Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Og målet er vel for all del ikke å være den raskeste , men armane koser seg er vel viktigst :) virker som det er en del her inne som mener man ikke er skikkelig mann dersom man har så og så mye kyllingstripe osv ...
For min del hvorfor kjører jeg mc jo for frihetsfølelsen det gir og å kose seg på en svingete landeveie det er det ikke mye som slår , selvom jeg kjører en cruiser og ikke dundrer igjennom svingen i 120kmt så storkoser jeg meg :)
Så hold fokus på å ha det gøy og kose deg og ikke kjøre fortest mulig for da tror jeg det fort kan gå galt :)
Men som de andre her sier se twiist og the wrist terp litt på de teknikkene der :) det kan ikke være at du bare er blitt litt rusten da ? Skal ikke så mange dagene uten kjøring til før en blir litt rusten syntes jeg ihvertfall :) , men så skal det da som regel ikke mange svingene til før jeg er tilbake i gamet igjen heller da :)
For min del hvorfor kjører jeg mc jo for frihetsfølelsen det gir og å kose seg på en svingete landeveie det er det ikke mye som slår , selvom jeg kjører en cruiser og ikke dundrer igjennom svingen i 120kmt så storkoser jeg meg :)
Så hold fokus på å ha det gøy og kose deg og ikke kjøre fortest mulig for da tror jeg det fort kan gå galt :)
Men som de andre her sier se twiist og the wrist terp litt på de teknikkene der :) det kan ikke være at du bare er blitt litt rusten da ? Skal ikke så mange dagene uten kjøring til før en blir litt rusten syntes jeg ihvertfall :) , men så skal det da som regel ikke mange svingene til før jeg er tilbake i gamet igjen heller da :)
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Bjerknez; takk for tilbud :-) Det er helt klart artigere å kjøre med makker, og vet hva du snakker om med å ha en å pushe seg. Har folk jeg kjører med, men det er bare enkelte dager jeg synes det er greit å stikke i eget tempo. Ikke alltid folk ser sjarmen i å dra på tre min varsel klokka ni :-)
Bare så det er nevnt; kyllingstripene er underordnet, og jeg blir nok kvitt dem. Viktigere å få koll på kjøringen... Kvitte meg med teknisk angst, få tilbake følelsen at det er jeg som bestemmer.
45316; skjønner hva du snakker om. Men tviler på at det er der det ligger :-( Jeg er god på blikkbruk. En av de tingene jeg aktivt fokuserer mye på, både i bil og på sykkel...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bare så det er nevnt; kyllingstripene er underordnet, og jeg blir nok kvitt dem. Viktigere å få koll på kjøringen... Kvitte meg med teknisk angst, få tilbake følelsen at det er jeg som bestemmer.
45316; skjønner hva du snakker om. Men tviler på at det er der det ligger :-( Jeg er god på blikkbruk. En av de tingene jeg aktivt fokuserer mye på, både i bil og på sykkel...
Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Freddy/Tommas: filmkveld på meg i morgen :-)
Som nevnt; kyllingstripene er ikke viktige, jeg tok dem med for å illustrere at jeg liker meg i gode svinger, og liker å kjøre litt aktivt. Om jeg ligger helt på siden av dekket er ikke kjeeeeempeviktig, men sitter svingen og sykkelen brekkes godt ned skal jeg innrømme at jeg koser meg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Som nevnt; kyllingstripene er ikke viktige, jeg tok dem med for å illustrere at jeg liker meg i gode svinger, og liker å kjøre litt aktivt. Om jeg ligger helt på siden av dekket er ikke kjeeeeempeviktig, men sitter svingen og sykkelen brekkes godt ned skal jeg innrømme at jeg koser meg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Det ordner seg på PreHøstTuren.Bjerknez skrev:Jeg tror det sitter mentalt. Jeg har selv vert inne i en periode hvor målet var å fjerne kyllingstripene. Jeg har vel touchet dekkkanten så formelt sett er vel kyllingstripa tatt, men man ser tydelig en rand helt ytterst. Altså den siste millimeteren. Dog har jeg ikke noe behov for å fjerne den helt. Ikke fordi jeg ikke har lyst eller ikke tør, men fordi jeg føler jeg mangler de rette svingene for å få det til skikkelig.

Fra PreHøstTur 2015 tråden skrev:Bjerknez skrev:Da er jeg nok medSnikkeren skrev:Nå er det vel ingen etapper som er under 30 mil. Korteste i fjor var vel 387 km, mens lengste var 45 mil, tror jeg. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Får sette oss et mål!


-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Blikk, sporvalg, forankring, sittestilling. I den rekkefølgen. I tillegg fullt fokus. Har du kantet dekk (særlig foran) så vil du slite med turn-in og svinggjennomføring.
Stor fordel for både deg og alle andre om du ikke fokuserer på kneskrap og fjerning av "kyllingstriper" langs landeveien. Hvem gjør det? Jeg har ikke sett noen ennå.....
En sving har 5 punkter: bremsepunkt, svingpunkt, apex (tangering), på-gass og exit.
Hvis kneskrap er målet: ta noen runder i en ikke trafikkert rundkjøring:)
Stor fordel for både deg og alle andre om du ikke fokuserer på kneskrap og fjerning av "kyllingstriper" langs landeveien. Hvem gjør det? Jeg har ikke sett noen ennå.....
En sving har 5 punkter: bremsepunkt, svingpunkt, apex (tangering), på-gass og exit.
Hvis kneskrap er målet: ta noen runder i en ikke trafikkert rundkjøring:)
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Å skrape alt av understellet er det som gjelder på cruiserefreddy123 skrev:virker som det er en del her inne som mener man ikke er skikkelig mann dersom man har så og så mye kyllingstripe osv ...
...selvom jeg kjører en cruiser og ikke dundrer igjennom svingen i 120kmt så storkoser jeg meg :)


Anbefaler deg pirelli night dragon til cruisere om du vil ha bedre handling på sportyen, freddy! De har en mer aggressiv spissere profil, slik som sportsdekkene.
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Blikk, kontrastyring og gasspådrag er elementære punkter som mange av oss tenker på.
Dette med å ikke være for anspent er også viktig for å få "rett" følelse gjennom styret, uten at du føler deg utrygg.
Men det mange ikke tenker på er dette med "crossed up" kroppsposisjon.
Følger du etter med kroppen inn i svingen?
Eller lener du sykkelen over, tilter hodet og blir sittende med overkroppen "vertikalt"? :-)
Dette med å ikke være for anspent er også viktig for å få "rett" følelse gjennom styret, uten at du føler deg utrygg.
Men det mange ikke tenker på er dette med "crossed up" kroppsposisjon.
Følger du etter med kroppen inn i svingen?
Eller lener du sykkelen over, tilter hodet og blir sittende med overkroppen "vertikalt"? :-)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Jeg hadde pilot power 3 på biken min forrige sett. Disse har ganske bratt v profil, som gjør de utrolig styrevillig inn og ut av sving. Men de er også noe nervøs i kurven. Litt slakking, eller bremsing i sving å jeg følte at de var litt nervøs. Så det er ikke nødvendigvis bare i hodet
Note4
Note4
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Du har utelukket at styrelager og/eller svingarmslager begynner å bli slitt/slarkete?
Skal ikke mye til før det påvirker negativt
Skal ikke mye til før det påvirker negativt
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Kwak: nei, har ikke fått sjekket det. Etter den sure turen forrige dagen har det gått litt slag i slag med familieting og regn så det har ikke blitt tid til det. MEN, når det er sagt, så kjenner jeg at det nok er et meget bra tips å få sjekket ut! Jeg har nemlig et par episoder fra deilige vegarbeids-Norge som nok dessverre har gitt litt juling til sykkelen i det siste, så i kveld skal alle lagere sjekkes(må bare få tak i hjelpemann).
I andre nyheter; fått sett Twist of the wrist. (Herlige skuespillerprestasjoner :-) ) Mye fin oppfriskning, og jeg tror kanskje at jeg synder på minst et par av de elementene de snakker om, så jeg skal ut og terpe sving så snart de tekniske avklaringene er ferdige.
Takk for engasjement og svar så langt :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
I andre nyheter; fått sett Twist of the wrist. (Herlige skuespillerprestasjoner :-) ) Mye fin oppfriskning, og jeg tror kanskje at jeg synder på minst et par av de elementene de snakker om, så jeg skal ut og terpe sving så snart de tekniske avklaringene er ferdige.
Takk for engasjement og svar så langt :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Og forresten... Den filmen ga meg ikke MINDRE lyst til å kjøre litt bane, så i går ble jeg sittende og fundere høylytt om at jeg kanskje trengte en R-sykkel, i tillegg til den jeg har, i tillegg til den tursykkelen jeg MÅ ha før eller senere, og da forsvant vinglasset til mor i én slurk :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Isbilen skrev:Og forresten... Den filmen ga meg ikke MINDRE lyst til å kjøre litt bane, så i går ble jeg sittende og fundere høylytt om at jeg kanskje trengte en R-sykkel, i tillegg til den jeg har, i tillegg til den tursykkelen jeg MÅ ha før eller senere, og da forsvant vinglasset til mor i én slurk :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Her i huset kommer det ingen ting negativt ut av et vinglass på styrten
Alt blir så mye lettere å få gjennomslag for da




- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Sytetråd - fikser ikke nedleggene lenger -:(
Greit nok at dette er en sytetråd, men jeg velger likevel å takke tråden, og derved farge den med litt positive farger!
Tråden inspirerte meg nemlig til å se hele "Twist of the wrist." Mye nyttig der, og for meg som tok lappen i 1987, var hele den countersteering-greia noe helt nytt. Det fremsto som helt motsatt av hva jeg trodde jeg gjorde når jeg svinger, men når jeg satt på sykkelen innså jeg jo fort at yes, det er jo faktisk dette jeg gjør. Ved å være bevist på det, opplever jeg veldig raskt at jeg rett og slett har vesentlig bedre kontroll over sykkelen. Jeg svinger mye bedre, kan endre nedlegget i en sving mye mer om ønskelig, kan kjøre fortere gjennom svingene og har mye penere kurve. Viktigst - jeg tror jeg nå er vesentlig bedre forberedt dersom det skulle oppstå en nødsituasjon. Mestringsfølelsen øker også vesentlig, og mestring er alltid gøy!
Og dette er etter 25 mil på sykkelen. Jeg ser virkelig frem til resten av sesongen.
Men kyllingstripene mine er jeg fremdeles stolt av!

Tråden inspirerte meg nemlig til å se hele "Twist of the wrist." Mye nyttig der, og for meg som tok lappen i 1987, var hele den countersteering-greia noe helt nytt. Det fremsto som helt motsatt av hva jeg trodde jeg gjorde når jeg svinger, men når jeg satt på sykkelen innså jeg jo fort at yes, det er jo faktisk dette jeg gjør. Ved å være bevist på det, opplever jeg veldig raskt at jeg rett og slett har vesentlig bedre kontroll over sykkelen. Jeg svinger mye bedre, kan endre nedlegget i en sving mye mer om ønskelig, kan kjøre fortere gjennom svingene og har mye penere kurve. Viktigst - jeg tror jeg nå er vesentlig bedre forberedt dersom det skulle oppstå en nødsituasjon. Mestringsfølelsen øker også vesentlig, og mestring er alltid gøy!
Og dette er etter 25 mil på sykkelen. Jeg ser virkelig frem til resten av sesongen.

Men kyllingstripene mine er jeg fremdeles stolt av!

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)