Så bra! Gjør stadig vekk det samme jeg når det er sesong og gode dagerGlobe skrev:Det er jo ikke lett å stoppe når man først har startet turen....jeg skulle en gang kjøre til nærmeste bensinstasjon for å fylle tanken. Kjørte fra Byåsen (Trondheim), fylte tanken...men fortsatte sørover gitt....fylte tanken på nytt i Alvdal, snudde...fylte tanken på nytt igjen (på stasjon, på Byåsen, Trondheim).....turen tok totalt ca. 5 timer...og tanken ble fylt (...3 ganger faktisk...)![]()
....Hærlig
:-D
Takker takker Globe. Må si det samme, men til alle. Skal bli gøy å bli kjent med alle og kanskje få møtt noen av dere også. Jeg er frilufts menneske nr1 og fiskestang og fjellturer slår aldri feil så bloggen kommer til å bli aktivt brukt.Globe skrev:Velkommen, velkommen Mekhi....alltid hyggelig med nye "fjes", nye innspill og nye erfaringer. Ser frem til å bli bedre kjent med deg og ditt....ser du nå er som helårsbiker å regne! Du får poste dine kjøreopplevelser ofte og med innlevelse til oss som er nødt til å vente til våren kommer :)
Ride on
Hm...Mekhi skrev:AJ!!! Sorry glemte helt et bilde til deg. Skal ikke gjenta seg
Kan tenke meg at det ble kaldt, er jo ikke for mye vindavskjerming på doningen din.Mekhi skrev:Når jeg endelig kom hjem igjen var jeg som en dødt lik. Kald og uten følelser i kroppsdelene, men fy søren for en herlig tur.
Nei det er ikke mye vind avskjerming. Takk og lov kjøpt jeg meg en litt dyrere jakke nå. Og den har holdt veldig bra. Eneste jeg har brukt er ull undertøy på under+over kropp og vindstopp på overkroppen, hodet/hals og inne i hanskene. Merker ikke kulden før vannet trenger igjennom. Tar par 3t før du merker at det begynner å bli kaldt pga av vannet i hansker. Føttene merker jeg også, men det ikke grunnet vann men mer fordi jeg bare bruker vanlige sokker og ikke noe ull.Ragnhild skrev: Kan tenke meg at det ble kaldt, er jo ikke for mye vindavskjerming på doningen din.
På lange turer på vinterstid har jeg brukt å ta varmekjeldressen under kjøreklærne,
Dette merket jeg meget godt etter at dem ikke var montert på som standard.Ragnhild skrev: og med skvettlapper foran fothvilerne har det hyra godt, selv på lange turer i surt vær.
Snill Vaffel skrev:Jepp ligger i Røyken de vettu, Ramton Ligger ikke så langt her i fra men da kjører du en liten omvei gjennom Nærsnes og Slemmestad om du kommer fra Oslo.
Det er kjempe fine tur veier gjennom Hurumlandet, møter en del sykkler på den strekningen om sommeren tror det er ganske populært:-D Bare til å hyle ut om du er i disse trakter
Går sikkert an å ha en GPS i kartlomma på tankveska. Da er'n beskytta mot regnet, men det skumle er jo at man må se ned for å følge med og det kan fort betyr at man havner ut i geografien om man er uoppmerksom...Mekhi skrev:Sitter å ser på gps til sykkelen. Hmm.. Ikke noe billig saker. Ser at man kan kjøpe vanlige gps og anvende en etui for å beskytte den. Hva er å anbefale? kan man spare noen kroner på etui og gps en å kjøpe disse mc gps'ene til 6000kr