Altså ... min sykkel produserer 92 dB ved 3800 rpm, og jeg bruker også motoren til å varsle min ankomst. Det funker utmerket. De aller fleste sykler er i stand til å lage nok lyd til å bli lagt merke til med original eksos, ved hjelp av en ørliten handbevegelse.LordShaft skrev:Jeg ser ærlig talt ikke helt forskjellen. en fløyte vil ha langt høyere lyd enn effektanlegg. Å vil da skremme livet av bilister langt mer en effektanlegg. Jeg kjører en del i omtrent stillestående kå. Lansesplitter.norse900 skrev: Det snakkes om å bruke eksos-hornet som varsling. Hvorfor kan man ikke benytte lyd-horn i stedet? For lite lyd? Monter et ekstra, da!
Å hevde at lyden, min sykkel produserer, ikke bidrar til økt sikkerhet for meg i noen situasjoner er tåkeprat. Jeg kunne selvfølgelig kjørt med hornet inne hele veien, men det blir langt mere støy.
Så å hevde at det er de ubehagelige og ulovlige dB på toppen som er avgjørende for din sikkerhet, og å bruke det som et argument ... det er tåkeprat av høy klasse.