BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?

Legg inn av ATWindsor »

Vurderer en R1200R, til langturer ønsker jeg en stor boks, det finnes ikke til R1200R, men jeg ser BMW har en svær 50-liters softbag. Noen som har noe erfaring med denne? Kommer den i veien for sidekofferter? Er det greit med plass til passasjer når den er på? Hvordan festes den?

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?

Legg inn av Jarodden »

Hei!

Denne er festet med en form for stropp som går under bagen.
Den tres under bagasjebrettet.

I tillegg følger det med 4 stropper (* 3 (S, M og L)) som har festeløkker i den ene enden og hurtigklips i andre enden som "snappes" til festepunkter på bag´n.

Den kommer ikke i veien for sidevesker. Brukte den på min forrige GS med BMS originale VARIO vesker, og absolutt ikke i veien. God plass til passasjer, og i og med at bagen er myk så har passasjer en myk ryggstøtte.

Du bruker ca 10 sekunder å løsne bagen, ta skulderstroppen over skulderen og gå avgårde. Tar lenger tid å tømme sidevesker etc.

Jeg har en slik bag som kan selges billig hvis du er interessert. Har dog ikke de korte festestroppene. De er nok blitt feilarkivert :vs .

Skal kjøpe sidevesker etc til min GSA til uken, så denne baggen vil bare bli liggende.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?

Legg inn av ATWindsor »

Tusen takk for informasjon, kunne forsåvidt vært interessant å kjøpe, men må nok takk nei nå i første omgang, da det ikke er helt låst hva slags sykkel jeg skal skaffe meg.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6984
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?

Legg inn av Jompa »

Kjøp bagen først, og finn en sykkel som passer til bagen etterpå :knegg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar