Onsløv's Blogg: I'm back!
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Er ikke ofte jeg linker til andre forum... Men her er en tråd som jeg følger med interesse.
Det handler om test av plugger, oljer og andre luridium-greier...
Link til tråden på evo.no
Det handler om test av plugger, oljer og andre luridium-greier...
Link til tråden på evo.no
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Etter mitt syn er det bare NGK som duger for italienske skjønnheter ihvertfall. Har prøvd Champion og det var værre enn å kjøre i turbulensen etter Cherons traktor Fuhrervenn med lekk dieseltank. Så fikk jeg det gode råd å bruke Denso med dobbel gist anordning, heter de pluggene Denso Cross Fire tro? Det var et godt råd for da ville dritten ikke starte engang !
Da gav jeg opp og klinte en gammel NGK med feil varmeverdi inn og solgte dritten som gikk nesten hjem til kjøperens bosted. Tok ham et par år å finne ut at det som trengtes var en racing plugg av no slag. Da gikk den til gjengjeld så bra at han kom på forsiden i lokalpressen.
Etter det tar jeg nennsomt vare på pluggen som blir tatt ut av tjeneste til ny pluggen har bevist at den klarer den tilsette jobben. Jeg pakker de inn i gul kinesisk silke og legger de pent i kamfertre kista mi under trappa merket med mc modell betegnelse,km stand, dato, og år før lokket legges andaktsfullt på. Haus Gestapo vil kjøre kista på dynga som det svinet hun er ! Tenker hun tar til vettet etter pluggbytte på Kim-Il og jeg kan returne til åstedet for stoppen med fore plugg i høyre lomma og bakre plugg i venstre lomma. Hun vil takke meg. Men det blir nok ikke nødvendig, det blir NGK på den og.
Da gav jeg opp og klinte en gammel NGK med feil varmeverdi inn og solgte dritten som gikk nesten hjem til kjøperens bosted. Tok ham et par år å finne ut at det som trengtes var en racing plugg av no slag. Da gikk den til gjengjeld så bra at han kom på forsiden i lokalpressen.
Etter det tar jeg nennsomt vare på pluggen som blir tatt ut av tjeneste til ny pluggen har bevist at den klarer den tilsette jobben. Jeg pakker de inn i gul kinesisk silke og legger de pent i kamfertre kista mi under trappa merket med mc modell betegnelse,km stand, dato, og år før lokket legges andaktsfullt på. Haus Gestapo vil kjøre kista på dynga som det svinet hun er ! Tenker hun tar til vettet etter pluggbytte på Kim-Il og jeg kan returne til åstedet for stoppen med fore plugg i høyre lomma og bakre plugg i venstre lomma. Hun vil takke meg. Men det blir nok ikke nødvendig, det blir NGK på den og.
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Hmm, da har jeg brukt litt tid på Ebay...
Lurer på om jeg skal gå for svarte blinkers/baklykt:
Eller hvite blinkers/baklykt
Siden sykkelen er svart, så er vel det kanskje penest med hvitt?
Eller hva sier dere kvinnfolk som har peiling på matchende farger?
Hvitt er vel bedre enn at hele sykkelen er svart?
Lurer på om jeg skal gå for svarte blinkers/baklykt:
Eller hvite blinkers/baklykt
Siden sykkelen er svart, så er vel det kanskje penest med hvitt?
Eller hva sier dere kvinnfolk som har peiling på matchende farger?
Hvitt er vel bedre enn at hele sykkelen er svart?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Svart! Ferdig arbeid!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Kjøp deg 2T da vel. Etter en måned er alt bakenfor eksospotta kledelig svart.
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
cheron skrev:Svart! Ferdig arbeid!
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Jeg har begge deler. Prøvde først de sorte, men fant ut at de hvite ble finest på den sølvgrå TDM'en.Onsløv skrev:Hmm, da har jeg brukt litt tid på Ebay...
Lurer på om jeg skal gå for svarte blinkers/baklykt:
Eller hvite blinkers/baklykt
[
Siden sykkelen er svart, så er vel det kanskje penest med hvitt?
Eller hva sier dere kvinnfolk som har peiling på matchende farger?
Hvitt er vel bedre enn at hele sykkelen er svart?
Smak og behag, vil jeg tro...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7656
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Plugger?
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Hva med Denso da?mekkern skrev:Plugger?
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
-
- Innlegg: 7656
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Det er "kan brukes" til en del japansk...plugg problemene har avtatt de senere åra,men når det gjelder 2taktere er det endel slikt ennå...
Biler og sånt er ikke så nøye som regel...men enkelte unntak finnes...
Biler og sånt er ikke så nøye som regel...men enkelte unntak finnes...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Prøv NKG Iridium. Med disse skal du visstnok slippe å bytte så ofte.Onsløv skrev:Hva med Denso da?mekkern skrev:Plugger?
Japansk og italia-NGK
tysk-Bosch
amrikansk-shampingjonger
Det er et pes å bytte plugger på TDM'en, så derfor fikk jeg satt inn Iridium plugger i år. Regner med at de kan vare kanskje tre-fire ganger lenger enn de vanlige pluggene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Jeg tenkte på å kjøpe Bosch Super 4 jeg... bør vel holde 4 gangers å lenge som en vanlig tennplugg?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Iridum plugger har jeg prøvet på en italiensk blodtrimmet 2T men full stopp som resultat. Så prøvde jeg Denso som var ånkli fint i 5 minutter så kortsluttet den så fint og stille ble det. Byttet 4 plugger bare for å komme meg hjem. Ånkli morsomt.
Ikke no slår NGK plugger.
Ikke no slår NGK plugger.
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
ja, de er hendig de 4-packene..Pollti skrev:Byttet 4 plugger bare for å komme meg hjem. Ånkli morsomt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,