Cutless sin blogg
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Cutless sin Hyperblogg
Fornøyd så langt, men ble litt skuffa/overaska over hvor lange de "korte" hendlene er. Jeg håpa å få brukt kun to fingre på å dra klutsjen helt inn, men det ble kræsj med ringfinger med disse også. Men føles veldig bra med tre fingre på klutsj og to på brems nå - så da får det være sånn :-)
- cosmogs
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Hvis de ikke er korte nok, kan du få låne vinkelsliperen min!Cutless skrev:Fornøyd så langt, men ble litt skuffa/overaska over hvor lange de "korte" hendlene er. Jeg håpa å få brukt kun to fingre på å dra klutsjen helt inn, men det ble kræsj med ringfinger med disse også. Men føles veldig bra med tre fingre på klutsj og to på brems nå - så da får det være sånn :-)

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
- Cutless
Jeg var inne på tanken 

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Er samme med de korte hendlene mine. Bruker bare to, og kræsjer med fingrene å ta de helt inn, men den tar såpass langt ute at jeg aldri trenger å ta de helt inn annet enn for å starte sykkelen, så det er ikke noe issue her 

- Cutless
Joa, jeg klarer fint å koble ut klutsjen uten å dra hendelen så langt inn at den kræsjer med fingrene. Men da må jeg fokusere veldig på det, samt at jeg helt sikkert bommer litt noen gang å sliter ekstra på klutsjen. Vi får se, men det ble ihvertfall mye bedre enn de gamle!
Hyper'n skal forøvrig på sin første langtur til helga. Tur/retur Trøndelag. Det blir spennende å se hvordan kroppen og Hyper'n samarbeider iløpet av de 8-11 timene det kommer til å ta. Jeg har vært fornøyd med Kriega+grab handles løsningen så langt, tror ikke det blir noen overraskelser på den fronten.
Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...
Hyper'n skal forøvrig på sin første langtur til helga. Tur/retur Trøndelag. Det blir spennende å se hvordan kroppen og Hyper'n samarbeider iløpet av de 8-11 timene det kommer til å ta. Jeg har vært fornøyd med Kriega+grab handles løsningen så langt, tror ikke det blir noen overraskelser på den fronten.
Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din? 

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...[/quote]

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Cutless
På vei opp så har jeg det relativt travelt, men på vei nedover igjen så kan vi godt kjøre et stykke sammen. Kanskje du vet om noen gode veier?JK95 skrev:Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din?
- Cutless
Jeg ble bedt om å kjøre forsiktig og holde begge hjula på bakken av Martin Schancke i dag 

Cutless skrev:Jeg ble bedt om å kjøre forsiktig og holde begge hjula på bakken av Martin Schancke i dag

-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sorry, gode veier er jeg ikke så flink medCutless skrev:På vei opp så har jeg det relativt travelt, men på vei nedover igjen så kan vi godt kjøre et stykke sammen. Kanskje du vet om noen gode veier?JK95 skrev:Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din?

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ser frem til turrefferat her i tråden din Cutless
Jeg tror nok jeg backer ut i forhold til det å henge meg på oppover og hovedgrunnen er at du har det "travelt" grunnet denne konfirmasjonen og dermed velger "strakaste vei". Men med D.D.E i øreproppene så blir vel hjemlengselen såpass at det kommer til å gå unna vil jeg tro

Jeg tror nok jeg backer ut i forhold til det å henge meg på oppover og hovedgrunnen er at du har det "travelt" grunnet denne konfirmasjonen og dermed velger "strakaste vei". Men med D.D.E i øreproppene så blir vel hjemlengselen såpass at det kommer til å gå unna vil jeg tro

- Cutless
Haha, ja, tror ikke det er noe du ville fått veldig mye ut av :)
Ser ut som det blir regn, regn og mer regn på vei oppover. Men slik bruker det jo å være når jeg kjører til Trøndelag. Men gleder meg veldig. Blir godt å koble helt ut og være ett med veien
Ser ut som det blir regn, regn og mer regn på vei oppover. Men slik bruker det jo å være når jeg kjører til Trøndelag. Men gleder meg veldig. Blir godt å koble helt ut og være ett med veien
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha... det ser ut til at du får greit vær helt til du passerer et stykke nord for Oslo, men da er det slutt ser det ut til
Hadde det vert min bror så hadde jeg tatt meg en dram og sendt han en hilsen samt gratulerer med dagen via SMS
Men det ser ut til å bli bra utover lørdagen igjen da...
Du har sikkert fundert på dette i lang tid allerede, men jeg håper inderlig du har tenkt nøye i gjennom bekledningen med tanke på vanntetthet. En Biltemadress som går lekk er ikke akkurat det man ønsker oppe i høyden i massiv regnvær. men Kriegaveskene får vertfall kjørt seg da :-)å

Hadde det vert min bror så hadde jeg tatt meg en dram og sendt han en hilsen samt gratulerer med dagen via SMS

Men det ser ut til å bli bra utover lørdagen igjen da...
Du har sikkert fundert på dette i lang tid allerede, men jeg håper inderlig du har tenkt nøye i gjennom bekledningen med tanke på vanntetthet. En Biltemadress som går lekk er ikke akkurat det man ønsker oppe i høyden i massiv regnvær. men Kriegaveskene får vertfall kjørt seg da :-)å
- Bjerknez
- Kontakt:
Søkte litt på Berkåk etc. (som jeg anntar er et sted du passerer) og det kan faktisk være fare for snøvær oppover...
Tror jeg ville revudert denne turen altså. Er meldt rundt 5 grader lenger opp og ved siden av snø/regn/vind etc. så kan jeg vel ikek si annet enn at du får testet utstyret ditt skikkelig
Tror jeg ville revudert denne turen altså. Er meldt rundt 5 grader lenger opp og ved siden av snø/regn/vind etc. så kan jeg vel ikek si annet enn at du får testet utstyret ditt skikkelig

- Kawagutten
Vær obs på bremsing og vannplaning i fart og ha en god turCutless skrev:Haha, ja, tror ikke det er noe du ville fått veldig mye ut av :)

X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Kontakt:
Var ikke mye oppdateringer her, så jeg tipper kanskje Cutless har tatt strakaste vei gjennom uværet og satser på og komme seg frem fortest mulig uten å fomle med mobilen etc. ?
Jaja, jeg er spent på en oppdatering i løpet av kvelden
Jaja, jeg er spent på en oppdatering i løpet av kvelden

- Cutless
Trygt frem. Sommerværet valgte å avspasere. Dette minnet mer om de anstrengte turene med Bjerknez i starten av mars. Men den trofaste skinndressen med et lag ull under og et lag Jofama regndress over så var temperaturen ok og jeg holdt meg tørr hele veien. Det vekslet mellom tørt og regn, på det værste var det kraftige byger som jeg kjente slo gjennom alle kleslagene.
Ja, jeg hørte blant annet på DDE - E6..
Stats fra kjørecomputer:

Få bilder pga været, men her er det lille som ble tatt:
Tatt noen mil nord for Elverum. Kun dusk regn så langt. Kriega baggene er flotte, men klarte ikke å kjøre på tur uten biltema nettet
Kjekt å bygge i høyden...

Ferjeturen. Alltid et høydepunkt da det betyr at kun seiersetappen gjenstår:

Trygt og tørr frem, men Hyper'n tryglet om vask:

Pappa drikker ikke selv, men han har bestandig en flaske med whisky stående til jeg kommer. Fin type. Så da ble det litt avslapping på det gamle gutterommet:

Ja, jeg hørte blant annet på DDE - E6..
Stats fra kjørecomputer:
Få bilder pga været, men her er det lille som ble tatt:
Tatt noen mil nord for Elverum. Kun dusk regn så langt. Kriega baggene er flotte, men klarte ikke å kjøre på tur uten biltema nettet

Ferjeturen. Alltid et høydepunkt da det betyr at kun seiersetappen gjenstår:
Trygt og tørr frem, men Hyper'n tryglet om vask:
Pappa drikker ikke selv, men han har bestandig en flaske med whisky stående til jeg kommer. Fin type. Så da ble det litt avslapping på det gamle gutterommet:
- Kawagutten
Ser jeg riktig,er det teip på eksosanlegget?
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
86 i snitt på 600km er bra
Tok du ferja fra Flakk?

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
så ut som en fuktig tur det der ja, får håpe været bedrer seg til hjemturen igjen da 

- Cutless
Ja, det er eksosbandasje. Jeg irriterte meg over det gigantiske varmeskjoldet over katalysatoren som traff hælen min hele tiden, så da røyk det og eksosbandasje ble brukt istedet :)
Veldig fornøyd med gjennomsnittshastighet, men var jo mye motorvei som hjalp veldig da. Tok ferja fra Flakk ja, det var MYE kø. Jeg fikk nesten dårlig samvittighet for å kjøre forbi alle og stille meg lengst frem
Angående været så er det faktisk glimt av blått ute nå!
Veldig fornøyd med gjennomsnittshastighet, men var jo mye motorvei som hjalp veldig da. Tok ferja fra Flakk ja, det var MYE kø. Jeg fikk nesten dårlig samvittighet for å kjøre forbi alle og stille meg lengst frem

- Kawagutten
Hehe har hatt bedre tider før. 50min fra Hof til Lillehammer,trakk fra 10 min bensinfylling på Ryen i Oslo ellers så gikk det greit 

X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Hørt flere som klager på det dekselet er i veien. Er enda værre på nyeste generasjon Monster. De på design-avdelinga til Ducati må ha småe skoCutless skrev:Ja, det er eksosbandasje. Jeg irriterte meg over det gigantiske varmeskjoldet over katalysatoren som traff hælen min hele tiden, så da røyk det og eksosbandasje ble brukt istedet :)
Veldig fornøyd med gjennomsnittshastighet, men var jo mye motorvei som hjalp veldig da. Tok ferja fra Flakk ja, det var MYE kø. Jeg fikk nesten dårlig samvittighet for å kjøre forbi alle og stille meg lengst frem![]()

Tar ferja på Flakk ofte selv, jeg er fra Vanvikan. Pinsehelga er helga i året med mest trafikk på Flakk-Rørvik, så da er det meeget praktisk å kjøre MC å bare kan kjøre helt fremst i køen

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Det krever en gjennomsnittsfart på nesten 300, så nei. Ryen er vel heller ikke rIktig vei.Kawagutten skrev:Hehe har hatt bedre tider før. 50min fra Hof til Lillehammer,trakk fra 10 min bensinfylling på Ryen i Oslo ellers så gikk det greit