Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV

Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter

Ja, jeg fikk vel bare en bitteliten smakebit på hvordan kjellv har det. Men egentlig tar jeg det relativt pent. Sitter her med en pils og nøyer meg med at jeg faktisk har en fortsatt velfungerende sykkel, dog med noen skrammer. Er jeg heldig å får fikset det grovste før neste helg så er jeg relativt happy med det. Da kan jeg ta resten etter sesongenOlav K skrev:Dette var kjedelig... jeg kan ikke annet en å føle med deg, jeg har vært borti det samme, kun i mindre grad.
Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV![]()
Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter![]()
![]()
ojda skrev:Sabla dårlig gjort å bikke med en så ny sykkel(For da har man i hvertfall ikke hjerte til å erte deg)
![]()
Med veldig bra at kroppen er inntakt da, og at +/- en månedslønn retter opp skadene![]()
Så kan du jo benytte sjansen til å bytte til den potta du ønsker deg(Aldrig så galt at det ikke er godt for noe).
Å jeg fikk samme tanken som Mortenolb når jeg så du skulle ut på grusvei (Jadda, jeg vet det ikke hadde noe med uhellet å gjøre).
Kansje jeg og Morten skulle starte en varslingssentral for "følsomme medier" :[-o< Kan være penger i slikt![]()
Men, God tur videre ivertfall
Du tenker nok litt som megTommas skrev:Plastdelene og eksos er null stress å bytte selv, kjøp fra der det er billigst. Men potta kan du kanskje pusse ned og polere igjen?
Motordekslet er muligens litt mer tricky, men du burde vel kunne finne en servicemanual på nett for en liten titt.
Hendler er selvbyttbare (dagens ord) og fåes billig på ebay, bare pass på microswitch til quickshifter og cruisecontrol. De må flyttes over så vidt jeg har skjønt. Du kan jo evt gå for justerbare hp-hendler fra BMW... Ser utrolig bra ut
Et alternativ er jo å flikke på ting nå, og så få en 10km service pris inkl deler på begge sider av grensen
Typisk...Ugelvik skrev:Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..
Klart det er irriterende...LordShaft skrev:Dette er bare piss Ove... Uansett hva du prøver å fortelle deg selv så er det innihelvetes irriterende å skrape opp en helt ny sykkel![]()
Skift de delene som er skadet, det blir å koste litt, men det vil gi en langt bedre følelse enn å kjøre med noe halvveis. Jeg er hvertfall slik![]()
Note4
Etter ørt og førti velt på min MX, kan jeg love deg at det skal mye til å bøye gaffelbein!Bjerknez skrev:Haha, det er bare å erte meg ojda. Såpass tåler jeg da![]()
Jeg ser mange nevner acrapovic her. Det kommer vertfall ikke til å bli et faktum. Jeg liker lyden i orginalpotta som den er og i følge lyden i acrapovicen til Tommas så hørte jeg ikke nevneverdig forskjell... Men den ser kaaanskje litt bedre ut... Men ikke nok til at jeg vil svi av penger på dette tror jeg![]()
Har vert ute å sett på sykkelen fire ganger siden sist innlegg og det ser faktisk ikke så ille ut som sagt. Får jeg byttet høyre sidekåpe samt motordeksel så synes ikke skadene i det heletatt.... Nesten...
Det første jeg var livredd for var at noe på sykkelen skulle blitt skjevt. Feks. Fremgaffelen etc. Men det skal vel kanskje mer til enn en nærmest stillestående velt for å bøye denne?
Jøss, det har jeg ikke sett... Dog er noen av prisene der langt høyere enn de jeg fikk oppgitt av forhandler. Sjekket kun et par plastdeler.Elolz skrev:Utrolig kjipe greier.![]()
Originale deler kan du finne delenummer på tegninger herfra: http://www.partsfish.com/oemparts/#/c/y ... ycle/partsUgelvik skrev:Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..
Edit: Det jeg har gjort er å finne delenummer i katalogen og sendt forespørsel via epost til den lokale yamahaforhandleren.
Og sjekke priser fra norsk nettbutikk herfra: http://www.oemparts.no/store/oemparts
De har dessverre ikke BMW-deler der av en eller annen grunn.