AJ skrev:
Takker for livstegn
Ser ut til at du trives godt og har det bra.
Guatemala er vel heller ikke det verste stedet å tilbringe tiden...
Fortsett gjerne å holde oss oppdatert.
Er jo helt klart en utrolig interessant tur du er på

.
Takk for det AJ.
Ja jeg koser meg, men på lik linje med hverdagen hjemme kommer også "hverdagen" når man er på tur. Pakkerutinen om kvelden før man legger seg slik at det går litt kjappere neste morgen når man skal videre. Pakke bagasjen på sykkelen, være observant for huller i veien, kumlokk som mangler, huller i veien, kuer, griser, hunder, folk, diesel søl, oljesøl, planlegging av de neste dager, om-planlegge de neste dagers rute pga at ett eller annet har dukket opp, finne overnatting, sikre sykkel, bære bagasjen til rommet, få seg mat, oppdatere bloggen etc etc etc. Så det gjelder å finne roen innimellom, ta noen fridager, korte kjøreetapper, holde kontakten med de der hjemme.
Men det er inspirerende å se at så "mange" følger med på bloggen som i utgangspunktet bare er en dagbok for meg selv og ett sted familien kan følge med. Blir dessverre ikke så mye tid til å oppdatere diverse forumer, men jeg titter like vell innom når jeg har tid og mulighet.
For tiden er jeg i El Salvador (som jeg egentlig ikke skulle til), å reiser videre til Honduras i løpet av noen dager. Honduras og Nicaragua blir nok ett kort besøk for jeg må være i Costa Rice innen den 4. november for å møte min kone. Ho skal forsøke å være med de siste mnd'ene. Opprinnelig plan var å komme hjem til jul, men jeg har brukt for lang tid i Nord Amerika til at jeg klarer det. Så det blir nok ikke noe hjemreise før......... tja, februar?
Her er en liten video fra dagen før videoen i forje innlegg. Den viser litt om hvordan trafikken er i landsbyene man kjører gjennom, litt om hvordan en vanlig "gul" vei er (relativt bra), og litt hvordan veiene på landsbygda er (hvit vei).
[video]
https://www.youtube.com/watch?v=aQq1v7RKAdY[/video]