Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Dette er bare piss Ove... Uansett hva du prøver å fortelle deg selv så er det innihelvetes irriterende å skrape opp en helt ny sykkel :redface

Skift de delene som er skadet, det blir å koste litt, men det vil gi en langt bedre følelse enn å kjøre med noe halvveis. Jeg er hvertfall slik :thumleft



Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Dette er bare piss Ove... Uansett hva du prøver å fortelle deg selv så er det innihelvetes irriterende å skrape opp en helt ny sykkel :redface

Skift de delene som er skadet, det blir å koste litt, men det vil gi en langt bedre følelse enn å kjøre med noe halvveis. Jeg er hvertfall slik :thumleft



Note4
Klart det er irriterende...
Men det er nå uansett kun snakk om plastdeler stort sett. Om potten har en ubetydelig liten bulk i seg gjør meg ikke så mye, så lenge den ikke synes så godt.

Sykkelen skal blir bra igjen, men jeg nevner bare hva som skal prioriteres først, slik at sesongen kan fortsette med en tilsynelatende strøken sykkel. :thumleft

Jeg hae dokke vert like bekvem med bulk i tanken, eller knuste lykter og eller oppripete felger etc. En liten ubetydelig bulk i eksospotta kan fint vente for min del. :thumleft

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:Haha, det er bare å erte meg ojda. Såpass tåler jeg da :thumleft

Jeg ser mange nevner acrapovic her. Det kommer vertfall ikke til å bli et faktum. Jeg liker lyden i orginalpotta som den er og i følge lyden i acrapovicen til Tommas så hørte jeg ikke nevneverdig forskjell... Men den ser kaaanskje litt bedre ut... Men ikke nok til at jeg vil svi av penger på dette tror jeg :thumleft

Har vert ute å sett på sykkelen fire ganger siden sist innlegg og det ser faktisk ikke så ille ut som sagt. Får jeg byttet høyre sidekåpe samt motordeksel så synes ikke skadene i det heletatt.... Nesten...

Det første jeg var livredd for var at noe på sykkelen skulle blitt skjevt. Feks. Fremgaffelen etc. Men det skal vel kanskje mer til enn en nærmest stillestående velt for å bøye denne?
Etter ørt og førti velt på min MX, kan jeg love deg at det skal mye til å bøye gaffelbein! :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Auch! Utrolig leit å se at du var i bakken. Men siden det gikk såpass bra er det vel ingenting å ergre seg over i lengden.

Men for å se på det på en annen måte, hvem skal egentlig ha skylden for at veien var i så dårlig forfatning? Var det ikke satt opp skilt om glatt veibane? Hvorfor hadde ingen ryddet vekk gjørma? Hvis det er et stadig problem at det samler seg gjørme der, burde det ikke i det minste stå skiltet? Det er så typisk at vi nordmenn bare finner oss i alt mulig og betaler i dyre dommer av egen lomme fordi forsikringen ikke dekker noe, til syvende og sist, og de sier de må ta bonusen din. Kjør på og stå på ditt!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Du får kjøpt nye deler (originale) rett fra Tyskland, eller Sverige for den saks skyld.

Fant linken på http://www.s1000r.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;, var også nevnt en side hvor man finner delenummer til S1000R.
Skal grave litt og se om jeg finner den igjen.

For min del ville alt kommet an på prisen: "dustepris" i Norge, da er det verdt å styre litt og få nye plastdeler fra annet land.
Grei pris i Norge, så er det ikke verdt hassle med det store utland.

Original-potta kan du låne av meg i mens om du vil, bruker den tross alt ikke ;-)

Har også justerbar clutch og bremsehendel liggende om du vil gjøre et forsøk. Blir dine for den ringe sum av 200 kroner. Som er det jeg betalte ;-)

Bilde

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av KTM950SMR »

Litt usikker om det er nevnt her tidligere, men du burde åpne alle skruer til gaffelen. Kan være at den står i spenn. Er bare å åpne alle skruene og stamme til igjen.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Ugelvik »

Elolz skrev:Utrolig kjipe greier. :sorry
Ugelvik skrev:Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..

Edit: Det jeg har gjort er å finne delenummer i katalogen og sendt forespørsel via epost til den lokale yamahaforhandleren.
Originale deler kan du finne delenummer på tegninger herfra: http://www.partsfish.com/oemparts/#/c/y ... ycle/parts
Og sjekke priser fra norsk nettbutikk herfra: http://www.oemparts.no/store/oemparts

De har dessverre ikke BMW-deler der av en eller annen grunn. :-k
Jøss, det har jeg ikke sett... Dog er noen av prisene der langt høyere enn de jeg fikk oppgitt av forhandler. Sjekket kun et par plastdeler.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Tror denne skal gi deg delenummer. Da er det lettere å søke på nett om du skal det.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... 02%2C_0D12_" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

kom til å tenke på baron von grumble som også prøver seg på litt offroad kjøring med sin gsxr1000 haha :knegg

selv om det ikke var offroad i ditt tilfelle da, men felles for begge er gjørmete

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CqgEl53x7CM[/video]

trøstevideo flere som sklir på gjørma :D

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mammut89 »

dritt med velten , ikke mist for mye søvn , sykkelen går jo og dette er noe du kan gruble på i vinter :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

mammut89 skrev:dritt med velten , ikke mist for mye søvn , sykkelen går jo og dette er noe du kan gruble på i vinter :)
Nettopp :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Kawagutten »

Synd med velten. Har du blitt litt for inspirert av traktor folket?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Synd med velten. Har du blitt litt for inspirert av traktor folket?
I situasjonen jeg var så hadde jeg nok gått på snørra med en traktor også. Joda, jeg kunne sikkert ungått velten ved å kjørt penere, men uten skilting og at de andre tunellene var helt fine å kjøre i så gikk det galt.

Kan jo ikke skulde på andre enn meg selv egenttlig, selv om jeg nok hadde kjørt noe roligere om det sto et skilt der.

Det kostet egenlig penger å kjøre over der, men jeg dundret rett igjennom uten å betale. Det for være "straff" nok fra min side :lol

Så sant ikke det var omvendt da, at det var velten som var straffen formanglende betaling... :-k

laban
Innlegg: 58
Registrert: 03 mai 2015, 21:02
Motorsykkelen din: KTM Adventure 1190

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av laban »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Synd med velten. Har du blitt litt for inspirert av traktor folket?
I situasjonen jeg var så hadde jeg nok gått på snørra med en traktor også. Joda, jeg kunne sikkert ungått velten ved å kjørt penere, men uten skilting og at de andre tunellene var helt fine å kjøre i så gikk det galt.

Kan jo ikke skulde på andre enn meg selv egenttlig, selv om jeg nok hadde kjørt noe roligere om det sto et skilt der.

Det kostet egenlig penger å kjøre over der, men jeg dundret rett igjennom uten å betale. Det for være "straff" nok fra min side :lol

Så sant ikke det var omvendt da, at det var velten som var straffen formanglende betaling... :-k
Gratis å kjøre mc på aursjøvegen, er jo laget hull i bommen spesifikt for mc også, så det var nok ikke karma

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

laban skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Synd med velten. Har du blitt litt for inspirert av traktor folket?
I situasjonen jeg var så hadde jeg nok gått på snørra med en traktor også. Joda, jeg kunne sikkert ungått velten ved å kjørt penere, men uten skilting og at de andre tunellene var helt fine å kjøre i så gikk det galt.

Kan jo ikke skulde på andre enn meg selv egenttlig, selv om jeg nok hadde kjørt noe roligere om det sto et skilt der.

Det kostet egenlig penger å kjøre over der, men jeg dundret rett igjennom uten å betale. Det for være "straff" nok fra min side :lol

Så sant ikke det var omvendt da, at det var velten som var straffen formanglende betaling... :-k
Gratis å kjøre mc på aursjøvegen, er jo laget hull i bommen spesifikt for mc også, så det var nok ikke karma
Hmmm... Javel...?
Mener det sto bilde av en mc på den ene bommen som også hadde egen betalingsmaskin. Mener jeg skimtet priser for mc også på et skilt, men mulig jeg blingset... ?

Er du helt sikker på at det var gratis?

Svar