Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Maskeringstapen bør fjernes før det er herdet! Da er det mykere å gir ikke samme faren for å dra av større biter. Samme som ved maling.
Ja, med vanlig lakk stemmer nok dette muligens, men denne gummilakken er jo elastisk. Poenget er vel at den skal "slippe taket" når man drar av teipen, men det gjør den kanskje best når lakken er herdet skikkelig? For den vil jo være elastisk uansett... ?
Ja, hva kom du fram til? :knegg

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Maskeringstapen bør fjernes før det er herdet! Da er det mykere å gir ikke samme faren for å dra av større biter. Samme som ved maling.
Ja, med vanlig lakk stemmer nok dette muligens, men denne gummilakken er jo elastisk. Poenget er vel at den skal "slippe taket" når man drar av teipen, men det gjør den kanskje best når lakken er herdet skikkelig? For den vil jo være elastisk uansett... ?
Ja, hva kom du fram til? :knegg

Note4
Ja du koser deg nå Lordy :evil

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Siste strøk er lagt og det ser faktisk ganske bra ut så langt. Jeg må la det herde og bli skikkelig matt før jeg ser sluttresultatet. En liten kant blir det, men den synes ikke så godt. Uansett så er det penere enn den gummisaken jeg hadde der ved siden av gaffateip.

men en ting er sikkert. Matt lakk er et sant helvete og holde pen! Spesielt når man sitter med lårene/magan/gjøken inntill hele tiden. Man får slike blanke felter og det er ikke pent. Jeg skal ta meg en tur opp til en jeg kjenner og se om han kan fikse hele greia for meg profesjonelt og hvor mye han skal ha for det. Men resultatet ble absolut helt OK tror jeg.

Bilde kommer om ett par timer :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=s-xw2yQSeMU[/video]

denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev: denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)
Den videoen der varmet mitt hjerte freddy123. Såpass mye at jeg ignorere det siste du sa :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da annser jeg meg ferdig med lakkeringen.

Jeg ble greit fornøyd som antatt. Bedre enn det var, men ikke perfekt. Jeg har rett og slett ikke tolmodighet til å holde på med slikt. Har jaggu meg brent av halve lørdagen på dette :-)å
Ble et lite skille, men det viste jeg jo. Poenget er at jeg ikke skal få noen gnissemerker der. Er jo bare a dra av igjen hvis jeg vil finne på noe annet, så ikke noe krise. Det får være slik intill videre vertfall :prf

Bilde

Bilde

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Du har ikke satt tankgripsa noe langt fram da?

Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

Vet jeg sitter som formann i korttidsminne forbundet, men bestillte du deg ikke tanktrekk tidligere i våres :-k Det koster jo litt mer enn en boks lakk fra Biltema, men da er du og ferdig med bekymringer om riper å merker i tanken din...

Pluss det vil se mye bedre ut :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven:
Jo, tankpadsa er satt litt langt frem med full viten og vilje. Nettopp forde det er der jeg har den største kontaktflaten med beina. :thumleft

Ashland:
Ja, det stemmer det, men siden det med stor sannsynlighet blir sykkelbytte tidlig neste år, så satt det litt langt inne, så jeg avbestillte den :redface

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2669
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Toven:
Jo, tankpadsa er satt litt langt frem med full viten og vilje. Nettopp forde det er der jeg har den største kontaktflaten med beina. :thumleft

Ashland:
Ja, det stemmer det, men siden det med stor sannsynlighet blir sykkelbytte tidlig neste år, så satt det litt langt inne, så jeg avbestillte den :redface

ÅÅhhh fortell hva du har av planer her...???
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:Toven:
Jo, tankpadsa er satt litt langt frem med full viten og vilje. Nettopp forde det er der jeg har den største kontaktflaten med beina. :thumleft

Ashland:
Ja, det stemmer det, men siden det med stor sannsynlighet blir sykkelbytte tidlig neste år, så satt det litt langt inne, så jeg avbestillte den :redface
Hadde du bestillt den fra Tyskland ville prisen blitt en helt annen :thumleft MEN nytt leketøy er alltid moro! Har det dukket opp noen verdig kandidat ennå??

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke tenkt så vildsomt mye på sykkelbytte ennå, men så langt er det to kandidater. En ny Street Triple R eller en Yamaha Tracer. :redface

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

hvorfor skal du isåfall selge din street triple for så å kjøpe en helt lik igjen , den skjønner jeg ikke helt da kan du jo bare kjøre den du har nå :scratch

kjøp deg en slik en du bjerkizz
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:hvorfor skal du isåfall selge din street triple for så å kjøpe en helt lik igjen , den skjønner jeg ikke helt da kan du jo bare kjøre den du har nå :scratch

kjøp deg en slik en du bjerkizz
Bilde
Fordi jeg kjører ganske mye og i løpet av neste år så hadde jeg rundet ca. 60.000km. Garantien går også ut i løpet av neste år.

Dessuten så er jeg svært fornøyd med sykkelen. :thumleft

Den ducatien er et smykke, men den passer ikke meg :thumleft

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Bosted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev: denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)
Den videoen der varmet mitt hjerte freddy123. Såpass mye at jeg ignorere det siste du sa :knegg

Pikeracer? :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

MrPitlane skrev:
Bjerknez skrev:
freddy123 skrev: denne var stilig :mk søstra di som har kjøpt seg sykkel og er ute å testern litt :lol

du får ha lykke til med lakkeringa, blir så bra som det kan få blitt når en bruker biltema :lol (ironi)
Den videoen der varmet mitt hjerte freddy123. Såpass mye at jeg ignorere det siste du sa :knegg

Pikeracer? :lol
Hvem bryr seg når en slik lekkerbisken kjører den :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kom nettopp hjem fra en flott tur sammens med Cutless og to2502 med kone. Takk for en hyggelig tur.

Ingen tur uten bilde etc. så her kommer et par snapshots jeg tok:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: Fordi jeg kjører ganske mye og i løpet av neste år så hadde jeg rundet ca. 60.000km. Garantien går også ut i løpet av neste år.

Dessuten så er jeg svært fornøyd med sykkelen. :thumleft

Den ducatien er et smykke, men den passer ikke meg :thumleft
Er det ikke bedre å bare bytte ut slitedeler i motor og fortsette å ha en god sykkel? Vil da tro du taper mye mer på salg /gjenkjøp av samme type.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Fordi jeg kjører ganske mye og i løpet av neste år så hadde jeg rundet ca. 60.000km. Garantien går også ut i løpet av neste år.

Dessuten så er jeg svært fornøyd med sykkelen. :thumleft

Den ducatien er et smykke, men den passer ikke meg :thumleft
Er det ikke bedre å bare bytte ut slitedeler i motor og fortsette å ha en god sykkel? Vil da tro du taper mye mer på salg /gjenkjøp av samme type.
Gjorde akurat det samme som Bjerknez snakker om nå i våres,
å det kostet langt mindre en jeg hadde fryktet. Syntes da valget var enkelt. (70.000 km og 3 år gammel). Det er faktisk deilig med fabrikknytt, og utgiftene kommer raskt når 50000 er rundet med god margin.
Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k
En 650cc må da holde så lenge jeg klarer og holde følge med deg ojda? :knegg

Mulig du har et lite overtak i svingene, men det går ikke på motor. Der er det nok ferdighetene som må jobbes med. Ofte så er det vel nettopp ferdighetene og ikke motoren som er for liten.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k
En 650cc må da holde så lenge jeg klarer og holde følge med deg ojda? :knegg

Mulig du har et lite overtak i svingene, men det går ikke på motor. Der er det nok ferdighetene som må jobbes med. Ofte så er det vel nettopp ferdighetene og ikke motoren som er for liten.
Jeg vet du ikke er overbevist, å det var jeg som hadde siktet oppover mot mere kubikk ;-)
For meg er det ikke veldig viktig hvor fort jeg kommer fra A til B, men følelsen det gir meg :yeyeye
Der kommer kubikk og dreiemoment sterkt inn (for meg).
Er du kjempefornøyd med Street`n er det ingen grunn til at DU skal bytte den ut på andres premisser
(Sku-Tatt-Sæ-Ut) :lol Men skulle du ikke ha prøvekjørt en Speed-3 da ;-)

Byttet mitt kom forøvrig på ca 60" :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg hadde nok ikke greid å lavære å samtidig byttet meg et hakk oppover fra 650ccm :-k
En 650cc må da holde så lenge jeg klarer og holde følge med deg ojda? :knegg

Mulig du har et lite overtak i svingene, men det går ikke på motor. Der er det nok ferdighetene som må jobbes med. Ofte så er det vel nettopp ferdighetene og ikke motoren som er for liten.
Jeg vet du ikke er overbevist, å det var jeg som hadde siktet oppover mot mere kubikk ;-)
For meg er det ikke veldig viktig hvor fort jeg kommer fra A til B, men følelsen det gir meg :yeyeye
Der kommer kubikk og dreiemoment sterkt inn (for meg).
Er du kjempefornøyd med Street`n er det ingen grunn til at DU skal bytte den ut på andres premisser
(Sku-Tatt-Sæ-Ut) :lol Men skulle du ikke ha prøvekjørt en Speed-3 da ;-)

Byttet mitt kom forøvrig på ca 60" :thumleft
Har prøvd en Speed :thumleft
Neida, jeg ser at andre liker mer kubikk og kan forsåvidt skjønne det, men så lenge jeg henger på i svingene og på rettstrekkene opp mot moderate hastigheter så er jeg fornøyd :thumleft

Er det noe jeg vil oppgradere så er det egne ferdigheter.

Grunnen til at jeg evt. Kanskje velger en Tracer er fordi jeg trenger mer plass. Siden den ikke er like stor og tung som en Explorer etc. Så er den også relativt svingvillig. Tror jeg.

Men som nevnt. Sykkelbytte er ikke akkurat noe jeg tenker mye på akkurat nå. Nå gleder jeg meg bare til ferien og mange flotte aktive turer :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Glemte helt å poste bilder av gummilakkeringen så da må jeg vel gjøre det :thumleft
Ble jeg fornøyd? Tja, som jeg tenkte ble jeg helt greit fornøyd. Man ser jo så klart at det er lakkert der og det er jo også litt av meningen. Litt ruglete overflate ble det, og jeg kunen faktisk tenkt meg enda mer ruglete overflate enn man ser på bildet, men som sagt, jeg er greit fornøyd. Boksen kostet meg 149,- og jeg brukte vel neppe mer enn 30,- i lakk. (åtte strøk. Fire av dem var bom så jeg måtte rive dem av igjen)

Anbefaler jeg gummilakk til andre? Ja, så absolutt. Man må være litt "nevenyttig" for å få det pent, og det er ikke jeg. Når det skal sies så er jo også tanken et meget ømfintlig sted og lakkere på en mc. Det er jo den delen som synes aller best. Å bruke gummilakk andre steder på sykkelen hadde jeg ikke engang tvilt på. Men det er ikke så mange andre steder på sykkelen jeg har bruk for dette.

Som sagt, ikke perfekt, men bra nok enn så lenge. Det beste hade vert et bagster tanktrekk i skinn (noe man faktisk får til Street Triple R) men det sitter litt langt inne å svi av 1.600,- på dette når sykkelen mest sannsynlig skal selges til neste år.

Men ingen lakk uten bilde etc. så her er resultatet:

Bilde

Jeg kan også "skryte" av å faktisk fått fjernet pysestripa mi (neeeesten da vertfall). Her om dagen kjørte jeg og Cutless en liten svingom og da klarte jeg faktisk kunstykket og gå nedi også i en av svingene. Ble et litt krapp nedlegg i en av svingene og da gikk en del av støvelen (ikke fotviler) min nedi asfalten. Jeg kjente at sykkelen så vidt glapp taket, men selv om dette var første gang jeg har mistet litt grep så føltes det helt ufarlig og jeg ble ikke skremt i det hele tatt faktisk. Jeg bare fortsatt gjennom svingen som vanlig. Må si jeg var litt stolt av meg selv etterpå. Jada...vi MC folk er litt rare osv...

Men et bilde må jo til også her:

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Tanktrekk og annet utstyr tar du selvfølgelig med til den nye siden du tenker på samme sykkel igjen og du får jo ikke særlig ekstra for utstyret om det følger med i salget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24642
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ble litt inspirert av Elruts84 sin bruk av LocaToWeb så tenkte jeg skulle teste den ut på den bittelille kveldsrunden med bikkja :lol

Følg meg her folkens:
http://locatoweb.com/map/single/171249793" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar