Vel hjemme igjen etter en fin runde. Får vel gi et forsøk på et referat
Avreise var 09:30 og jeg fikk først sjekket luftrykket før jeg satt snuta mot Seljord. Litt kjølig men ingen krise.
Trafikken var overkommelig og landskapet herlig - med krystallklart vann og bergtopper som strekker seg oppover.
Mot Seljord etter Bø er det et parti med mye svinger som betyr "gi gass!"
Veiarbeid i en tunnel betydde oppsamling av trailere, bobiler og ymse, så jeg stoppet et lite stykke før svingene slik at jeg fikk disse for meg selv
Det ble et godt tempo gjennom partiet, og jeg ble kanskje litt for varm i trøya... I en venstre sving lå jeg meg i nedlegg men merket plutselig at hvitstripa nærmet seg fort. Øynene rettet seg straks mot grøfta og target fixation skjedde. Fikk rettet synet ut av svingen og lent meg mer over til siden - det gikk bra denne gangen. Det kan hende at svingen hadde 2 svinger i seg, at den ble skarpere midt i kanskje.
De neste svingene ble tatt meget rolig før jeg svingte inn på en rasteplass. Satt meg ned og fikk samlet tankene og skjelvingen gikk over. Skremmende opplevelse og en liten "reality check" :-)å
E134 mot Notodden var veldig ålreit. Mye svinger og fin asfalt :-)
På vei fra Notodden mot Gvarv ble det mye trafikk med trailere og bobiler igjen. Det ble et par stygge forbikjøringer som jeg må få slutta med
Det kommer flere svinger uten trafikk foran, du får ikke èn sjanse til her på jorda...
Videre hjemover var det fint på Valebøveien. Morsom vei med mange svinger. Hadde regnet så tok det litt rolig samt at sykkelen ble skitten
Fra Skien og hjem var det ikke mye å skrive om. Men den oljelekkasjen fra toppen er der enda gitt, så må kanskje få snakket med verkstedet sånn at de kan se på det
Noen bilder under her