Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Tror det er et større problem å ha på for mye smøring.
Jeg var lat når jeg vaska sykkelen nå. Siden den sto på stand og kjedet måtte rengjøres, så gadd jeg ikke å kjøre en tur med sykkelen etter kjedet var rengjort. Så jeg spraya rett på. Lot det stå å tørke en liten time. Var ute å kjørte en runde nå. Ikke noe tegn på søl fra kjedesprayen:
(Jeg klarte å kjøre meg på veiarbeid, så ble støv på felgen...)
Så da kan jeg anbefale Bel Ray Super Clean, ihvertfall så langt. Vet ikke hvor lenge det sitter før det må smøres igjen.
Jeg var lat når jeg vaska sykkelen nå. Siden den sto på stand og kjedet måtte rengjøres, så gadd jeg ikke å kjøre en tur med sykkelen etter kjedet var rengjort. Så jeg spraya rett på. Lot det stå å tørke en liten time. Var ute å kjørte en runde nå. Ikke noe tegn på søl fra kjedesprayen:
(Jeg klarte å kjøre meg på veiarbeid, så ble støv på felgen...)
Så da kan jeg anbefale Bel Ray Super Clean, ihvertfall så langt. Vet ikke hvor lenge det sitter før det må smøres igjen.
Re: Cutless sin Hyperblogg
Lærer noe nytt hver dag! Smøring etter kjøring neste gang
Kjedesprayen der ser litt mer sticky ut enn motul sin. Hadde aldri noe søl når jeg brukte castrol sin, da alt blir sticky når det tørker.
Kjedesprayen der ser litt mer sticky ut enn motul sin. Hadde aldri noe søl når jeg brukte castrol sin, da alt blir sticky når det tørker.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Motul sin er sticky etter den har tørka, mens denne er "tørr" - det vil si ikke sticky. Jeg er veldig glad i Motul sin, så mulig jeg bytter tilbake når jeg er tom. Vi får se :-)
Re: Cutless sin Hyperblogg
Alle har sin favoritt, og det er bare å teste ulike typer :-)
Selv er jeg veldig godt fornøyd med Castrol sin Chain Lube Racing.
Sitter veldig bra og smører fint.
Selv er jeg veldig godt fornøyd med Castrol sin Chain Lube Racing.
Sitter veldig bra og smører fint.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Angående -1 tann på fordrevet.
Med det samme jeg kjørte sykkelen så ble jeg skuffa. Kjente ikke særlig forskjell. Eneste forskjellen virket å være at effektregisteret ble kortere. Men så: I andre gir ut av en sving med bra pådrag så løfta forhjulet seg, da innså jeg at noe forskjell har det blitt Det ble bedre desto mer jeg kjørte. Tidligere så jobbet jeg mellom 5500-10500 ved aktiv kjøring, men med det nye drevet så kunne jeg ligge ned på 4000-4500 og oppnå samme effekt. Så nå er jeg fornøyd med det nye fremdrevet, men jeg måtte endre måten jeg brukte effektregisteret på.
Med det samme jeg kjørte sykkelen så ble jeg skuffa. Kjente ikke særlig forskjell. Eneste forskjellen virket å være at effektregisteret ble kortere. Men så: I andre gir ut av en sving med bra pådrag så løfta forhjulet seg, da innså jeg at noe forskjell har det blitt Det ble bedre desto mer jeg kjørte. Tidligere så jobbet jeg mellom 5500-10500 ved aktiv kjøring, men med det nye drevet så kunne jeg ligge ned på 4000-4500 og oppnå samme effekt. Så nå er jeg fornøyd med det nye fremdrevet, men jeg måtte endre måten jeg brukte effektregisteret på.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Djevelblogg
Ducati Diavel og Cutless
Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:
FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!
Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:
FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!
Re: Cutless sin Djevelblogg
Drømmesykkel uten tvil, denne står høøøøøøyt på lista til jeg får tunglappenCutless skrev:Ducati Diavel og Cutless
Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:
FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!
Re: Cutless sin Djevelblogg
Hehe, drar den skinnet av pølsa altså? Er vel endel torque i den der?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Djevelblogg
Ca 60% mer enn en 2007 R1, så ja, det river
Men jeg kjørte mye penere med denne enn Hyper'n. Jeg kommer aldri til å si et stygt ord om cruisere. Jeg skjønner greia nå. Jeg cruisa rundt i og til tider under fartsgrensa og bare nøt asfalten som passerte under dekka.
Men jeg kjørte mye penere med denne enn Hyper'n. Jeg kommer aldri til å si et stygt ord om cruisere. Jeg skjønner greia nå. Jeg cruisa rundt i og til tider under fartsgrensa og bare nøt asfalten som passerte under dekka.
Re: Cutless sin Djevelblogg
Den skal jeg prøvekjøre i år. Føler meg vel ikke moden nok for en sånn sykkel ennå (lommeboka heller ikke), men om jeg bytter til et voksensegment så står denne høyt på lista. 8-)
Live long and prosper
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Cutless sin Djevelblogg
I mitt hode blir det feil å kalle Diavel for en cruiser. Det er i så fall en jævlig pervertert powercruiser, med en sportssykkel som fostermor... Eller noe sånt! En utrolig fet sykkel som omtrent ikke har noen konkurrenter i sitt sære segment, som jeg sliter med å sette merkelapp på.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Re: Cutless sin Djevelblogg
Ja, det er ikke mange som matcher den i torque. For å sette det i perspektiv har nye 2015 Yamaha R1 med 200hk kun 112nm
Men den Diavelen er ikke mye pen syns jeg :-)å
Men den Diavelen er ikke mye pen syns jeg :-)å
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin Djevelblogg
Det nærmeste man kommer er vel Yamaha Vmax og kanskje V Roden til Harley...
Jeg prøvesatt denne Diavel'en på messa, og den gjør et massivt inntrykk bare man går rundt den.. på samme måte jeg opplever rundt en Vmax og en Triumph Rockett III
Uten forbehold, tror jeg nok at den sykkelen er GROM.. lyst å teste
Jeg prøvesatt denne Diavel'en på messa, og den gjør et massivt inntrykk bare man går rundt den.. på samme måte jeg opplever rundt en Vmax og en Triumph Rockett III
Uten forbehold, tror jeg nok at den sykkelen er GROM.. lyst å teste
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Djevelblogg
Diavel er så absolutt en flott sykkel det! Vet ikke helt hvor god venn jeg er med fronten (luftinntakene), men ellers er det jo en snasen sykkel.
Men mener å huske at det så ut til å være dårlig plass til passasjer på denne, så til å være en sykkel i den størrelsen så blir det jo en egotripp.
Må få prøvekjørt en slik en dag tror jeg, selv om jeg vet at dette ikke er noe sykkel for meg.
Men mener å huske at det så ut til å være dårlig plass til passasjer på denne, så til å være en sykkel i den størrelsen så blir det jo en egotripp.
Må få prøvekjørt en slik en dag tror jeg, selv om jeg vet at dette ikke er noe sykkel for meg.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Cutless sin Djevelblogg
Selger på Løvås http://www.lovaasmotor.no/" onclick="window.open(this.href);return false; sa jeg måtte bare komme å prøvekjøre i butikken siden jeg ikke rakk å prøvekjøre den før de dro fra Ås trafikkstasjon uten at jeg fikk kjørt den.Den ser jo veldig artig ut til å være "Cruiser" med gode kjøreegenskaper :-)Bjerknez skrev:Diavel er så absolutt en flott sykkel det! Vet ikke helt hvor god venn jeg er med fronten (luftinntakene), men ellers er det jo en snasen sykkel.
Men mener å huske at det så ut til å være dårlig plass til passasjer på denne, så til å være en sykkel i den størrelsen så blir det jo en egotripp.
Må få prøvekjørt en slik en dag tror jeg, selv om jeg vet at dette ikke er noe sykkel for meg.
Rakk bare å kjøre en liten tur med MTS og det var moro.Den gikk veldig godt
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++