xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:He he. Du Bjerknez, du Bjerknez. Tror nok den Super Duke'en hadde lagt Tracer'en igjen i en støvsky hvis han faktisk hadde gitt skikkelig på.
At en SUperduke 1290 kjører fra en Tracer ser jeg på som en selfølge. Men blir den ikke kjørt fra mer enn den gjør på videoen over så vil det i mitt hode si at man "holder fint følge". Vertfall opp til en viss hastighet.

Vi snakker uansett om en sykkel som koster 100.000,- mindre enn Superduke og har hele 450cc mindre samt at den ligger under med rundt 80HK'er og en drøss med NM. Synes Traceren klarer sge bra jeg :thumleft

EDIT:
Dte skal sies at dte er MT09 som er i videoen og ikke Tracer. Men motoren skal være den samme... (?)

Toven

Legg inn av Toven »

Men så skal man jo kjøre svinger også da, ikke bare rett frem :redface :knegg

Ingen tvil om at den motoren er heftig (uten at jeg har prøvd den)

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Hvor mange lengre turer en drar på i løpet av en sesong er nok veldig påvirket av hviken sykkel du kjører. Jeg har ikke tenkt over det før, men lysten etter å kjøre langt, og lengre enn langt er langt mere tilstede nå som jeg kjører traktor, kontra når jeg kjørte R. Det var for jeg viste alle begrensningene som R sykkel satt for meg. Å la opp sykkellivet der etter. Nå som jeg har fått traktor. Som er langt kjekkere å kjøre på norske veier. Er gleden av å kjøre ende mer, enda lengre og oppdage "helt andre" ting langt større.

Jeg kjørte 70 mil på en dag, store deler av turen la med snikkern. Jeg hadde ikke antydning til ubehag noe sted. Jeg kjørte fletta av flere på R sykkel å koste ræven av meg. Denne turen stoppet vi bare når jeg hadde lyst, ikke pga jeg måtte.

Slike ting er ikke så mange som tenker over. Hvertfall ikke vi som er litt ung, å uerfaren i gamet. Se på turene Ojda har hatt i år, samt turene han skal til å ta videre i år. Vi snakker relativt mange km som for meg, på R sykkel hadde vært glemmesak. Men når du kan kjøre 100 mil uten å ha vondt eller slite deg ut. Så sier det seg selv at mcturene blir noe helt annet. Det blir en langt bedre opplevelse. :thumleft

Jeg har selv vært der at det har vært langt viktigere å ha sykkel som blir lagt merke til, samt riktig kjøreutstyr osv. Jeg meker jo allerede at jeg har en dragning mot tekstil klær... Jeg vet ikke hvor mange kommentarer jeg har fått på at jeg kjører rundt i full rigga race dress på traktor :lol :lol

Jeg har, tror jeg. kommet over den perioden i livet at sykkel skal være så kult for andre å se (sikkert mange som kjenner seg igjen, men ikke vil innrømme det) Jeg er nok sett for alvor hva mitt behov er og hva det viktigste for meg er når det kommer til 2 hjul. Å da måtte jeg handle utifra de forutsetningene. Å det angrer jeg ikke et sekund på.
Kloke ord, LordShaft!

Er ikke vi like gamle? Tror det. Jeg har innsett, denne sesongen, at det er turan som tælle, ikke alt det andre. Jeg liker jo å se på en pen sykkel, f.eks. Ducati, men må ikke kjøre rundt for show-off, for min egen del.

Tror egentlig valget er tatt. Er bare så fint å drøfte litt med dere, så jeg evt. blir mer eller mindre sikker i mitt valg :thumleft :thumleft

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg er 33, en ungfole å regne i forhold til snittet på forumet må du vite :lol

Jeg har hatt lappen i vel 10 år mener jeg :redface Hatt sykkel like lenge.
Men jeg er fortsatt uerfaren i gamet (mener jeg)

Det er veldig viktig å lufte hodet litt, høre på hvilke kommentarer, tips og erfaring som folket har å komme med. Det kan jo være at en ting eller to som du ikke har tenkt på skulle dukke opp. Å handle sykkel utifra hva andre har lyst på, er som sikkert veldig mange skjønner...helt potte tett i huet! Men jeg er overbevist om at det er mange som handler på denne måten i dag. På lik linje med at vi drar på ferie der alle andre forventer eller anbefaler at vi drar osv osv. Vi står ovenfor et langt større press utenfra, en vi kanskje er klar over.

Utifra hva du sier så langt, så er helt klart den største begrensningen din.... økonomi. Så her må du ta noen fornuftige valg utifra det. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Uten sammenligning forøvrig... men en litt artig video:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=vjFeC7g6_40[/video]

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Angående hva man skal klassifisere Traceren som, så vil jeg si at den ligger noe i samme gata som en Z1000SX i hvordan den føles å kjøre. Det, og en slags touring-motard. Ikke direkte traktor. :-)å Får mer og mer lyst på den selv, særlig etter prøvekjøringa :-)å

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Traktor meg her og traktor meg der... I mine øyne er de store adv syklene mer å regne som touringrettet, lettere overvektig motard på høydose anabole steroider. Traktor er veldig feil betegnelse i mine øyne, og jeg ser ikke parallellen. Aldri sett en traktor kjøre fra R-sykler på svingete vei. Skal man sammenlikne med noe på 4 hjul er vel SUV det nærmeste man kommer, SUV med sinnsyke kjøreegenskaper.

xyvind

Legg inn av xyvind »

Flanker skrev:Traktor meg her og traktor meg der... I mine øyne er de store adv syklene mer å regne som touringrettet, lettere overvektig motard på høydose anabole steroider. Traktor er veldig feil betegnelse i mine øyne, og jeg ser ikke parallellen. Aldri sett en traktor kjøre fra R-sykler på svingete vei. Skal man sammenlikne med noe på 4 hjul er vel SUV det nærmeste man kommer, SUV med sinnsyke kjøreegenskaper.
Det er jeg helt enig i! :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Får meg til å dra en bitteliten paralell med en episode en bekjent av meg kom oppi for noen år siden. Den bekjente kjørte sin fars Cayenne Turbo og når han kom til et lyskryss aå stoppet det en Suzuki Swift (som forøvrig også er en 4 hjulstrekker) ved siden av. Herfra ble det litt kleint for når han i Cayenne'n lukket opp vinduet for å få litt luft, så trodde han i Swiften at han skulle snakke med han og åpnet vinduet han også.

Så kom det til slutt fra han i Cayenn'en: "Jasså... du kjører SUV du å!" :lol :lol

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Flanker skrev:Traktor meg her og traktor meg der... I mine øyne er de store adv syklene mer å regne som touringrettet, lettere overvektig motard på høydose anabole steroider. Traktor er veldig feil betegnelse i mine øyne, og jeg ser ikke parallellen. Aldri sett en traktor kjøre fra R-sykler på svingete vei. Skal man sammenlikne med noe på 4 hjul er vel SUV det nærmeste man kommer, SUV med sinnsyke kjøreegenskaper.
Traktor er vel noe "noen" Adventureiere litt spøkefullt betegner sykkelen sin med (blant annat meg),
etter å ha mærket alle fordommene som er mot slike sykkler derute :-k

Det er vel ingen som kjører 1200-klasse adventure som mener dette er å sammenligne med et
tungstyrt, saktegående skogsredskap. Mest egnet til å dra plog :[-(

Det er meg egentlig revnende likegyldig om andre oppdager de kvaliteter disse sykklene innehar
som langtur-redskap, men om noen spør, eller tviler gir jeg gjerne et bekreftende hint om dets kvaliteter :vs

P.S: Jeg vil fortsette å kalle det Traktor til jeg dør av muggangrep :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Joda, jeg har brukt betegnelsen om egen sykkel selv også noen ganger. Men ser det langt oftere brukt meg negativt fortegn... Dette blir kanskje litt sånn som med ordet "nigger". For å få bruke det må du være litt mørkere i huden enn gjennomsnitts Ola Dunk. Mulig jeg har litt sånne følelser rundt traktor-betegenlsen også :lol

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Flanker skrev:Joda, jeg har brukt betegnelsen om egen sykkel selv også noen ganger. Men ser det langt oftere brukt meg negativt fortegn... Dette blir kanskje litt sånn som med ordet "nigger". For å få bruke det må du være litt mørkere i huden enn gjennomsnitts Ola Dunk. Mulig jeg har litt sånne følelser rundt traktor-betegenlsen også :lol
Jeg er mørkere i huden :[-X Det vil si: Jeg har kjørt godt over 100.000 kilometer på Traktor, da får jeg vel lov å bruke ordet ;-)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Ække noe negativt i ordet traktor fra min side, bare lettere å si enn adventure!

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

mortenolb skrev:Ække noe negativt i ordet traktor fra min side, bare lettere å si enn adventure!
Ikke prøv deg, Din rassist :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har heller aldri forbundet "Traktor" med noe negativt i MC sammenheng. Jeg har faktisk litt sansen for det jeg :redface

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Viktig krav for meg:

Jeg må smile når jeg ser sykkelen stå i garasjen, smile når jeg fyrer opp - og digge selv en kort liten tur.

Og det må være en eller annen x-faktor tilstede.

2005 R1200GS manglet x-faktor. Alt var rett og slett for velfungerende. Så pass på å ikke gå i den fella ;-)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

ojda skrev:
mortenolb skrev:Ække noe negativt i ordet traktor fra min side, bare lettere å si enn adventure!
Ikke prøv deg, Din rassist :lol
:prop:

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

Tommas skrev:Viktig krav for meg:

Jeg må smile når jeg ser sykkelen stå i garasjen, smile når jeg fyrer opp - og digge selv en kort liten tur.

Og det må være en eller annen x-faktor tilstede.

2005 R1200GS manglet x-faktor. Alt var rett og slett for velfungerende. Så pass på å ikke gå i den fella ;-)
+1 på den altså. Ikke kjøp etter fornuften med mindre du kjøper et reint framkomstmiddel. Har prøvd det selv flere ganger de siste årene, og det ender ikke godt. Så når det er sagt, kjøp Monster, ikke Tracer :lol

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bilde

xyvind

Legg inn av xyvind »

Hva tenker folk om å kjøpe årets demosykler?
Pro's and con's?

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

xyvind skrev:Hva tenker folk om å kjøpe årets demosykler?
Pro's and con's?
Du tenker vel ikke på en som koster kr 179 900,- ???

Det er ofte ikke så mye å spare på demosykklene, men om du greier en go deal er det vel greit :prf

Den nevnte sykkel er jo tap i forhåld til ny :[-X

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Pros: Innkjørt, førstegangsservice, første verditap, fortsatt garanti
Cons: Vet ikke hvordan den har blitt innkjørt, ikke "hente ny sykkel"-følelsen

Var en ting til jeg kom på som jeg glemte igjen :-k

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

De fleste demosykler er innkjørt av de som jobber i butikken, vet hvertfall at det er vanlig praksis her i byen. Jeg ser ikke noe negativt med å kjøpe en demosykkel. Ikke annet enn at du kjøper en sykkel som kanskje er blitt herjet litt mer med enn en du hadde kjøpt ny selv.

Bare sørg for at prisen er riktig :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

Fortrinnet med demosykkel-kjøp er jo også at de ofte er spekket med utstyr, eller du kan i allefall forhandle med litt utstyr. Jeg har kjøpt demosykkel en gang, og var veldig fornøyd med den dealen. Du er jo litt mer i "maktposisjonene" da mange skygger unna demosykler, mens kjøper du nytt har du dårlige forhandlingskort. Som flere sier, så lenge du får et rimelig prisavslag er det bare å kjøre til nærmeste Ducati-forhandler og slå til :lol

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

ojda skrev:
Det er vel ingen som kjører 1200-klasse adventure som mener dette er å sammenligne med et
tungstyrt, saktegående skogsredskap. Mest egnet til å dra plog :[-(

P.S: Jeg vil fortsette å kalle det Traktor til jeg dør av muggangrep :lol
Er det sånne traktorer du tenker på?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=2j24AE4Ut6w[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Låst