Onsløv's Blogg: I'm back!
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion
Skulle jeg hatt meg en XJ900 er det helt klart med kåpe som frister!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion
cheron skrev:Skulle jeg hatt meg en XJ900 er det helt klart med kåpe som frister!

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion
Hmmz.
Fikk beskjed idag at når garasje-eieren der sykkelen står skulle ha litt omsorg med den, så ville den ikke starte... DVS. Den startet, han kjørte ut av garasjen, stoppet, gikk inn og tok på seg MC klærene, og da han skulle starte og kjøre for å fylle bensin, ville den ikke tenne. Regna med det var pga tom tank og fylte på fra en reservekanne han hadde ståendes. Men nektet plent å fyre igang. Så gikk den altså tom for strøm. Nå står den ihvertfall på lading, så håper vi det bare er et lett tilfelle av influensa.
Fikk beskjed idag at når garasje-eieren der sykkelen står skulle ha litt omsorg med den, så ville den ikke starte... DVS. Den startet, han kjørte ut av garasjen, stoppet, gikk inn og tok på seg MC klærene, og da han skulle starte og kjøre for å fylle bensin, ville den ikke tenne. Regna med det var pga tom tank og fylte på fra en reservekanne han hadde ståendes. Men nektet plent å fyre igang. Så gikk den altså tom for strøm. Nå står den ihvertfall på lading, så håper vi det bare er et lett tilfelle av influensa.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion
Onsløv skrev:Svinger skal man legge seg i!
Jeg har prøvd å legge meg på en bakketopp 17. mai tidlig en morgen pent dandert på en trebenk. Det ble kjørt ned mangfoldige meter med stakittgjerde av dustesjåfører som ikke kunne stoppe på 1/3 av den oversiktelige veistrekningen før jeg våknet. Å legge seg i svingen er helt ufarlig etter mitt syn !
Derimot så har jeg svært dårlig erfaring med å sove med åpne øyne i søpplespannet (med hodet vendt opp) når eldre kjærringer kommer med søpple posen sin tidlig en søndags morgen. Det skriket var hakket værre enn da vi prøvet ut fordelene med å sove i et roterende tørkestativ på høsten og nabokjærringa våknet en tidlig morgen og trodde Dracula hadde kræsjet i mamelukkene hennes. Stilte med blomster og druer på sykehuset og så passe skyldbetyngte ut som den angrende synder jeg var. En er da ansvarsbevisst ! Men sheriffen var jaggu meg ilter gitt....

Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Pollti:
Vell, updates:
XJ'en har blitt tilkoblet hjertestarter over natten. Sammen med eksos til eksos-metoden fyrte den som bare det og fikk 23 liter næring tilført etter å ha kjørt en svipptur innom Statoil.
[img]http://img260.imageshack.us/img260/2742/img1215z.th.jpg[/img]
Og her ser vi XJ'en sammen med Kawaen..
[img]http://img194.imageshack.us/img194/1486 ... 2jf.th.jpg[/img]
For sikkerhetskyld har eieren av kawaen satt prevensjon på XJ'en. For vi vil ikke ha en yamasaki til våren.
Forøvrig er Kawaen tilsalgs...

Vell, updates:
XJ'en har blitt tilkoblet hjertestarter over natten. Sammen med eksos til eksos-metoden fyrte den som bare det og fikk 23 liter næring tilført etter å ha kjørt en svipptur innom Statoil.
[img]http://img260.imageshack.us/img260/2742/img1215z.th.jpg[/img]
Og her ser vi XJ'en sammen med Kawaen..
[img]http://img194.imageshack.us/img194/1486 ... 2jf.th.jpg[/img]
For sikkerhetskyld har eieren av kawaen satt prevensjon på XJ'en. For vi vil ikke ha en yamasaki til våren.
Forøvrig er Kawaen tilsalgs...
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Er ikke ofte jeg linker til andre forum... Men her er en tråd som jeg følger med interesse.
Det handler om test av plugger, oljer og andre luridium-greier...
Link til tråden på evo.no
Det handler om test av plugger, oljer og andre luridium-greier...
Link til tråden på evo.no
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Etter mitt syn er det bare NGK som duger for italienske skjønnheter ihvertfall. Har prøvd Champion og det var værre enn å kjøre i turbulensen etter Cherons traktor Fuhrervenn med lekk dieseltank. Så fikk jeg det gode råd å bruke Denso med dobbel gist anordning, heter de pluggene Denso Cross Fire tro? Det var et godt råd for da ville dritten ikke starte engang !
Da gav jeg opp og klinte en gammel NGK med feil varmeverdi inn og solgte dritten som gikk nesten hjem til kjøperens bosted. Tok ham et par år å finne ut at det som trengtes var en racing plugg av no slag. Da gikk den til gjengjeld så bra at han kom på forsiden i lokalpressen.
Etter det tar jeg nennsomt vare på pluggen som blir tatt ut av tjeneste til ny pluggen har bevist at den klarer den tilsette jobben. Jeg pakker de inn i gul kinesisk silke og legger de pent i kamfertre kista mi under trappa merket med mc modell betegnelse,km stand, dato, og år før lokket legges andaktsfullt på. Haus Gestapo vil kjøre kista på dynga som det svinet hun er ! Tenker hun tar til vettet etter pluggbytte på Kim-Il og jeg kan returne til åstedet for stoppen med fore plugg i høyre lomma og bakre plugg i venstre lomma. Hun vil takke meg. Men det blir nok ikke nødvendig, det blir NGK på den og.


Da gav jeg opp og klinte en gammel NGK med feil varmeverdi inn og solgte dritten som gikk nesten hjem til kjøperens bosted. Tok ham et par år å finne ut at det som trengtes var en racing plugg av no slag. Da gikk den til gjengjeld så bra at han kom på forsiden i lokalpressen.
Etter det tar jeg nennsomt vare på pluggen som blir tatt ut av tjeneste til ny pluggen har bevist at den klarer den tilsette jobben. Jeg pakker de inn i gul kinesisk silke og legger de pent i kamfertre kista mi under trappa merket med mc modell betegnelse,km stand, dato, og år før lokket legges andaktsfullt på. Haus Gestapo vil kjøre kista på dynga som det svinet hun er ! Tenker hun tar til vettet etter pluggbytte på Kim-Il og jeg kan returne til åstedet for stoppen med fore plugg i høyre lomma og bakre plugg i venstre lomma. Hun vil takke meg. Men det blir nok ikke nødvendig, det blir NGK på den og.

Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Hmm, da har jeg brukt litt tid på Ebay...
Lurer på om jeg skal gå for svarte blinkers/baklykt:


Eller hvite blinkers/baklykt


Siden sykkelen er svart, så er vel det kanskje penest med hvitt?
Eller hva sier dere kvinnfolk som har peiling på matchende farger?
Hvitt er vel bedre enn at hele sykkelen er svart?
Lurer på om jeg skal gå for svarte blinkers/baklykt:


Eller hvite blinkers/baklykt


Siden sykkelen er svart, så er vel det kanskje penest med hvitt?
Eller hva sier dere kvinnfolk som har peiling på matchende farger?
Hvitt er vel bedre enn at hele sykkelen er svart?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Svart! Ferdig arbeid!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Kjøp deg 2T da vel. Etter en måned er alt bakenfor eksospotta kledelig svart. 

Re: Onsløv's Blogg - XJ900
cheron skrev:Svart! Ferdig arbeid!

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Jeg har begge deler. Prøvde først de sorte, men fant ut at de hvite ble finest på den sølvgrå TDM'en.Onsløv skrev:Hmm, da har jeg brukt litt tid på Ebay...
Lurer på om jeg skal gå for svarte blinkers/baklykt:
Eller hvite blinkers/baklykt
[
Siden sykkelen er svart, så er vel det kanskje penest med hvitt?
Eller hva sier dere kvinnfolk som har peiling på matchende farger?
Hvitt er vel bedre enn at hele sykkelen er svart?
Smak og behag, vil jeg tro...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Plugger?
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Hva med Denso da?mekkern skrev:Plugger?
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Det er "kan brukes" til en del japansk...plugg problemene har avtatt de senere åra,men når det gjelder 2taktere er det endel slikt ennå...
Biler og sånt er ikke så nøye som regel...men enkelte unntak finnes...
Biler og sånt er ikke så nøye som regel...men enkelte unntak finnes...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Prøv NKG Iridium. Med disse skal du visstnok slippe å bytte så ofte.Onsløv skrev:Hva med Denso da?mekkern skrev:Plugger?
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
Det er et pes å bytte plugger på TDM'en, så derfor fikk jeg satt inn Iridium plugger i år. Regner med at de kan vare kanskje tre-fire ganger lenger enn de vanlige pluggene.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Jeg tenkte på å kjøpe Bosch Super 4 jeg... bør vel holde 4 gangers å lenge som en vanlig tennplugg? 

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Iridum plugger har jeg prøvet på en italiensk blodtrimmet 2T men full stopp som resultat. Så prøvde jeg Denso som var ånkli fint i 5 minutter så kortsluttet den så fint og stille ble det. Byttet 4 plugger bare for å komme meg hjem. Ånkli morsomt.
Ikke no slår NGK plugger.
Ikke no slår NGK plugger.
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
ja, de er hendig de 4-packene..Pollti skrev:Byttet 4 plugger bare for å komme meg hjem. Ånkli morsomt.


Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Mekhi
- Innlegg: 111
- Registrert: 13 nov 2009, 16:43
- Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
- Bosted: Jorden
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Prøv NKG Iridium plugger som AJ anbefaler.AJ skrev:
Prøv NKG Iridium. Med disse skal du visstnok slippe å bytte så ofte.
Det er et pes å bytte plugger på TDM'en, så derfor fikk jeg satt inn Iridium plugger i år. Regner med at de kan vare kanskje tre-fire ganger lenger enn de vanlige pluggene.
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Først av alt:
Gratulerer med et flott eksemplar av XJ900 Diversion.
Veldig grei å skru på, og her er det ikkeno "pes" å bytte plugger.
Hadde det vært min sykkel, tror jeg at jeg hadde brukt de pengene irridium plugger koster på noe annet festlig.
Har en liknende sykkel (FJ1100) og har vel følt jeg har byttet plugger fordi jeg synes jeg "måtte" (Sånn ca. hver 30 000)
Aldri hatt problemer med dette, og pluggene ser nesten like fine ut, og evt. fusking har alltid hatt andre årsaker.
Brukt Champion, NGK og Denso, uten at jeg tør utrope noen vinner.
Fungerte veldig fint alle sammen.
Og hvor ofte bytter dere plugger ?????
Gratulerer med et flott eksemplar av XJ900 Diversion.
Veldig grei å skru på, og her er det ikkeno "pes" å bytte plugger.
Hadde det vært min sykkel, tror jeg at jeg hadde brukt de pengene irridium plugger koster på noe annet festlig.
Har en liknende sykkel (FJ1100) og har vel følt jeg har byttet plugger fordi jeg synes jeg "måtte" (Sånn ca. hver 30 000)
Aldri hatt problemer med dette, og pluggene ser nesten like fine ut, og evt. fusking har alltid hatt andre årsaker.
Brukt Champion, NGK og Denso, uten at jeg tør utrope noen vinner.
Fungerte veldig fint alle sammen.
Og hvor ofte bytter dere plugger ?????
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Det gjør Kara Gutta Boyz på Strandveien Fritid etter boka til BMW, så dèt har jeg aldri trengt å tenke på 

- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Jeg bytter annenhver sesong..
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Takk! Ser frem til å få kost meg litt med den.FJZZR skrev:Først av alt:
Gratulerer med et flott eksemplar av XJ900 Diversion.
Høres bra ut. Me likey!FJZZR skrev:Veldig grei å skru på, og her er det ikkeno "pes" å bytte plugger.
Hmm, sjeldent. Ikke byttet på Deauvillen jeg hadde før. Om de gjorde det på den ene servicen jeg var på, vet jeg ikke.="FJZZR"Og hvor ofte bytter dere plugger ?????
På bilen har jeg byttet en gang. (Eller, rettere sagt to. Tennpluggene som jeg satt i, gikk i oppløsning.)
Har kjørt den rundt 90.000 km. Er vel ikke så mange 10.000km sist jeg byttet.
-mvh-
Kristian