High Bike Testcenter Paznaun

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av sankyo »

Sommeren som aldri kom er nesten over, prehøstturen som jeg ikke hadde anledning til å være med er snart historie, men det finnes fortsatt noe å se frem til - en uke (ok da, 5 dager)  MC kjøring i Alpene. Turen starter nå på tirsdag og jeg tenkte det var en fin mulighet for en egen skrytetråd.


Det hele startet med at jeg og fridtjofs allerede i fjor vinter snakket om MC tester på YouTube, mange av disse med utgangspunkt ved High Bike Testcenter.

http://www.highbike-paznaun.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Dit må vi en gang, sa vi. Og da begynte egentlig planleggingen. Når, hvordan og først og fremst hvilke sykler hadde vi lyst til å leie? Opplegget deres er at man kan leie mange av de nyeste modeller til BMW, Ducati, Triumph og KTM. Men én sykkel kun én dag om gangen. Har man lyst på flere turer må det bli på ulike sykler. Stakkars oss, 5 dager, 5x2 ulike sykler, i Alpene... Dere skjønner min fortvilelse... Men må man så må man... 8-)


Jeg har tenkt meg følgende sykler (fridtjofs sine valg samme dag står i parentes) :

Triumph Street Triple (Triumph Tiger Sport)

BMW R1200r (BMW R nine T)

Triumph Thunderbird (Triumph Rocket III)

Ducati Diavel (KTM Adventure 1190)

KTM Superduke R (Ducati Monster 1200).


Flyet til München går på tirsdag, derifra tar vi leiebil til Ischgl. På onsdag starter moroa. Da blir det kanskje et bilde her og der også.


Jeg gleder meg. :D :mrgreen: :P
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av hakhap »

Kos dere dette blir konge. Håper dere lager video og :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av norse900 »

Spennende opplegg!! :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av Olav K »

:vs Det der må jo bli bra... himmel og hav. :yeyeye Virkelig din egen sexy vri på "PreHøst turen" det der... få kjøre SuperDuke 1290 i alpene må jo være episk. :[-o<
Jeg er misunnelig allerede. :redface :sorry :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av Voodoodoo »

Ææææsj, nå blei jeg ikke misunnelig i det hele tatt...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
fridtjofs
Innlegg: 35
Registrert: 03 mai 2014, 10:36
Motorsykkelen din: ktm smt 990 2011
Sted: Oslo

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av fridtjofs »

Vi er i gang. Første natt i Ischgl.

Turen starta friskt, i alle fall for min del. SAS lot like godt sekken min bli igjen i Oslo. Så jeg sitter igjen med en hjelm og to par hansker. Og en t-skjorte størrelse xxxl som damen i skranken var så elskverdig å donere.

Neste trinn: leiebil. Etter litt papirarbeid ble vi tildelt en skoda fabia 1.2l bensin. Med vinterdekk. Den lot seg så vidt tyne opp i 140 på Autobahn. I utforbakke.

Om 1200ccm-motoren ikke akkurat er noen testastretta, så er bilen i det minste ducati-rød. Så helt svart er det ikke :p. Og vi kom oss jo frem...

Bilde
2014- KTM SMT 990 2011
2012- Honda CBR 600 F3 1997 (kræsjet nov 13)

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av norse900 »

Kjør med vett og forstand, gutter! Skal følge tråden hyppig :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
fridtjofs
Innlegg: 35
Registrert: 03 mai 2014, 10:36
Motorsykkelen din: ktm smt 990 2011
Sted: Oslo

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av fridtjofs »

Real time GPS tracking with LocaToWeb: Isgl dag 0 http://locatoweb.com/map/single/075957361" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå er vi i gang i alpene.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
2014- KTM SMT 990 2011
2012- Honda CBR 600 F3 1997 (kræsjet nov 13)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av Bjerknez »

fridtjofs skrev:Real time GPS tracking with LocaToWeb: Isgl dag 0 http://locatoweb.com/map/single/075957361" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå er vi i gang i alpene.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Se der ja. Ser du har kjørt 3 mil på en time nå og har endret status til "stoppet". Det er viktig og ikke ta for hardt i den første dagen :knegg

Brukeravatar
fridtjofs
Innlegg: 35
Registrert: 03 mai 2014, 10:36
Motorsykkelen din: ktm smt 990 2011
Sted: Oslo

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av fridtjofs »

Vi ombestemte oss og leide scootere i dag ;)

Neida. Sannheten er at været er...hmm...ikke helt tørt. Så mens vi jakter tørr asfalt er det rolig med rulla som gjelder. Særlig etter at det slapp "litt", nesten uprovosert, nedi veien her.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
2014- KTM SMT 990 2011
2012- Honda CBR 600 F3 1997 (kræsjet nov 13)

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av sankyo »

En kort oppsummering av dagens tur.

343 km totalt, turen gikk via Sölden og Timmelsjoch, Jaufenpass, alte Brennerstraße, Innsbruck og så tilbake. Dessverre mye regn, men også noen mil med tørr asfalt.
Da vi hadde kommet til Sölden vurderte vi et øyeblikk å snu, men jeg er glad for at vi fortsatte. Da vi skulle betale bompenger ved Timmelsjoch var det så mye tåke at det var vanskelig å finne lommeboka i lomma.
Bilde

Men noen minutter senere forsvant skyene og vi kunne stadfeste at vi virkelig var i Alpene. Veien ned derifra og opp Jaufenpass var en opplevelse. Håper det blir mer av noe slikt.

Turen på Alte Brennerstraße ble en kald affære, men i hvert fall sluttet det å regne. Plutselig oppdaget vi at vi hadde dårlig tid. Senest kl 19 måtte syklene leveres. Det ble 15 mil i strekk. Kl 18.59 parkerte vi syklene foran inngangen til sjappa. Jeg har forstått det slik at vi egentlig skulle ha evaluert syklene, men de som tok dem imot hadde vel heller lyst til å dra hjem.

Kan kanskje vurdere Street Tripleen her. Bilde
Det er jo flere her som roser den i skyene. Og etter dagens tur må jeg si meg enig. God sitteposisjon (selv for meg med 183 cm), gode bremser, god i å kjøre rett frem og i svinger. Og på ingen måte undermotorisert. En kjempe sykkel. Sammenlignet med sv650, fz8, f800r og mt07 klart den beste etter min mening.

I morgen blir det R1200r og RnineT. Og kanskje Silvretta Hochalpenstraße. Følg med...
Sist redigert av sankyo den 19 aug 2015, 22:47, redigert 1 gang totalt.
Live long and prosper :janikk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av LordShaft »

Dæven jeg kjenner jeg er utrolig sugen på å være der nede selv. Klart, dårlig vær er litt kjipt på slike veier. De skal nytes på fineværsdager :thumleft

Note4

Brukeravatar
fridtjofs
Innlegg: 35
Registrert: 03 mai 2014, 10:36
Motorsykkelen din: ktm smt 990 2011
Sted: Oslo

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av fridtjofs »

Dagens trace

Real time GPS tracking with LocaToWeb: Ischgl dag 2 http://locatoweb.com/map/single/064257425" onclick="window.open(this.href);return false;

I dag er ekstra batteri med på turen, så det er mulig hele blir med. Kanskje.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
2014- KTM SMT 990 2011
2012- Honda CBR 600 F3 1997 (kræsjet nov 13)

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av sankyo »

fridtjofs skrev:Dagens trace

Real time GPS tracking with LocaToWeb: Ischgl dag 2 http://locatoweb.com/map/single/064257425" onclick="window.open(this.href);return false;

I dag er ekstra batteri med på turen, så det er mulig hele blir med. Kanskje.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
En kort oppsummering:

F O R E N D A G

Dagen begynte dårlig. Fikk beskjed om at den viktigste biken av alle - Ducati Diavel - mest sannsynlig ikke er tilgjengelig i overimorgen. Den står på verkstedet med elektronikk problemer. En skikkelig nedtur. Men den tid den sorg.

I dag var det BMW sin tur. Jeg hadde valgt r1200r. BildeMitt første inntrykk var som så. For oppreist, feil hoftevinkel, blæh... Men så feil kan man ta. Sykkelen ble bare bedre og bedre. Svinger lett, kjempe motor karakteristikk, rett og slett en fryd. Ble nesten litt frelst...

Værgudene var på vår side. Vi startet i retning Silvretta. Et ok stykke vei. Så ble det noe kjedelig, ca frem til Bludenz. Men derifra ble det moro. Vi kjørte via Faschinajoch til Furkajoch. Vi ville unngå større byer og snudde, kjørte via Lechtal til Namloser Tal. Denne hadde jeg svært gode minner om fra min forrige tur her for 3 år siden. Og den skuffet ikke. Så skulle vi tilbake via Fernpass, men det ble så mye trafikk at vi bestemte oss for å kjøre tilbake via Namloser Tal og så Hahntennjoch. Bilde Derifra tilbake via Imst.

Vi hadde litt bedre tid i dag, syklene ble levert litt over 6. Det ble en noe vemodig avskjed, fridtjofs var også svært fornøyd med sin nineT. Men men... Bilde

I morgen blir det Triumph Rocket III og Triumph Thunderbird Storm. Totalt 4 l motorvolum. Vi grugleder oss.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: High Bike Testcenter Paznaun

Legg inn av Bjerknez »

sankyo skrev:En kort oppsummering av dagens tur.

343 km totalt, turen gikk via Sölden og Timmelsjoch, Jaufenpass, alte Brennerstraße, Innsbruck og så tilbake. Dessverre mye regn, men også noen mil med tørr asfalt.
Da vi hadde kommet til Sölden vurderte vi et øyeblikk å snu, men jeg er glad for at vi fortsatte. Da vi skulle betale bompenger ved Timmelsjoch var det så mye tåke at det var vanskelig å finne lommeboka i lomma.
Bilde

Men noen minutter senere forsvant skyene og vi kunne stadfeste at vi virkelig var i Alpene. Veien ned derifra og opp Jaufenpass var en opplevelse. Håper det blir mer av noe slikt.

Turen på Alte Brennerstraße ble en kald affære, men i hvert fall sluttet det å regne. Plutselig oppdaget vi at vi hadde dårlig tid. Senest kl 19 måtte syklene leveres. Det ble 15 mil i strekk. Kl 18.59 parkerte vi syklene foran inngangen til sjappa. Jeg har forstått det slik at vi egentlig skulle ha evaluert syklene, men de som tok dem imot hadde vel heller lyst til å dra hjem.

Kan kanskje vurdere Street Tripleen her. Bilde
Det er jo flere her som roser den i skyene. Og etter dagens tur må jeg si meg enig. God sitteposisjon (selv for meg med 183 cm), gode bremser, god i å kjøre rett frem og i svinger. Og på ingen måte undermotorisert. En kjempe sykkel. Sammenlignet med sv650, fz8, f800r og mt07 klart den beste etter min mening.

I morgen blir det R1200r og RnineT. Og kanskje Silvretta Hochalpenstraße. Følg med...
Told ya :thumleft

Svar