Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Tror det er et større problem å ha på for mye smøring.

Jeg var lat når jeg vaska sykkelen nå. Siden den sto på stand og kjedet måtte rengjøres, så gadd jeg ikke å kjøre en tur med sykkelen etter kjedet var rengjort. Så jeg spraya rett på. Lot det stå å tørke en liten time. Var ute å kjørte en runde nå. Ikke noe tegn på søl fra kjedesprayen:

(Jeg klarte å kjøre meg på veiarbeid, så ble støv på felgen...)
Bilde
Bilde
Bilde

Så da kan jeg anbefale Bel Ray Super Clean, ihvertfall så langt. Vet ikke hvor lenge det sitter før det må smøres igjen.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Lærer noe nytt hver dag! Smøring etter kjøring neste gang :prf

Kjedesprayen der ser litt mer sticky ut enn motul sin. Hadde aldri noe søl når jeg brukte castrol sin, da alt blir sticky når det tørker.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Motul sin er sticky etter den har tørka, mens denne er "tørr" - det vil si ikke sticky. Jeg er veldig glad i Motul sin, så mulig jeg bytter tilbake når jeg er tom. Vi får se :-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Haymaker »

Alle har sin favoritt, og det er bare å teste ulike typer :-)

Selv er jeg veldig godt fornøyd med Castrol sin Chain Lube Racing.
Sitter veldig bra og smører fint.

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Angående -1 tann på fordrevet.

Med det samme jeg kjørte sykkelen så ble jeg skuffa. Kjente ikke særlig forskjell. Eneste forskjellen virket å være at effektregisteret ble kortere. Men så: I andre gir ut av en sving med bra pådrag så løfta forhjulet seg, da innså jeg at noe forskjell har det blitt :twisted Det ble bedre desto mer jeg kjørte. Tidligere så jobbet jeg mellom 5500-10500 ved aktiv kjøring, men med det nye drevet så kunne jeg ligge ned på 4000-4500 og oppnå samme effekt. Så nå er jeg fornøyd med det nye fremdrevet, men jeg måtte endre måten jeg brukte effektregisteret på.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Cutless »

Ducati Diavel og Cutless

Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:

FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!

Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Trondgv »

Cutless skrev:Ducati Diavel og Cutless

Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:

FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!

Bilde
Drømmesykkel uten tvil, denne står høøøøøøyt på lista til jeg får tunglappen :thumleft :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av thewiz »

Hehe, drar den skinnet av pølsa altså? Er vel endel torque i den der? :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Cutless »

Ca 60% mer enn en 2007 R1, så ja, det river :twisted

Men jeg kjørte mye penere med denne enn Hyper'n. Jeg kommer aldri til å si et stygt ord om cruisere. Jeg skjønner greia nå. Jeg cruisa rundt i og til tider under fartsgrensa og bare nøt asfalten som passerte under dekka.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av sankyo »

Den skal jeg prøvekjøre i år. Føler meg vel ikke moden nok for en sånn sykkel ennå (lommeboka heller ikke), men om jeg bytter til et voksensegment så står denne høyt på lista. 8-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Flanker »

I mitt hode blir det feil å kalle Diavel for en cruiser. Det er i så fall en jævlig pervertert powercruiser, med en sportssykkel som fostermor... Eller noe sånt! En utrolig fet sykkel som omtrent ikke har noen konkurrenter i sitt sære segment, som jeg sliter med å sette merkelapp på.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av thewiz »

Ja, det er ikke mange som matcher den i torque. For å sette det i perspektiv har nye 2015 Yamaha R1 med 200hk kun 112nm

Men den Diavelen er ikke mye pen syns jeg :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Olav K »

Det nærmeste man kommer er vel Yamaha Vmax og kanskje V Roden til Harley...
Jeg prøvesatt denne Diavel'en på messa, og den gjør et massivt inntrykk bare man går rundt den.. på samme måte jeg opplever rundt en Vmax og en Triumph Rockett III

Uten forbehold, tror jeg nok at den sykkelen er GROM.. lyst å teste :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Bjerknez »

Diavel er så absolutt en flott sykkel det! Vet ikke helt hvor god venn jeg er med fronten (luftinntakene), men ellers er det jo en snasen sykkel.
Men mener å huske at det så ut til å være dårlig plass til passasjer på denne, så til å være en sykkel i den størrelsen så blir det jo en egotripp.

Må få prøvekjørt en slik en dag tror jeg, selv om jeg vet at dette ikke er noe sykkel for meg. :redface

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Diavel er så absolutt en flott sykkel det! Vet ikke helt hvor god venn jeg er med fronten (luftinntakene), men ellers er det jo en snasen sykkel.
Men mener å huske at det så ut til å være dårlig plass til passasjer på denne, så til å være en sykkel i den størrelsen så blir det jo en egotripp.

Må få prøvekjørt en slik en dag tror jeg, selv om jeg vet at dette ikke er noe sykkel for meg. :redface
Selger på Løvås http://www.lovaasmotor.no/" onclick="window.open(this.href);return false; sa jeg måtte bare komme å prøvekjøre i butikken siden jeg ikke rakk å prøvekjøre den før de dro fra Ås trafikkstasjon uten at jeg fikk kjørt den.Den ser jo veldig artig ut til å være "Cruiser" med gode kjøreegenskaper :-)
Rakk bare å kjøre en liten tur med MTS og det var moro.Den gikk veldig godt :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar