![Rødmer :redface](./images/smilies/blush.gif)
![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
LordShaft skrev:Du trenger ikke være ærligDette så veldig bra ut. Trenger ikke være redd for tanken med de beskyttelsene her
Eller...Snakket med han igjen i dag, det fantastiske vegvesenet skal ha et NYTT møte nå på tirsdag...Trondgv skrev:Da ser det ut som det nærmer seg oppkjøring, fikk denne meldingen av kjørelærer i går :)
"Hallo. Melder deg opp så snart jeg får tilgjengelige Førerprøver.
Ha en fin helg
Mvh Hesseberg trafikkskole"
Perfekt, takker!Elolz skrev:Kjede: Parafin er billig og greit. Jeg foretrekker å bruke fille eller myk tannbørste/pensel. Hadde slik kjedebørste før bra Biltema, men den er veldig stiv bust på og det griser veldig.
Utstyr: Jeg kjøper mye fra Kent Car Care på ebay. De har mye rimelig og bra! Mikrofiber vaskehansker og det tørkehåndkleet f.eks. Mikrofiberkluter til lakkrens/polering/voks bruker jeg Eurow, kjempekvalitet! Kjøper på ebay.
Spyling: Jeg spyler først over sykkelen med svak regndusj-stråle, ikke bruk høyttrykk!
Avfetting og felger: Prickbort eller Turtle Pre-Wash T. På felger tar jeg bare en fille med litt Pre-Wash T på og gnikker av.
Vask: Meguiar's Soft Wash, spesielt laget for å ikke ta bort voks, men samtidig veldig effektiv! Har en dæsj i vaskebøtten + litt direkte på vaskehanske. Lukter herlig! Bruker mikrofiber vaskehansker, skal gi mindre riper enn svamp.
Tørk: Når sykkelen er ferdig vasket, har jeg et stort mikrofiber håndkle med stor oppsugingsevne som jeg tørker av sykkelen med. Da blir den nærmest helt tørr. Lar den stå og lufttørke litt etterpå.
OBS: Sykkelen må være tørr før neste steg!
Lakkrens: Bruker Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner. Den får vekk skitt og urenheter fra lakken før polering, slik at du ikke bare gnir det utover og riper lakken når du skal gnikke løs med polering etterpå.
Polering: Meguiar's Deep Crystal Polish.
Voks: Her er Meguiar's sin litt svak. Så jeg kjøpte en Collinite 915 som er kjent for å være veldig langvarig og veldig god med tanke på å få vannet til å perle seg og renne av sykkelen.
Eksos: Her er WD-40 kanon. Er det litt dritt som sitter, så gnikk det vekk med Autosol. Hvis du bruker Autosol, så ville jeg tørket over med WD-40 etterpå for å få bort rester, ellers blir det et hvitt lag med Autosol på eksosen når den blir varm.
So far so good. En stund siden jeg brukte dem nå, men det var på langkjøring i regnvær, og fungerte perfekt, ikke antydning til at jeg ble våt under kjøreklærne.Tobben84 skrev: Veldig spent på hvilke erfaringer du gjør deg med Dane-klær. Vurderte de sterkt selv da det virker å være god kvalitet og uslåelig pris mtp gore-tex samt at det er like ved der jeg bor. Har handla litt hos mc utstyr og vært veldig fornøyd med kundeservicen der i alle fall....
Helt enig, ser forferdelig ut med det originalecosmogs skrev:Tail tidy er et must, helt enkelt!![]()
Vanvittig meningsløst og trist det EU direktivet som gjør at man monterer disse spadene originalt...