Hei, jeg tror spenningsregulatoren er ødelagt, så jeg har bestilt ny. Jeg vet at parklys pærene går når spenningsregulatoren er gåen, men nå nylig har tenninga vært dårlig og blinkelysreleen virker ikke når man blinker til høyre. Kan dårlig spenningsregulator ødelegge tennplugger/coil og blinkelysrelee?
Har 6-volts el-anlegg. Det var en feilkobling i el-nettet som gjorde slik at hovedpæra ikke funka som den skulle, det ble en kortsluttning i en kontakt, men siden det er 6-volts anlegg så ble det aldri varmt nok til å ta fyr, jeg fiksa det og nå kortslutter det ikke mer. Før det så har parkeringslyspærene gått hele tiden, og teorien min er at hovedpæra ikke har gått pga. feilkoblingen.
Jeg tror også at siden jeg fiksa den feilen, så kan det ha kommet mer strøm (for mye) til blinkelysene og tennpluggen som kan ha noe å si for at tennpluggen blir dårlig og hvorfor høyre blinkelys ikke greier å blinke.
Så, long story short: Kan en dårlig spenningsregulator ødelegge tennpluggen? Har tennpluggen og coilen i det hele tatt noe å gjøre med spenningsregulator? Kan for høy spenning ødelegge blinkelysreleen?
Ps: Fant ut feilen på blinkelysene, men problemet med tennpluggen er der enda.
Ødelagt spenningsregulator?
- ThemotorsykkelGuy
- Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982