Dagens bilde

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Dagens bilde

Legg inn av kalleklovn »

Tangen, Kråkerøy. Herlig da på sykkel!11 :prf
20150823_110948_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av Bjerknez »

Der var jeg i går også :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Dagens bilde

Legg inn av DrGreve »

På torsdag startet jeg på årets høsttur. Ruta gikk opp til Finnsnes, deretter Senja rundt før ferge over til Andenes. Derfra ble det Vesterålen, Lofoten og Kystriksveien heim.
Dette bildet tok jeg i går kveld av støtta som markerer polarsirkelen. Sola står bak ryggen min i vest og bildet er tatt mot øst. Bilde

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: Dagens bilde

Legg inn av ZZR-Erling »

Idag 24 august, tok jeg dette:

Bilde

Tok meg en setertur :)
Å kjøre mc på søndager, er oppskrytt! Alt for mye trafikk, men mandager...mmmmm, herlig!
Rakk denne fine turen før vakta mi som startet kl 15.
Det er bare 6mil hjemmefra opp til setra vår, på Blefjell.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dagens bilde

Legg inn av Snikkeren »

Fra kveldens tur med Spiritofwinter. Helt uredigert rett fra mobilen.

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av Bjerknez »

oooohh..... steming snikkern....stemning! :-)å

Et mobilshots jeg tok av kveldsturen her om dagen:
Bilde

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Dagens bilde

Legg inn av Jørgen L »

Sesongens første nordlysbilde, sammen med solnedgang, hjemme på Smøla, Nordmøre :)


Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av LordShaft »

Jørgen L skrev:Sesongens første nordlysbilde, sammen med solnedgang, hjemme på Smøla, Nordmøre :)


Bilde
Dæven det var tøft bilde ja. Hvor "rask" er objektivet du bruker her? å hva bruker du til å fjerne bildestøy? Fjener du det manuelt eller kjører du deg gjennom noe form for plugin? :yeyeye

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Dagens bilde

Legg inn av Trondgv »

Mopeden i dag etter en god vask etter 2 dagers regnvær og skitne veier. Har gjort så mye som ingenting for å redigere bildet, auto fokus er eneste hjelpemiddel

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Dagens bilde

Legg inn av Jørgen L »

LordShaft skrev: Dæven det var tøft bilde ja. Hvor "rask" er objektivet du bruker her? å hva bruker du til å fjerne bildestøy? Fjener du det manuelt eller kjører du deg gjennom noe form for plugin? :yeyeye

Raskt?? Skjønner jeg ikke helt hva du mener. :redface
Bruker en Tokina 11-16 f/2.8 vidvinkel, som er beregnet på DX-hus, på et Nikon D3s, som er FX hus (har ikke investert i vidvinkel til FX enda). Så brennvidde er 16mm her, sammen med f/4.5, ISO2000 og 25sek lukkertid :) Har ikke fjernet mye støy, kun kjapt redigert i Lightroom med litt noise reduction. Skal ha ganske høy iso på D3s`n før man må begynne å redusere mye:)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av LordShaft »

25 sekund, også fikke du ikke star trails? Overraskende :scratch

Raskt, så tenker jeg på F tall.... å ha objetkiv en kan suse ned på 1.4 gjør at en kan korte ned på enten lukkertid eller iso. Men bare 2000 iso på dette bildet må sies å være innafor.
Selv går ikke objektivet mitt (ktt objektiv til x-t1) lavere enn 2.8, som igjen vil resultere at jeg kan risikere å få star trails, eller?? :eh

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Dagens bilde

Legg inn av Jørgen L »

LordShaft skrev:25 sekund, også fikke du ikke star trails? Overraskende :scratch

Raskt, så tenker jeg på F tall.... å ha objetkiv en kan suse ned på 1.4 gjør at en kan korte ned på enten lukkertid eller iso. Men bare 2000 iso på dette bildet må sies å være innafor.
Selv går ikke objektivet mitt (ktt objektiv til x-t1) lavere enn 2.8, som igjen vil resultere at jeg kan risikere å få star trails, eller?? :eh

Er ikke alltid det er gunstig med lav blender fordi om man har mulighet til det. Det begrenser ofte dybdeskarphet når man suser ned på lave blendertall. Skal man ta bilder med lyskilder rundt om i bildet, som gatelys etc, så er ofte blendertall mellom 8 og 11 gunstig, for da får man litt stråler av lyskildene, i stedet for en stor lys flekk. Så justerer man lukkertid og evt iso deretter. Man kan selvfølgelig justere opp overeksponering, ha lav blender høy iso og så kort lukker som mulig også, men er ikke alltid det er gunstig.
Så lenge man har stativ og bruker selvutløser så er det ikke stress med lang lukker. Hva mener du med startrails da? :-k At stjernene er i bevegelse og blir dratt utover i bildet?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av LordShaft »

Aaahhh sånn ja... En lærer noe nytt hver dag :thumleft
Ja jeg tenker at stjernene rekker å bevege seg også får du tråder i stede for prikker.

Sett er del som har tatt den type bilder. Da blir det så uskarpt å hele bildet er ødelagt

Note4

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens bilde

Legg inn av RuneMC »

For nattbilder er det viktig å bruke stativ og slå av bildestabilistering - ellers vil kameraet forsøke å kompensere for små bevegelser som ikke er der og da blir det alltid uklart med så lang eksponeringstid.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av LordShaft »

RuneMC skrev:For nattbilder er det viktig å bruke stativ og slå av bildestabilistering - ellers vil kameraet forsøke å kompensere for små bevegelser som ikke er der og da blir det alltid uklart med så lang eksponeringstid.
Aha!!! er det dette som gjør at en del av bildene jeg har tatt med anlegg (satt fra meg kamera) har blitt uskarp :-k Dette var jeg faktisk ikke klar over :scratch

For ikke å spore tråden helt av med tenknisk tåkeprat, som vi kunne tatt videre i foto tråden. Så kommer et bilde til fra vestlandet

Bilde

Svar