Dekkene har 3 sliteflater... har aldri sett det før

Og jeg kjører til støtte tar nedi i svingene, så ikke noe rett frem og aks her

Og de nye dekkene var en fryd å få på. Nå "danser" sykkelen i svingene igjen!
Og TC, da profilen også blir høyere.thewiz skrev:Hvordan er det å gå fra 190 til 200? Egenskapene vil vel endre seg litt på sykkelen?
Vet ikke helt om det stemmer, men jeg har utviklet meg en liten teori med hensyn til akurat det der.LordShaft skrev:Kan noen være så snill å gi meg en god forklaring på lufttrykk i dekkene?
I følge BMW, skal jeg ha 2.5 bar fremme, og 2.9 bak uansett dekkSelv føler jeg det blir noe søkt. De fleste som har kjørt sykkel noen år, vet at dekktrykk varierer veldig.
Jeg forstår at det er mange faktorer som avgjør dekktrykk, men finnes der noen enkle regler? I forhold til hvor mye vekt en lesser på? Sport dekk framfor sport touring dekk? osv
Noen følger produsentenes anbefalinger, noen følger sykkelens anbefalinger. Noen velger å kjenne litt på det selv. For min del, så kjenner jeg om dekket har for lite luft eller alt for mye luft, men kjenner veldig liten forskjell på 0.1 bar opp eller ned
Olden og andre: Hvis man vil forske litt mere ang. dekk-dimensjoner eller også omdreving, kan denne linken hjelpe: http://www.gearingcommander.com/" onclick="window.open(this.href);return false;biker7 skrev:Jeg gikk ned fra 200/50 til 190/55(pga."sving-villighet") litt etter jeg kjøpte zx12r. Teoretisk økte da høyden på dekket 4,5mm og dette merket jeg faktisk litt. Ble ørlite grann "høyere giret", men går fint på Ninjan. Den er sterk nok nå også. Dessuten er speedometeret nå "spot on". Du vil med ditt nevnte dekkvalg øke dekkhøyden med 5,5mm, og altså "gire opp" sykkelen litt. Ikke sikkert det gjør noe på din sykkel heller, men greit å ha dette i bakhodet.Ellers er det jo en mulighet å bruke 200/50, og da blir dekket 4,5mm lavere enn 190/55. Da vil sykkelen bli litt "lavere giret" istedet. (evt. bruke 190/50, og "gire ned" enda mer) :-)