Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
KristofferEngen
Innlegg: 6
Registrert: 17 jul 2015, 15:02
Motorsykkelen din: Honda CBF 125 2012

Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Legg inn av KristofferEngen »

Hei!
Jeg har en Honda CBF 125 2012 modell, og vil gjerne har ett nytt eksos/potte, vil nemelig har litt finere lyd, og helst ett som kan gi meg litt ekstra hestekrefter? har sett at noen legger til sånn 2-5hk
Jeg har over 10.000 å bruke! men vil helst ikke gå over 4000,-
Tusen takk for alle svar! :D :vs

KristofferEngen
Innlegg: 6
Registrert: 17 jul 2015, 15:02
Motorsykkelen din: Honda CBF 125 2012

Re: Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Legg inn av KristofferEngen »

Elolz skrev:Bare potte i seg selv er nok kun for lyd og utseende. På mindre sykler (125-250cc etc) fører de faktisk oftest til færre hk fordi de trenger litt motstand i potten.

Edit: Wups, trodde det var cbR, skal finne cbF. ;-) Hmm, virker ikke som store utvalget til cbF. Men du får fullanlegg til ganske greie priser:
Termignoni, gratis expressfrakt: http://www.ebay.com/itm/FULL-EXHAUST-TE ... 1040135442
Gianelli: http://www.ebay.com/itm/FULL-EXHAUST-SY ... 1073066166

Kalkulator for å regne ut moms og fortollingsgebyr:
http://www.posten.no/produkter-og-tjene ... a-utlandet



hei! tusen takk for svar, du tror vel at MC verksted/butikker kan sette det på? vist jeg betaler såklart. eller må jeg gjøre det selv? Har ingen erfaring på mekking.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Legg inn av Jompa »

Hvorfor trenger noen motorer motstand i potta ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Legg inn av Jompa »

Nå er vel ikke en forgassermotor mulig å remappe ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

KristofferEngen
Innlegg: 6
Registrert: 17 jul 2015, 15:02
Motorsykkelen din: Honda CBF 125 2012

Re: Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Legg inn av KristofferEngen »

Elolz skrev:Aner ikke om sykkelen hans har forgasser eller injection, men antok det var injection siden den var såpass ny som 2012mod. Da må den vel gjerne dyses om da. Innsprøytingen må justeres så den ikke går for magert og ødelegger motoren ihvertfall.

Edit: virker som 2009+ har EFI?
Litt mer info om Termignonien. Ikke sikkert den trenger noe remap/rejet siden det står det er et homologated kit. :-k Ser ikke ut til at det er noe særlig effekt å få utav det ihvertfall. Heller ørlite mindre mellom 5000-7500rpm, som jeg vil tippe er der du ligger mesteparten av tiden. Men kanskje ørlite mer om du snuser oppunder rødlinjen, kanskje litt toppfart?
http://www.bits4motorbikes.co.uk/Exhaus ... torID=1384

Sykkelen er best i 5000-7500
kan fint gå i opptil 9000, men ikke lenge
Toppfart (som jeg har verdt i) er rundt 115, har ikke pusha veldig.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Honda CBF 125 2012 potte/eksos tips!

Legg inn av Jompa »

Om sykkeln har efi har den sansynligvis elektronisk turtalls eller effektsperre.
Det kan være så enkelt som å klippe ei leding eller legge inn en lask.
125er i Norge skal ha maks 15 hk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar