Kulelagerfett får man muligens kjøpt på Biltema...LordShaft skrev:Hvor får en tak i kulelagerfett da? Ja likte utformingen på disse koffertene selv jeg. Også passer de seg steike godt på sykkelen. Det er nesten så jeg syns den ser bedre ut med kofferter på.... Helvete jeg er blitt gammel![]()
![]()
Er det som en pasta? eller spray? Tar du litt på nøkkelen før du fører inn, eller sprayer. klemmer du rett inn i hullet?
Har fått en ca. pris på forhånd, men venter med å opplyse den totale summen etter at servicen er gjort - hos Spinnin' Wheel i Mysen den 12. august.LordShaft skrev:Jeg må få høre hva du ble å betale for 15.000 servicen AJ!
Skal kontrolleres ved hver service (15 og 30K), men anbefales å sjekkes med denne enkle metoden jevnlig:Busa Trond skrev:Er det noe intervall på eike stramming på disse store syklene!
Tett filter, sugd flatt.LordShaft skrev:Au da... Kom over denneDette så da ikke bra ut i det hele tatt..
Ikke hørt om tilfeller på andre sykler enn 1290 super duke. Men det er jo akkurat samme motoren som sitter på våres 1290 SA. Noe en virkelig bør holde øynene åpen for.
Jeg kan ikke forstå noe annet en at her er det noe problemer med oljetrykket i motor. Hva annet skal kunne påvirke oljefilter på denne måten?![]()
Denne skremmevideoen har jeg sett før og var veldig spent da jeg skulle bytte olje på sykkelen ved ca. 7000 km. Da fikk 1290'en ny Motorex-olje og nytt Highflo filter. Det orignale KTM filteret som helt og fint ut uten noen form for deformering eller tendenser til oppløsning.LordShaft skrev:Au da... Kom over denneDette så da ikke bra ut i det hele tatt..
Ikke hørt om tilfeller på andre sykler enn 1290 super duke. Men det er jo akkurat samme motoren som sitter på våres 1290 SA. Noe en virkelig bør holde øynene åpen for.
Jeg kan ikke forstå noe annet en at her er det noe problemer med oljetrykket i motor. Hva annet skal kunne påvirke oljefilter på denne måten?![]()
[video]https://www.youtube.com/watch?v=zNTjZs_yMHI[/video]
Ja penetrerte du den blikket da?AJ skrev:Her er forøvrig et tips på hvordan du får ut oljefilteret, som gjerne sitter såpass godt at det ikke sklir ut av seg selv.
Er også lite å ta tak i på endestussen av filteret.
Det jeg gjorde var å stikke den spisse tuppen av en liten skarp saks inn i forsenkningen på filteret for så å dra det ut.
Enkelt og greit.
Intstruksjonsboka anbefaler en nebbtang til å dra det ut med, men det fikk ikke jeg til å fungere.
Saksa derimot, funka helt fint.
Stakk hull i blikket, ja. Skjøv deretter saksespissen enda litt lenger inn for å få godt feste for så let å kunne dra filteret ut.LordShaft skrev:Ja penetrerte du den blikket da?AJ skrev:Her er forøvrig et tips på hvordan du får ut oljefilteret, som gjerne sitter såpass godt at det ikke sklir ut av seg selv.
Er også lite å ta tak i på endestussen av filteret.
Det jeg gjorde var å stikke den spisse tuppen av en liten skarp saks inn i forsenkningen på filteret for så å dra det ut.
Enkelt og greit.
Intstruksjonsboka anbefaler en nebbtang til å dra det ut med, men det fikk ikke jeg til å fungere.
Saksa derimot, funka helt fint.
jeg har pleid å bruke en lengre skru.... f.eks dørjusterings skru... som du skrur inn, har store gode gjenger. Også drar du ut med det