dagen

Mista litt trua på meninga med oppkjøring nå. Gutten har sykkelfølelse og kjørt så mange tusen km rundt i Norge siste året, også får han stryk på å kjøre rundt ei kjegle på flatmark. Om man gjør feil på noen øvelser, burde sensor se at gutten behersker sykkelen godt og gitt ham en mulighet på veien.

Lykke til neste gang Bastian :prf

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Elruts84 »

Dette var jo irriterende dumt da. :eh

MEN, drit i hun, og gjør deg klar for neste gang, 2,5 uker ventetid var jo ingenting.
Og for all del. De må jo forstå det at du er ikke verdens beste sjåfør når du får lappen. Og du er ikke perfekt når du får lappen. MEN, du klarer å basic styre sykkelen, trafikk forståelse, og beherske de viktige tingene som gjør at du ikke er en fare i trafikken.
Bare det at du er inne her for å spør og graver viser jo at du prøver og vil få det til :thumleft

Men tenk litt og øv litt så går vi for gull neste gang :D
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av mortenolb »

Tror Bastian her er langt bedre enn de fleste som består oppkjøringer til daglig. Har vel også kjørt mer enn en gjennomsnittlig norsk motorsyklist kjører i løpet av et år. Synes det er idioti at oppkjøringa er blitt todelt, eller at det skal så lite til å avbryte oppkjøringa før veien. Går bra neste gang!

Brukeravatar
Bastian
Innlegg: 17
Registrert: 07 sep 2014, 20:15
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2016
Sted: Buskerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Bastian »

Takk for alle lykke til og slikt ;) Skal nokk gå bra neste gang :[-o< Jeg får øve litt mere på unnamanøveren min :/ Men jaja, kipt uansett.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av norse900 »

Det der er ufattelig kjipt, men gi F@&* i kjerringa. Slikt skjer (dessverre), og hadde det vært noe hold i det så hadde ikke kjørelæreren brukt energi på å diskutere det. Ellers er det kjipt at sensor kan gjøre sånt. Kanskje du burde filme med dronen neste gang, så blir det ikke diskusjon. :lol
(Forresten, -dropp det... Neste gang blir det lappen i lomma uten tull og vas!! :thumleft )
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av ojda »

Sånne episoder er det bare å legge bak seg, du vil nok møte tilsvarende
flere ganger i løpet av livet :sorry
Se på det som trening i livets harde skole, å du går sterkere videre :prf

Du får børste støvet av deg, og forberede deg på neste forsøk, det går nok bra.
Lykke til :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Tommas »

Kjipe saker, men lykke til neste gang! Regner med det sitter som et skudd da.

PMS kan ramme selv den beste ;-)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Fjeldern »

Man har klagerett på vurderingen til sensoren faktisk. Men når det ikke erlengre enn noen uker til neste forsøk, så vet jeg ikke om det er verdt det. Er en del sensorer rundtomkring i Norge som dømmer folk etter hvordan resten av dagen demmes har vært. '

Lykke til neste gang ihvertfall!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av freddy123 »

Uff utrolig kjipt :( , men som dem andre sier dette går nok rette veien neste gang :)

Er nok noen særinger der ute og regnet hjalp nok ikke på humøret til sensor :)

Når jeg kjørte opp på lett så hadde jeg en sensor som fulgte nøye med på alt jeg gjorde , men når jeg skulle ta mellomtung siste oppkjøring den dagen så var det sol og fint vær 26 mai Ifjor mener jeg det var :) og sensor brukte sparkesykkel og plukket opp kjegler mens jeg kjørte rundt i kjøregården og gjorde øvelsene , virket nesten ikke som han fulgte med noe han nok gjorde alikevell men gjorde at jeg ble mye mindre stressa under oppkjøringen også var han en ålreit kar og ingen snåling :)

Du møtte nok feil person til feil tid idag .....

Lykke til neste gang :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Trondgv »

Du bør ikke klage ihvertfall, da får du ikke ny oppkjøring før klagen er makulert og henlagt. :redface

Brukeravatar
Bastian
Innlegg: 17
Registrert: 07 sep 2014, 20:15
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2016
Sted: Buskerud

Re: Lett mc oppkjøring 5 Mai

Legg inn av Bastian »

Da har jeg fått ny oppkjøring den 19 mai. Får håpe det går bedre da. Har i hvertfall øvd på det hu klaga på forrige gang ;) Får satse på masse kjøring til tirsdagen :P

Svar