JLafton's Blogg "sesongen er igang"
Re: JLafton's Blogg
Må si du har gjort et meget godt valg av sykkel, har selv en 2014 mod :) Har også satt på Lynx R fairing på min, tok du hvit eller sort?
Jeg gikk for Kriega Overlander som bagasjesystem, men har egentlig ikke fått testet det ut enda... Men de veskene er hvert fall vanntette, noe som jeg ser som et krav.
-
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Jeg valgte sort fairing, er du fornøyd med Lynx R ?
Har du Kriega på Touratech sin ramme eller har du kjøpt noe annet ?
Har du Kriega på Touratech sin ramme eller har du kjøpt noe annet ?
Jeg er fornøyd, flott å ha mulighet å feste GPS, USB etc. Kriega Overlander 30 trenger ikke ramme, men festes med "rack loops". Du kan se bilder på de her: http://www.kriega.com/overlander30/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, da får du ny sykkel igjen. Det ble en litt annen verden etter innkjøringenJLafton skrev:Takk for det![]()
Har time til førstegangsservice den 10.juni, dagen etter oppkjøring. Så satser på at oppkjøringen går greit ellers får jeg ta sykkelen på henger.

Tenker du fikser oppkjøringen lett. Det er jo strengt tatt bare å kjøre seg en tur (i innkjørings/svigermor modus). Lykke til!
-
Endret du MAP switcen etter servicen ?
Kjørte noen dager med advanced, men liker standard bedre. Skjønner ikke helt, men virker som det er mer umpf i mellomregisteret (kommer lettere opp på pådrag). Det er jo litt ulogisk, men uansett. Den står nå på standard.
-
Ja, det var litt rart, men var vel arti å kunne dra den forbi 6000rpm og kunne gi bånn gass tenker jeg 

Definitivt 

-
Hvordan har din sykkel vert på oljebruk de første 1k ?
Ca 1 dl. Måtte etterfylle 1dl noen dager før servicen. Dvs, måtte vel ikke, men den stod på min så da gjorde jeg det.
-
OK. For har lest diverse andre steder om folk som har mått fylle på mye.
Min har nå gått 750km og er fortsatt på maksmerket.
Min har nå gått 750km og er fortsatt på maksmerket.
-
På fredag hadde jeg avsluttende Sikkerhetskurs på vei, eller på godt norsk langkjøring
Så nå er det bare å vente til den 8 og 9.juni, da har jeg oppkjøring.
Drar grytidlig i morgen til Gardermoen for ei kort uke på jobb i Kongo-Brazzeville.
Blir en liten betalt ferietur til et land ikke jeg hadde valgt som feriested
Reiser ned med 90 dagers visum og reiser hjem med 1års arbeidsvisum til landet.

Så nå er det bare å vente til den 8 og 9.juni, da har jeg oppkjøring.
Drar grytidlig i morgen til Gardermoen for ei kort uke på jobb i Kongo-Brazzeville.
Blir en liten betalt ferietur til et land ikke jeg hadde valgt som feriested

Reiser ned med 90 dagers visum og reiser hjem med 1års arbeidsvisum til landet.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Det var da og et sted å bli sendt på jobb! Hvor er du ansatt?!? UD?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
Hehe. Er ansatt i Nexans Norway, så vi installerer kraftkabler og umbilicalkabler worldwide.
-
Flyturen ned til Pointe Noire var behagelig helt til man gikk ut av flyet, i landgangen og inne på flyplassen var det sikkert 40-45 grader å utrolig tett luft.
Sikkerhetskontrollen gikk fort unna, samme med vaksinasjonskontrollen, ingen som prøvde å skulle ha penger av en stor kritthvit mann
Men å måtte stå i rundt en time å vente på bagasjen i en liten bagasjehall som var overbefolket og med den temperaturen var en prøvelse for en nordmann som trives best aleine og i snøen :-)å
Møte agenten som skulle kjøre meg til hotellet, å jeg er glad for å ikke kjøre bil her nede, for det går i alle retninger.
Men kom meg til hotellet til slutt, fint å årleit Hotel.
I dag har det blitt litt trasking rundt i byen og en tur på stranden.
Sikkerhetskontrollen gikk fort unna, samme med vaksinasjonskontrollen, ingen som prøvde å skulle ha penger av en stor kritthvit mann

Men å måtte stå i rundt en time å vente på bagasjen i en liten bagasjehall som var overbefolket og med den temperaturen var en prøvelse for en nordmann som trives best aleine og i snøen :-)å
Møte agenten som skulle kjøre meg til hotellet, å jeg er glad for å ikke kjøre bil her nede, for det går i alle retninger.

Men kom meg til hotellet til slutt, fint å årleit Hotel.
I dag har det blitt litt trasking rundt i byen og en tur på stranden.
-
Da ser det ut som at passet er klart, og at jeg får det igjen i morgen.
Så da blir det å reise hjem i morgen kveld om alt går etter planen, men tar ikke slike ting for gitt i slike land, for her tar ting tid..
Så da blir det å reise hjem i morgen kveld om alt går etter planen, men tar ikke slike ting for gitt i slike land, for her tar ting tid..

-
Da har jeg fått bekreftet at agenten kommer og henter meg og kjører meg til flyplassen om 2-3 timer, og at han har med seg passet mitt med nytt visum i.
Dagen i dag har jeg vert på en gåtur rundt i byen etter frokost.
Tok en tur bort til African marked. Nå har jeg opplevd det, å aldri mer. Det er et gatemarket der dem selger alt fra himmel og jord samt at gata er overfylt med store søppelhauger, så det stinker mildt sagt dritt der
Å tydeligvis er det ikke vanlig at hvite går der, følte meg beglodd og baksnakket hele tia. Så jeg ble meget svett i toppen av litt frykt for hva som kunne skje, men det gikk bra og jeg kom meg trygt tilbake til hotelet å fikk tatt meg en dusj.
Dagen i dag har jeg vert på en gåtur rundt i byen etter frokost.
Tok en tur bort til African marked. Nå har jeg opplevd det, å aldri mer. Det er et gatemarket der dem selger alt fra himmel og jord samt at gata er overfylt med store søppelhauger, så det stinker mildt sagt dritt der

-
Da kom jeg hjem i går, så det var godt. Men var en del kaldere her en i Kongo .
Nå er det heller ikke lenge til oppkjøring, ferdighetsprøve mandag morgen og oppkjøring tirsdag formiddag.
Har også fått beskjed om at Lynx R faringen som jeg har bestilt er ferdig produsert og blir sendt på mandag
Nå er det heller ikke lenge til oppkjøring, ferdighetsprøve mandag morgen og oppkjøring tirsdag formiddag.
Har også fått beskjed om at Lynx R faringen som jeg har bestilt er ferdig produsert og blir sendt på mandag

-
Da kan jeg medele at ferdighetsprøven er bestått
Så da gjenstår oppkjøringen i morgen.

Så da gjenstår oppkjøringen i morgen.
Gratulerer og lykke til i morgen!
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Lykke til!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Ja, lykke til :)
Sent from my Xperia Z2 using Tapatalk
Sent from my Xperia Z2 using Tapatalk
-
Takker for det. :-)
Sattser på at det går greit, var mer engstelig for ferdighetsprøven jeg besto i dag.
Så forhåpentligvis er jeg ute å kjører i morgen kveld, også er det førstegangs service på KTM'en på onsdag morgen
Sattser på at det går greit, var mer engstelig for ferdighetsprøven jeg besto i dag.
Så forhåpentligvis er jeg ute å kjører i morgen kveld, også er det førstegangs service på KTM'en på onsdag morgen