Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez og Cutless...
... drar en Lars Monsen...

Det hele startet med en forespørsel fra Cutless via Facebook sitt legendariske chattesystem. Jeg var ikke sen med å svar ja på denne og satt sporenstreks i gang med å finne en fin teltplass via google Street View. Her må man holde tunga i munn, for Cutless hadde en del krav til teltplassen og vanskelighetsgraden steg i takt med kravene som kom inn. Ikke for nærme hovedveien, ikke i nærheten av folk, helst en dass i nærheten, må ligge ved et vann, må være enkelt å parkere syklene uten at dem syns fra veien, teltplassen måtte være plan etc. etc. Det skal sies at noen av kravene også var mine :)

Men jeg fant et par plasser som var interresante så da bestemte vi oss for å utforske begge to før vi bestemte oss for hvilken plass vi skulle besudle. Når vi kom til plass nummer to så var dette en skikkelig innertier og dermed så salet vi av syklene og gjorde klar teltplassen. Været var strålende og utover kvelden ble det HELT vindstille. En skikkelig fin kveld og en litt idyllisk stemning. Ved siden av noen ØL-pølser, edle dråper etc. så måtte jo bare dette bli en suksess. Ikke veldig overraskende så trakk Cutless seg inn i teltet for å hvile øynene (eller kanskje polere rakketten?) mens jeg bestemte meg for å fortsette festen litt litt til. Så da var det på med Spotify og noe gammel listepop mens jeg tømte en pils.

Jeg sov faktisk veldig godt og liggeunderlaget var mer enn bra nok. Mens jeg rullet ut liggeunderlaget mitt på to sekunder, så ble Cutless blå i trynet av å blåse opp sin. Men når den først var oppblåst, så ble den så staselig å fin atte... Fantes ikke misunnelig i det hele tatt...

Men... nok prat og over til noen bilder:

Hvem pokker trenger vel traktor for å kjøre litt i skog og mark!?
Bilde

Et fint lite tjern som lå like ved...
Bilde

Ble ganske idyllisk utover kvelden også...
Bilde

Cutless koser seg på den finfine madrassen sin...
Bilde

Skoene er parkert og ØL-boksen er åpnet...
Bilde

Jepp! Dette er ikke feil...
Bilde

Ikke dette heller ser det ut til...
Bilde

Fikk fyr på bålet gjorde vi også. (Se hvordan i videoen under)
Bilde

Her hadde Cutless en filosofi om at man trengte ikke å bruke så mye tid på og ta det "perfekte bildet. Han mente at hvis man tok mange nok så ville alltid ett av dem bli bra. Etter å ha sjekket bildene Cutless så tok du desverre feil der... :lol
Bilde

Så helt til slutt så må jeg jo legge ved en liten video fra teltplassen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1M7gWl6r4ZA[/video]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Så skikkelig hyggelig ut!

Road of bones neste :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Så skikkelig hyggelig ut!

Road of bones neste :-)
Jepp, det var det også :thumleft

Første gang siden militæret jeg overnattet i telt ute i frimark. Sov under åpen himmel gjorde jeg også. Så vidt meg bekjent så bruker Lars Monsen en slik gapahuk som tak når han sover utendørs. Pingle :lol

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Så skikkelig hyggelig ut!

Road of bones neste :-)
Jepp, det var det også :thumleft

Første gang siden militæret jeg overnattet i telt ute i frimark. Sov under åpen himmel gjorde jeg også. Så vidt meg bekjent så bruker Lars Monsen en slik gapahuk som tak når han sover utendørs. Pingle :lol
Kan starte din egen biker survival på youtuben du :prf :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Så skikkelig hyggelig ut!

Road of bones neste :-)
Jepp, det var det også :thumleft

Første gang siden militæret jeg overnattet i telt ute i frimark. Sov under åpen himmel gjorde jeg også. Så vidt meg bekjent så bruker Lars Monsen en slik gapahuk som tak når han sover utendørs. Pingle :lol
Kan starte din egen biker survival på youtuben du :prf :lol
Hehe, det skal ikke mer enn litt regn til for å sette meg ut av spill, så tror nok det hadde blitt litt amputert :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Flanker »

Flotte bilder... Moro! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det Flanker :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Godt dere overlevde forsøket begge to, tross alle farene som truer ute når det er mørkt...
Håper dere fikk slokt det ulovlige bålet også på betryggende vis :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sjekket så klart opp dette før vi dro og så vist meg bekjent så står det følgende om Generel bålforbud:
http://www.sikkerhverdag.no/brann/foreb ... enner-bal/" onclick="window.open(this.href);return false;

Siden vi kjørte inn på et kommunalt tilrettelagd område med WC lenger borte samt krakker etc. Og kransen til dette bålet allerede var der, så antok jeg at dette var en bålplass som var tilrettelagt for slik bruk.

Og hvis ikke det var tilleffellet så skal alle vite at at det hele var en stor missforståelse :knegg

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Artig lesing ;D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Artig lesing ;D
;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Drakk du deg så sanseløs at du ikke husker noe mer eller? Var det noen erfaringer du gjorde deg mens dere slo opp teltet? Er teltet selvstående eller hva faen det heter? Sov du i sovepose? Sommer/vinter pose? Ja gi litt utfyllende historie på de tingene. Er dette noe som ble mye heft hvis du skulle brukt telt som overnatting flere netter på lengre sykkelturer.

Hva med teltet? Hvor stort er det? hvilket er det? noe som kunne vært bedre eller ikke osv :redface

Flotte bilder :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Drakk du deg så sanseløs at du ikke husker noe mer eller? Var det noen erfaringer du gjorde deg mens dere slo opp teltet? Er teltet selvstående eller hva faen det heter? Sov du i sovepose? Sommer/vinter pose? Ja gi litt utfyllende historie på de tingene. Er dette noe som ble mye heft hvis du skulle brukt telt som overnatting flere netter på lengre sykkelturer.

Hva med teltet? Hvor stort er det? hvilket er det? noe som kunne vært bedre eller ikke osv :redface

Flotte bilder :prf
Det var klosset av meg å utelate informasjon, så her kommer kjape svar på spørsmålene dine:
Drakk du deg så sanseløs at du ikke husker noe mer eller?
Nei.
Var det noen erfaringer du gjorde deg mens dere slo opp teltet?
I grunn ikke. Var Cutless som sto for den biten...
Er teltet selvstående eller hva faen det heter?
Jepp. Det sto helt av seg selv...
Sov du i sovepose?
Ja.
Sommer/vinter pose?
Sommer.
Ja gi litt utfyllende historie på de tingene.
Jeg drakk meg som sagt ikke sanseløs. Ble noen få pils. Cutless må nok skrive litt om erfaringene rundt teltoppslåingen. Men jeg er helt sikker på at teltet sto helt av seg selv. Jeg som i sovepose av typen sommer. En billig en fra XXL av merket "Helsport Nordmarka" Telting flere netter på rad blir nok ikke aktuelt for min del. Jeg har ikke sykkel med nok plass til slikt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fikk en liten følelse av Deja Vu i går når jeg og Cutless stanset for å handle inn litt turproviant. Vi gikk inn i butikken en og en da vi bestemte oss for at en skulle stå og passe på syklene inkludert bagasje etc. Der kom det ett par trivelige men nyskjerrige guttevalper på tråsykkel som hadde 140.000stk. spørsmål om motorsykler. Først så fikk jeg passet mitt påskrevet ved at han ene sa: "Lager BMW motorsykler?? Det var rart...". :lol

Ja, jeg kan faktisk forstå at dem ikke tror at BMW lager motorsykler. Når jeg var liten var det kun Yamaha/Kawasaki/Suzuki/Honda som var av interesse. Alt annet var bare rart og slik er det nok i dag også. Ducati'en til Cutless virket nok litt mer interresant for de gutta der. Dem spurte meg så klart også om hvor fort jeg hadde kjørt, etc. Og som den gode samaritan jeg er så svarte jeg så klart: "Jeg kjører alltid hensynsfullt, aktpågivende og varsomt..." (Eller noe i den duren... :knegg )

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av TomB »

Sorry, det er generell bål forbud, så har sendt bilder osv til de rette myndigheter. :thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar