Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

I følge noen samtaler jeg har hatt med mortenolb så tipper jeg han har mest lyst på Suzuki GSXR1000 :knegg

Men mulig hans ønsker har endret seg?

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Den dagen jeg har råd til å kjøpe gsxr1000 er den samme dagen man kan ha snøballkrig på toppen av en aktiv vulkan :P :p men det blir ikke ny sykkel de neste tre årene, så hva jeg kommer til å kjøpe er ikke lett å si :p

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

mortenolb skrev:Den dagen jeg har råd til å kjøpe gsxr1000 er den samme dagen man kan ha snøballkrig på toppen av en aktiv vulkan :P :p men det blir ikke ny sykkel de neste tre årene, så hva jeg kommer til å kjøpe er ikke lett å si :p
Bilde

På Hoth er dette mulig. Vel vel..

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

:mk du skjønte poenget :knegg

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

mortenolb skrev::mk du skjønte poenget :knegg
:prf klarte ikke dy meg.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Da sier vi takk skal du faenmeg ha til svv/mesta/hvem enn faen det var igjen som stod der.

På vei hjem fra jobb i natt var det asfaltarbeid i en rundkjøring, og lille jævelen som stod der og dirigerte sa "hold til høyre rundt så går det kjempefint"

Sug meg sidelengs på en klippe i sør-øst asia. Skrapa asfalt med en blanding av grus/tjære/uferdig asfalt. Sykt digg altså. Måtte stoppe og børste av et lag med grus rundt begge dekka før jeg kunne kjøre videre. Er vel fortsatt ikke særlig trygt å kjøre på.

Bilde

Bilde

Ligger klissete småstein inni kåpa, foran bakdempern ..ja, litt diverse.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Rolig nå... Husk... Aktpågivende og varsomt... :lol

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Jeg får ca. en gang i året en god idé i huet til å lage en liten film med kjøring. Sist det skjedde var før sesongen, så da hadde jeg bare noen få, mindre interessante, klipp fra i fjor. Nå er jeg så heldig at idéen dukka opp mens jeg fortsatt har tid til å filme mer, men da dukker problemstillingen opp;

(Og jeg innser at dette antageligvis er noe søkt, men er vel forsøket verdt :P :p )

Det har seg sånn at GoPro-kameraet mitt har bestemt seg for at det holder med 20 minutter batteritid, og jeg har ikke råd til nytt kamera. Har ikke sånn urovekkende lyst til å skaffe nytt batteri til et Hero 2 heller, så det jeg i all hovedsak lurer på er om noen har et kamera(Hero 3 eller nyere, gjerne :redface ) som bare ligger i en skuff, som jeg kanskje kunne lånt ut sesongen, eller kanskje kjøpt for ikke alt for en alt for høy sum?(antageligvis en del mindre enn hva det er verdt :-)å uten at jeg helt har oversikt over hva 3'ern f.eks går for på bruktmarkedet) sånn at jeg får laga noe av med litt god bildekvalitet. :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vet nok om en som har en god del GoPro kameraer både gamle og nye som er brukte, samt batterier etc. da han bruker en del slike i jobbsammenheng.

Sender deg info på PM.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Takk for tipset, Ove!

Nå har jeg latt kameraet jeg har stå i laderen siden i natt, og nå tar jeg en test på batteritida. Ser ut til at det har skjedd noe igjen. Har stått og filma i 35 minutter, og det er fortsatt 3/3 streker på strøm.

Hvor mye forskjell utgjør det at det er mye variasjon i lydnivå og bilde?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Takk for tipset, Ove!

Nå har jeg latt kameraet jeg har stå i laderen siden i natt, og nå tar jeg en test på batteritida. Ser ut til at det har skjedd noe igjen. Har stått og filma i 35 minutter, og det er fortsatt 3/3 streker på strøm.

Hvor mye forskjell utgjør det at det er mye variasjon i lydnivå og bilde?
Nja, fint lite tror jeg. Men lcd skjerm trekker en del strøm hvis du har det. Mitt gopro kamera holder vel i praksis rundt 1,5 til to timer. Kommer vel litt ann på temperatur også tenker jeg. Men kjøp deg en batteribank og koble goproen til denne. Da slipper du den bekymringen :thumleft en batteribank får du kastet etter deg over alt snart. Men kjøp en på rund 6.000mah. Eller mer.

Til sammenligning så krever en iPad rundt 11.000mah fra helt tom til helt full og gopro kameraet klarer seg vel med rundt 2.000mah. De største batteribankene har 20.000mah. Og du kan lade flere ting samtidig. Da har du ekstra strøm med deg over alt og batteribanken kan du evt. Lade opp via sigaretttenneruttaket etc. På sykkelen hvis du har koblet dette.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Nå har den stått i straks en time, og fortsatt 3/3 streker. Det har faktisk aldri skjedd før at det har vart så lenge.

Batteribank er ikke så viktig, egentlig. Isåfall kjører jeg heller større hull i gopro-huset, og dytter i ladekabelen mens jeg kjører(så lenge jeg har det et annet sted enn på hjelmen)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Hadde tenkt å lage video med flere klipp fra videre ut sesongen, men planen jeg hadde i hodet var å bruke kun denne sangen, og da var jeg plutselig på sluttstreken. Kan hende jeg legger til en sang og mer video om jeg skulle få flere brukelige klipp utover.. :-)å

(Ja, introen er rar, den er svart, og om du ikke har bass i høyttalerne er den ENDA rarere! :lol Ikke skru opp volumet selv om det høres lavt ut på starten)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6FlQHOWuk54[/video]

Brukeravatar
mortenolb

Re: MortenOlbs Rautetråd - Ny video s.58

Legg inn av mortenolb »

Det var jo gøy så lenge det varte :P :p
Konkluderer med at jeg ikke er flink til å lage videoer. :roll

Toven

Re: MortenOlbs Rautetråd - Ny video s.58

Legg inn av Toven »

Var da ålreit den :prf