Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

Folkens det må bli sånn da han byttet bort verdens beste sykkel :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Skal det være sånn da? Er det normalt liksom? Hva synes du om quickshifter egentlig?
Skal høre med dem i morgen da jeg skal på førstegangsservice :thumleft

Quickshifter er jo artig det men føler liksom ikke jeg har bruk for den, selv om jeg bruker den ofte... :scratch

Skulle ønske den funket å gure nedover med også da... :prop:
Hmm? Quickshifteren fungerer jo bedre nedover enn oppover vil jeg si? (dog etter bare å ha testet litt)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

ATWindsor skrev:
Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Skal det være sånn da? Er det normalt liksom? Hva synes du om quickshifter egentlig?
Skal høre med dem i morgen da jeg skal på førstegangsservice :thumleft

Quickshifter er jo artig det men føler liksom ikke jeg har bruk for den, selv om jeg bruker den ofte... :scratch

Skulle ønske den funket å gure nedover med også da... :prop:
Hmm? Quickshifteren fungerer jo bedre nedover enn oppover vil jeg si? (dog etter bare å ha testet litt)
Det skal sies at jeg ikke har testet den den andre veien... Går det? :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JØSS!!!

Da har jeg endelig fått svar fra XL-moto etter en del mail frem og tilbake og dem har godtatt reklamasjonen min og jeg får nye hansker.

Da trenger jeg hurtig hjelp til å velge ett par hansker som er verdt like mye som mine gamle (1890,-) på XL-moto sine sider.
Hva er dte jeg bør velge av hansker her som er garantert vanntette og behagelige å ha på seg?

Må bestile ganske kjapt, så trenger litt råd og vink her... Alpinestars skal jeg vertfall aldri ha igjen...

Jeg b le anbefalt disse av XL-motot (de er også dem dyreste dem har):
http://www.xlmoto.no/hanske-richa-extre ... -tex-svart" onclick="window.open(this.href);return false;

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

Bjerknez skrev:
ATWindsor skrev:
Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Skal det være sånn da? Er det normalt liksom? Hva synes du om quickshifter egentlig?
Skal høre med dem i morgen da jeg skal på førstegangsservice :thumleft

Quickshifter er jo artig det men føler liksom ikke jeg har bruk for den, selv om jeg bruker den ofte... :scratch

Skulle ønske den funket å gure nedover med også da... :prop:
Hmm? Quickshifteren fungerer jo bedre nedover enn oppover vil jeg si? (dog etter bare å ha testet litt)
Det skal sies at jeg ikke har testet den den andre veien... Går det? :scratch
Funker helt fremdragene, bare slipp gassrulla helt og trøkk ned, quickshifteren gir mellomgass selv.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Men jeg mener det har blitt sagt at man ikke kan/bør gire ned med quickshifteren på S1000R....?

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

Bjerknez skrev:Men jeg mener det har blitt sagt at man ikke kan/bør gire ned med quickshifteren på S1000R....?
Mulig det finnes flere varianter? Eller jeg har gjort noe galt? (Eller at det er forskjell, har kun prøvd den på S1000XR og R1200R), sikkert lurt å sjekke manualen, men når jeg testet var det silkemykt og fint, fungerte på mange måter bedre enn opp i gir.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Richa lager gode hansker de, har selv disse som nå er blitt en 4 år gamle. Foret sitter på plass og de holder vannet ute. :thumleft http://www.xlmoto.no/mc-hanske-richa-wp-racing-sport
Okay, da satser jeg vertfall på at de jeg linket til over også holder mer enn en sesong :thumleft
Er jo de eneste dem hadde til den prisen og det begynner og haste da jeg snart skal ut på tur, så jeg klinker til med dem :thumleft


Mulig det finnes flere varianter? Eller jeg har gjort noe galt? (Eller at det er forskjell, har kun prøvd den på S1000XR og R1200R), sikkert lurt å sjekke manualen, men når jeg testet var det silkemykt og fint, fungerte på mange måter bedre enn opp i gir.
Har ikke noe peiling på dette jeg, men i følge noen BMW forum så er det ikke anbefalt å gire ned med quickshift, samtidig som det er mange som gjør det allikevel med hell. Vil jo ikke ødelegge noe heller....

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

Les i manualen sier nå jeg, en gjøk på forum sitt ord er ikke mye verd :) Men saken er jo elektronikk, den lar deg ikke bytte i alle situasjoner, så den beskytter vel sykkelen mot skader, downshift går feks bare uten gass, og med turtall som ikke er helt oppe i limiteren.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

ATWindsor skrev:Les i manualen sier nå jeg, en gjøk på forum sitt ord er ikke mye verd :) Men saken er jo elektronikk, den lar deg ikke bytte i alle situasjoner, så den beskytter vel sykkelen mot skader, downshift går feks bare uten gass, og med turtall som ikke er helt oppe i limiteren.
I manualen står det for det første at den frarådes og gire ned med quickshift, samtidig som det også står at det ikker mulig. Når andre sier at dem pleier å gjøre dette uten problemer så blir jeg litt forvirret. Men det er jo kanskje opplagt at man ikke bør gjøre det... :scratch

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Lær deg "blipping", er da gøyere enn QS ned :knegg

[video]https://www.youtube.com/watch?v=yDLWmzomvZA[/video]

Greia med rev-matching er å unngå at bakhjulet låser seg på spesielt høyt turtall. Meg forstått da. Så går det fortere og smoothere å gire ned :prf

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

Manualen har helt sikkert rett, underlig at den ikke har det når både XR og r1200r har det, men mulig s1000r sin 2015-modell kom før?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skjønner greia med rev matching, men jeg vil nå uansett at quickshifteren skal ta seg av den "formelle" biten uten at jeg gjør dette selv. Men ser jo nå at dette ikke er anbefalt/mulig i følge manualen og da lar jeg det ligge der :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Zadnez »

ATWindsor skrev:Manualen har helt sikkert rett, underlig at den ikke har det når både XR og r1200r har det, men mulig s1000r sin 2015-modell kom før?
du skal IKKE qs ned med s1000r, rr og xr har et nyere system som sikkert kommer til r i 2016
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av mammut89 »

grats med ny sykkel, kan nevne at den bare blir bedre med tiden både sykkelen ( etter innkjøringen oppfører den seg mye bedre, mindre tikking og bedre gassrespons. Dessuten blir du mer vant til den selvfølgelig :) bånn gass :)

sykkelen din har foresten QS bare oppover. den nye RR har begge veier. Du kan sikkert gire ned og men det er ikke fordi du får hjelp av QS det er bare fordi det går an.

følg med på kjøleveskenivået, den er nok allerede langt under MIN.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Svar