Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det omtrent 1 uke siden jeg satt i munchen og la igjen litt sikkel på nettop denne modellen :)
Og jeg må nok sinat fronten på denne tror jeg enten er hat eller elsk litt som triumphen din , jeg likte ikke fronten på triumphen din i det hele tatt, men den her syntes jeg er sexxxy :)
Og jeg må nok sinat fronten på denne tror jeg enten er hat eller elsk litt som triumphen din , jeg likte ikke fronten på triumphen din i det hele tatt, men den her syntes jeg er sexxxy :)
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Grattis med ny Beemer Hr. B Så ikke helt den komme...
Men, det handler ikke om utstyret eller "han lille tyske ingeniøren" som følger med BMW´n, føreren har like mye å si...
Resultatet etter en dag på ACR.
Pysestripa er borte, men det er jaggu pysepinnene også :-)å
Men, det handler ikke om utstyret eller "han lille tyske ingeniøren" som følger med BMW´n, føreren har like mye å si...
Resultatet etter en dag på ACR.
Pysestripa er borte, men det er jaggu pysepinnene også :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Blir dyrt for deg dette, Ashland
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Huff, ja...
Har hørt det er enkelte som kjører så hardt, så det går hull i skoene også. Skal ikke nevne navn her inne
Har hørt det er enkelte som kjører så hardt, så det går hull i skoene også. Skal ikke nevne navn her inne
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Takker for gratulasjoner forlkens
Det er med full bevisthet at jeg ikke har kjørt så voldsomt mye den siste tiden, så derfor har den ikke rullet så mange tusen som den kanskje hadde gjort ellers. Jeg har hatt planer om å bytte lenge, men har flakket frem og tilbake hvilken sykkel jeg faktisk ønsket meg. Jeg er fortsatt usikker på om BMW'en var det rette valget for å være ærlig. Motormessig er den helt sikkert en del hakk opp, men for meg er ikke motor nok i seg selv. Jeg har jo kjørt den og likte den veldig godt på så og si alle punkter. Demperne i forhold til Streeten kunne jeg ikke kjenne veldig forskjell på det biten jeg kjørte den, men så klådde jeg heller ikke noe på dempervalgene og modusene. Streeten er bare så utrolig balansert og "svingvillig" og det skal mye til for at BMW'en kanskje føles lik der. Men det skal sies at jeg fant meg fort til rette på Tommas sin doning og jeg fikk også kjørt litt aktivt med den. Jeg dro den opp mot rødmerket på andregiret og motoren er jo utvilsomt mer hissig opp i hastighet.
Jeg slapp nemlig utlegg for hovedservice som koster mellom 7-10.000 norske riksdaler siden jeg valgte og bytte så tidlig som jeg gjorde. Hadde jeg brukt Streeten på sommerturen hadde denne kostnaden kommet i tillegg ved bytte senere i år. Kontrakten er som sagt skrevet og sykkelen er levert forhandler og jeg må si det er deilig å ha den biten ute av hodet. Nå venter jeg bare på den nye
Foreløpig har jeg ikke bestillt annet enn de to obligatoriske pakkene som ekstrautstyr. Det orginale eksosanlegget tror jeg blir stående på en stund. Men nå har jeg skapt meg et nytt lite problem som blir litt stress å få til før ferieturen og det er at jeg må ha en passende tankveske med tanklokk adapter, samt at jeg må montere på fester til Kriega veskene. Sykkelen skal også kjøres inn før turen og førstegangsservice skal tas. Blir mye stress dette så det blir mye kjøring de første dagene før turen. Nå håper jeg bare været blir bra.
Salen sies skal være hard, men det får jeg nesten bare erfare selv. Nå orker jeg ikke å gjøre noe mer enn overnevnte før ferieturen så får heller erfaringene etter turen si hva jeg bør gjøre videre. En ting er vertfall rimelig sikkert. Ørepropper blir en ny utgift
Så jeg føler jeg ikke får sykkelen 100% klar i tide før ferieturen og det plager meg litt. På den annen side så er det jo tross alt "ferietur" så da må man påbergne noen stopp underveis. Det skal bli veldig spennende å se hvordan jeg trives på denne på lengre strekninger kontra Streeten
Hvis noen har forslag til tankveske inkludert adapter som passer denne sykkelen som ser bra ut så skrik ut. Det må dog være noe som er lett tilgjengelig som kan monteres på kjapt... :-)å
Det er med full bevisthet at jeg ikke har kjørt så voldsomt mye den siste tiden, så derfor har den ikke rullet så mange tusen som den kanskje hadde gjort ellers. Jeg har hatt planer om å bytte lenge, men har flakket frem og tilbake hvilken sykkel jeg faktisk ønsket meg. Jeg er fortsatt usikker på om BMW'en var det rette valget for å være ærlig. Motormessig er den helt sikkert en del hakk opp, men for meg er ikke motor nok i seg selv. Jeg har jo kjørt den og likte den veldig godt på så og si alle punkter. Demperne i forhold til Streeten kunne jeg ikke kjenne veldig forskjell på det biten jeg kjørte den, men så klådde jeg heller ikke noe på dempervalgene og modusene. Streeten er bare så utrolig balansert og "svingvillig" og det skal mye til for at BMW'en kanskje føles lik der. Men det skal sies at jeg fant meg fort til rette på Tommas sin doning og jeg fikk også kjørt litt aktivt med den. Jeg dro den opp mot rødmerket på andregiret og motoren er jo utvilsomt mer hissig opp i hastighet.
Jeg slapp nemlig utlegg for hovedservice som koster mellom 7-10.000 norske riksdaler siden jeg valgte og bytte så tidlig som jeg gjorde. Hadde jeg brukt Streeten på sommerturen hadde denne kostnaden kommet i tillegg ved bytte senere i år. Kontrakten er som sagt skrevet og sykkelen er levert forhandler og jeg må si det er deilig å ha den biten ute av hodet. Nå venter jeg bare på den nye
Foreløpig har jeg ikke bestillt annet enn de to obligatoriske pakkene som ekstrautstyr. Det orginale eksosanlegget tror jeg blir stående på en stund. Men nå har jeg skapt meg et nytt lite problem som blir litt stress å få til før ferieturen og det er at jeg må ha en passende tankveske med tanklokk adapter, samt at jeg må montere på fester til Kriega veskene. Sykkelen skal også kjøres inn før turen og førstegangsservice skal tas. Blir mye stress dette så det blir mye kjøring de første dagene før turen. Nå håper jeg bare været blir bra.
Salen sies skal være hard, men det får jeg nesten bare erfare selv. Nå orker jeg ikke å gjøre noe mer enn overnevnte før ferieturen så får heller erfaringene etter turen si hva jeg bør gjøre videre. En ting er vertfall rimelig sikkert. Ørepropper blir en ny utgift
Så jeg føler jeg ikke får sykkelen 100% klar i tide før ferieturen og det plager meg litt. På den annen side så er det jo tross alt "ferietur" så da må man påbergne noen stopp underveis. Det skal bli veldig spennende å se hvordan jeg trives på denne på lengre strekninger kontra Streeten
Hvis noen har forslag til tankveske inkludert adapter som passer denne sykkelen som ser bra ut så skrik ut. Det må dog være noe som er lett tilgjengelig som kan monteres på kjapt... :-)å
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvis BMW-forhandlern din ikke har det helt store utvalget av sånne ting i sjappa, så foreslår jeg at du tar kontakt med Speed og hører hva de har!
Hva ørepropper angår, om du ikke skal gå for formstøpte med en gang(det rekker du sikkert ikke før ferien :-)å ), så bruker jeg selv disse her, selv om de er ment for musikk så synes jeg de funker bra. Tar den verste vindstøyen og glemmer at man har de i øret. Obs: ved ett tilfelle hvor jeg hadde dem i en del timer så sleit jeg med å få den ene ut igjen de demper også på "riktig måte", så det går fortsatt an å prate med folk(selv om det blir noe dempet).
Hva ørepropper angår, om du ikke skal gå for formstøpte med en gang(det rekker du sikkert ikke før ferien :-)å ), så bruker jeg selv disse her, selv om de er ment for musikk så synes jeg de funker bra. Tar den verste vindstøyen og glemmer at man har de i øret. Obs: ved ett tilfelle hvor jeg hadde dem i en del timer så sleit jeg med å få den ene ut igjen de demper også på "riktig måte", så det går fortsatt an å prate med folk(selv om det blir noe dempet).
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Har Speed MC en fysisk butikk som ligger i Sandefjord så kan jeg jo evt. kjøre dit. Jeg venter som sagt svar fra forhandler, men tipper dem ikke har store lager av slikt. Men liker å ha en backup plan for dette haster litt nå, hehe.mortenolb skrev:Hvis BMW-forhandlern din ikke har det helt store utvalget av sånne ting i sjappa, så foreslår jeg at du tar kontakt med Speed og hører hva de har!
Hva ørepropper angår, om du ikke skal gå for formstøpte med en gang(det rekker du sikkert ikke før ferien :-)å ), så bruker jeg selv disse her, selv om de er ment for musikk så synes jeg de funker bra. Tar den verste vindstøyen og glemmer at man har de i øret. Obs: ved ett tilfelle hvor jeg hadde dem i en del timer så sleit jeg med å få den ene ut igjen de demper også på "riktig måte", så det går fortsatt an å prate med folk(selv om det blir noe dempet).
Ørepropper er min minste bekymring for øyeblikket. Det får man jo til nød kjøpt på Biltema og man dævver jo ikke av å kjøre uten heller, så dette er veldig lavt prioritert akkurat nå
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Om man dævver eller ikke kommer vel an på hvem man spør (ref. en viss tråd )
Jepp, speed har fysisk butikk med en del forskjellig både klær, kriega, touratech osv.
Jepp, speed har fysisk butikk med en del forskjellig både klær, kriega, touratech osv.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Da må jeg muligens ta meg en tur dit tror jeg
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Å hoi! Gratulerer! I mine øyne gjorde du det beste valget. Denne sykkelen drømmer jeg om å ha i mitt eie etter hvert. Jeg digger lyden, utseendet og hele pakka på S1000R. Dødsfett, grattis!
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Takk for det xyvindxyvind skrev:Å hoi! Gratulerer! I mine øyne gjorde du det beste valget. Denne sykkelen drømmer jeg om å ha i mitt eie etter hvert. Jeg digger lyden, utseendet og hele pakka på S1000R. Dødsfett, grattis!
Ja, jeg tror også det var det beste valget. Kan ikke si jeg "digger" lyden, men direkte dårlig er den ikke. Utseendet liker jeg godt samt alt det andre. Det som blir helt nytt for meg er den medfølgende "tyske ingeniøren" og motoren samt en litt "tammere" lyd. Om sykkelen er verdt 60.000,- mer (i forhold til Street'en) får tiden vise. Den er jo bedre på det meste. Men jeg må insrømme at det var litt vemodig og kvitte seg med Street Triplen altså... Nå sitter jeg og håper på at BMW'en vil få bort savnet, hvis ikke blir dette bare en kortvarig glede er jeg redd.
Ingen tvil om at motor etc. er noen hakk vassere på BMW'en, men det er ikke det viktigste for meg.
Det som irriterer meg mest egentlig er at den blir levert med de pill råtne Pirelli Corsa dekkene. Ikke fordi de er dårlige, men fordi jeg ikke forstår man monterer på dekk som ikke klarer å runde mer enn rundt 5.000km. før stria kommer til syne. Vertfall ikke på en slik sykkel. Jeg regner med de aller fleste kjører sykkelen sin på vanlig vei og på langturer etc. og da vil jeg ha andre dekk. Men jeg håper dekkene holder til sommerturen min. Jeg regner med å kjøre rundt 4-5.000km. totalt i juli og derfor er nye dekke allerede bestillt slik at dem ligger klare
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
jeg har BMWs originale tankveske, den funker bra og er satt på sykkeleen på 20s
når det gjelder Kriega, si fra om du finner en elegant måte å montere den på salen, vi mangler de to fremste festene, kanske Lorden har funnet en god måte?
når det gjelder Kriega, si fra om du finner en elegant måte å montere den på salen, vi mangler de to fremste festene, kanske Lorden har funnet en god måte?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Har kikket litt på denne jeg også men er usikker på om det er tanklokk adapter denne er festet med?Zadnez skrev:jeg har BMWs originale tankveske, den funker bra og er satt på sykkeleen på 20s
når det gjelder Kriega, si fra om du finner en elegant måte å montere den på salen, vi mangler de to fremste festene, kanske Lorden har funnet en god måte?
Jeg har sjekket litt og det ser ut til at man kan løsne to skruer under den bakerste salen og skru dem gjennom stroppene fra Kriega. Så en på nett som hadde gjort dette og det funker vist. Men det forutsetter jo at de festene jeg har ikke er kappet for korte da... Må uansett finne en løsning på dette kjapt.
Håper på svar fra forhandler i dag...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Bjerknez skrev: Ja, jeg tror også det var det beste valget. Kan ikke si jeg "digger" lyden, men direkte dårlig er den ikke. Utseendet liker jeg godt samt alt det andre. Det som blir helt nytt for meg er den medfølgende "tyske ingeniøren" og motoren samt en litt "tammere" lyd.
Så lenge du river ut den gigantiske katalysatoren og får på en fin lyddemper, så blir nok alt bra skal du se :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=xjVfCInHCnQ[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tror nok ikke det blir aktuelt :)
Da er vertfall tankvesken i boks. Ble BMW sin 13 liters tankveske. Ikke tanklokk adapter på denne, men evt. Riper fjerner jeg lett selv da jeg endelig er beriket med klarlakk på tanken :)
Kostet flesk, men da vet jeg at den biten er i boks. Da gjenstår bare å finne feste til kriega veskene på den bakerste salen... Det får jeg ikke gjort noe med før jeg får sykkelen.
Da er vertfall tankvesken i boks. Ble BMW sin 13 liters tankveske. Ikke tanklokk adapter på denne, men evt. Riper fjerner jeg lett selv da jeg endelig er beriket med klarlakk på tanken :)
Kostet flesk, men da vet jeg at den biten er i boks. Da gjenstår bare å finne feste til kriega veskene på den bakerste salen... Det får jeg ikke gjort noe med før jeg får sykkelen.