Jeg er på Høk nå :)lasse_hansen skrev:Da går turen snart te høk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg så etter sykkelen din, men jeg fant den ikke, så jeg satt kursen hjemmover kl. 18:30. Vi får ta det igjen senere 

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Var på høk ca 18.15 men dro ca 30min etter. Og kom akkurat inn døra. Kjørte med fire andre, har farta en gooood del idag
deilig! Nå ser det ut som olja holder seg inni motor og ikke kommer ut noe sted. :)
Titta etter en street triple jeg å, fant ingen
sto helt oppi motsatt ende av Høk jeg da. Men vi tar det igjen vettu Bjerknez..

Titta etter en street triple jeg å, fant ingen

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Måtte bare si "Hei på deg Lasse" for å få "Fire på rad" (Innlegg)

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Kontakt:
Okay. Jaja, vi får ha det til godelasse_hansen skrev:Var på høk ca 18.15 men dro ca 30min etter. Og kom akkurat inn døra. Kjørte med fire andre, har farta en gooood del idagdeilig! Nå ser det ut som olja holder seg inni motor og ikke kommer ut noe sted. :)
Titta etter en street triple jeg å, fant ingensto helt oppi motsatt ende av Høk jeg da. Men vi tar det igjen vettu Bjerknez..

- lasse_hansen
ojda skrev:Måtte bare si "Hei på deg Lasse" for å få "Fire på rad" (Innlegg)![]()

- lasse_hansen
Hællæ! Fjerna idag DB killerne fra potta. Og guuud for en lyd. Men litt slitsomt kan det nok bli i lengden, f.eks på langturer. Men et spørsmål, nå etter jeg fjerna dem, så hvis jeg drar på skikkelig og så slipper gassen, og lar den bremse på motoren. Så buldrer det noe alvorlig bak ryggen min. Og det er ikke jeg som har luft i magen for å si det sånn. Er dette usunt for sykkelen tru? At det buldrer sånn ordentlig? Hadde litt sånn med demperne i, men ble ekstremt mye mer med dem ute..
- Bjerknez
- Kontakt:
Helt vanlig det. Min buldrer også når jeg bremser på girene. Jeg har også tatt ut db killer og har vel kjørt uten nesten siden jeg fikk denlasse_hansen skrev:Hællæ! Fjerna idag DB killerne fra potta. Og guuud for en lyd. Men litt slitsomt kan det nok bli i lengden, f.eks på langturer. Men et spørsmål, nå etter jeg fjerna dem, så hvis jeg drar på skikkelig og så slipper gassen, og lar den bremse på motoren. Så buldrer det noe alvorlig bak ryggen min. Og det er ikke jeg som har luft i magen for å si det sånn. Er dette usunt for sykkelen tru? At det buldrer sånn ordentlig? Hadde litt sånn med demperne i, men ble ekstremt mye mer med dem ute..

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Kan jo være at den går for magert, eller så er bare lyden mye høyere uten Db killer. Førstnevnte er ikke unormalt på moderne sykler, særlig når man gjør tiltak som gjør dem "lettere i pusten".
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- lasse_hansen
Så ingen fare med andre ord? Virker som samme buldre lyd jeg hadde med db killer, bare et par hakk høyere :) og mer ekstremt.
- lasse_hansen
Aha, da må vi ta et meeting snartBjerknez skrev:Helt vanlig det. Min buldrer også når jeg bremser på girene. Jeg har også tatt ut db killer og har vel kjørt uten nesten siden jeg fikk denlasse_hansen skrev:Hællæ! Fjerna idag DB killerne fra potta. Og guuud for en lyd. Men litt slitsomt kan det nok bli i lengden, f.eks på langturer. Men et spørsmål, nå etter jeg fjerna dem, så hvis jeg drar på skikkelig og så slipper gassen, og lar den bremse på motoren. Så buldrer det noe alvorlig bak ryggen min. Og det er ikke jeg som har luft i magen for å si det sånn. Er dette usunt for sykkelen tru? At det buldrer sånn ordentlig? Hadde litt sånn med demperne i, men ble ekstremt mye mer med dem ute..

- Bjerknez
- Kontakt:
Andre får svare på det tekniske her, men etter at jeg tok ut DB killeren på min så ble det vesentlig mer buldring i pottene ja. Men man hører det stort sett kun når man bremser på girene eller evt. på tomgang og veldig lave turtall.
- lasse_hansen
Høres akkurat ut som min :)
- lasse_hansen
Håper noen tekniske folk svarer. :s jeg har lissom fått inntrykk av at buldre lyden kommer av all eksos som kommer ut til potta når gassen slippes, og at all eksosen prøver å presses ut samtidig, og der oppstår buldringa. Ikke vet jeg, men er min teori 

- lasse_hansen
Hei sveis!
Idag har det blitt lite mc kjøring. Men igår derimot ble det en runde på 15mil, sammens med en kompis som fikk lappen for 2uker siden :), hans far ble også med. Vi endte opp med pizza i steømstad føre turen gikk hjem :) skal huske på å ta noen bilder neste tur. Uansett så invisterte jeg i ny hjelm idag, en Shoei XR-1100. Kjøpte som sagt noen ordentlige mc klær for en liten stund siden, og nå fant jeg ut det var på tide med ny hjelm. Ifra før hadde jeg en "billig" hjelm som fulgte med i sånn pakke som jeg kjøpte når jeg tok lappen.. Så det var merkbar forskjell på kvalitet og komfort med denne nye hjelmen. Har ikke fått prøvd den på med kjøring enda, men får krysse fingrene at det blir sol og ikke regn i morra
Hallvardasson på nordby senteret selger ut Shoei Xj-1100 hjelmene nå om folk skal ha seg ny hjelm, ettersom en ny modell erstatter denne. Koster egentlig 5600kr, men er faktisk 50% nå :)
Idag har det blitt lite mc kjøring. Men igår derimot ble det en runde på 15mil, sammens med en kompis som fikk lappen for 2uker siden :), hans far ble også med. Vi endte opp med pizza i steømstad føre turen gikk hjem :) skal huske på å ta noen bilder neste tur. Uansett så invisterte jeg i ny hjelm idag, en Shoei XR-1100. Kjøpte som sagt noen ordentlige mc klær for en liten stund siden, og nå fant jeg ut det var på tide med ny hjelm. Ifra før hadde jeg en "billig" hjelm som fulgte med i sånn pakke som jeg kjøpte når jeg tok lappen.. Så det var merkbar forskjell på kvalitet og komfort med denne nye hjelmen. Har ikke fått prøvd den på med kjøring enda, men får krysse fingrene at det blir sol og ikke regn i morra

Hallvardasson på nordby senteret selger ut Shoei Xj-1100 hjelmene nå om folk skal ha seg ny hjelm, ettersom en ny modell erstatter denne. Koster egentlig 5600kr, men er faktisk 50% nå :)