Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Maskeringstapen bør fjernes før det er herdet! Da er det mykere å gir ikke samme faren for å dra av større biter. Samme som ved maling.
Ja, med vanlig lakk stemmer nok dette muligens, men denne gummilakken er jo elastisk. Poenget er vel at den skal "slippe taket" når man drar av teipen, men det gjør den kanskje best når lakken er herdet skikkelig? For den vil jo være elastisk uansett... ?
Ja, hva kom du fram til? :knegg

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Maskeringstapen bør fjernes før det er herdet! Da er det mykere å gir ikke samme faren for å dra av større biter. Samme som ved maling.
Ja, med vanlig lakk stemmer nok dette muligens, men denne gummilakken er jo elastisk. Poenget er vel at den skal "slippe taket" når man drar av teipen, men det gjør den kanskje best når lakken er herdet skikkelig? For den vil jo være elastisk uansett... ?
Ja, hva kom du fram til? :knegg

Note4
Ja du koser deg nå Lordy :evil

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Siste strøk er lagt og det ser faktisk ganske bra ut så langt. Jeg må la det herde og bli skikkelig matt før jeg ser sluttresultatet. En liten kant blir det, men den synes ikke så godt. Uansett så er det penere enn den gummisaken jeg hadde der ved siden av gaffateip.

men en ting er sikkert. Matt lakk er et sant helvete og holde pen! Spesielt når man sitter med lårene/magan/gjøken inntill hele tiden. Man får slike blanke felter og det er ikke pent. Jeg skal ta meg en tur opp til en jeg kjenner og se om han kan fikse hele greia for meg profesjonelt og hvor mye han skal ha for det. Men resultatet ble absolut helt OK tror jeg.

Bilde kommer om ett par timer :-)å

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=s-xw2yQSeMU[/video]

denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev: denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)
Den videoen der varmet mitt hjerte freddy123. Såpass mye at jeg ignorere det siste du sa :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da annser jeg meg ferdig med lakkeringen.

Jeg ble greit fornøyd som antatt. Bedre enn det var, men ikke perfekt. Jeg har rett og slett ikke tolmodighet til å holde på med slikt. Har jaggu meg brent av halve lørdagen på dette :-)å
Ble et lite skille, men det viste jeg jo. Poenget er at jeg ikke skal få noen gnissemerker der. Er jo bare a dra av igjen hvis jeg vil finne på noe annet, så ikke noe krise. Det får være slik intill videre vertfall :prf

Bilde

Bilde

Toven

Legg inn av Toven »

Du har ikke satt tankgripsa noe langt fram da?

Bilde

Brukeravatar
Ashland
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Ashland »

Vet jeg sitter som formann i korttidsminne forbundet, men bestillte du deg ikke tanktrekk tidligere i våres :-k Det koster jo litt mer enn en boks lakk fra Biltema, men da er du og ferdig med bekymringer om riper å merker i tanken din...

Pluss det vil se mye bedre ut :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toven:
Jo, tankpadsa er satt litt langt frem med full viten og vilje. Nettopp forde det er der jeg har den største kontaktflaten med beina. :thumleft

Ashland:
Ja, det stemmer det, men siden det med stor sannsynlighet blir sykkelbytte tidlig neste år, så satt det litt langt inne, så jeg avbestillte den :redface

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Toven:
Jo, tankpadsa er satt litt langt frem med full viten og vilje. Nettopp forde det er der jeg har den største kontaktflaten med beina. :thumleft

Ashland:
Ja, det stemmer det, men siden det med stor sannsynlighet blir sykkelbytte tidlig neste år, så satt det litt langt inne, så jeg avbestillte den :redface

ÅÅhhh fortell hva du har av planer her...???
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ashland
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:Toven:

Ashland:
Hadde du bestillt den fra Tyskland ville prisen blitt en helt annen :thumleft MEN nytt leketøy er alltid moro! Har det dukket opp noen verdig kandidat ennå??

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke tenkt så vildsomt mye på sykkelbytte ennå, men så langt er det to kandidater. En ny Street Triple R eller en Yamaha Tracer. :redface

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

hvorfor skal du isåfall selge din street triple for så å kjøpe en helt lik igjen , den skjønner jeg ikke helt da kan du jo bare kjøre den du har nå :scratch

kjøp deg en slik en du bjerkizz
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:hvorfor skal du isåfall selge din street triple for så å kjøpe en helt lik igjen , den skjønner jeg ikke helt da kan du jo bare kjøre den du har nå :scratch

kjøp deg en slik en du bjerkizz
Bilde
Fordi jeg kjører ganske mye og i løpet av neste år så hadde jeg rundet ca. 60.000km. Garantien går også ut i løpet av neste år.

Dessuten så er jeg svært fornøyd med sykkelen. :thumleft

Den ducatien er et smykke, men den passer ikke meg :thumleft

Brukeravatar
MrPitlane
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Kontakt:

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev: denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

Den videoen der varmet mitt hjerte freddy123. Såpass mye at jeg ignorere det siste du sa :knegg

Pikeracer? :lol

Svar