LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Lasse Liten »

bildene virker ikke hos meg, bruker mac..
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Flanker »

Jeg får dem ikke opp via Tapatalk nå...

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av 45316 »

Funkar inte, tapatalk

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av 929rr »

Var en BMW som var rimlig lik din gamle på rudskogen i går, med Pirelli angel dekk. Var nok ikke din, forsto det slik at den var kjøpt i osloområdet.
Uansett, kom til og tenke på den gamle diskusjonen rundt touringdekk til rr sykler. Eiern av denne hadde hatt god nytte av tractionkontrollen alerede på sin første tur på bane med syklen (tørt føre og moderat svinghastihet)
Slik jeg ser det, er det ikke umulig at anbefalingen din om touring dekk på rr sykkel kan ha noe for seg vis en bor et sted med mye regn og aldri kommer til og bruke syklen på bane, men er det bare en liten sjangse for at en kommer seg en tur på bane ville jeg valgt andledes.
Vel vel, en liten avsporing dette.
Artig at du er så fornøyd med KTMen, tror ikke jeg har sett en eneste komentar hvor du har utrykt savn av BMWen. Skjønner at det er stas og kunne kjøre rundt på alt av krøtterstier, men av og til må du da savne den hysteriske toppefekten i BMWen vel :scratch

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Det der er en diskusjon som er basert på erfaringer. Jeg mener å huske at du fortalte at der hadde vært drifting på bana som legger igjen store deler gummi og gjør banen svin glatt. Da spiller det liten rolle hvilken dekk du har :thumleft

Men selvfølgelig, skal du kjøre flere ganger på bane ville jeg gått for et sportslig dekk. Men om du plumper innom bane en eller to ganger per sett med dekk hadde jeg valgt sport touring dekk. Du kan jo høre med voodoo hva han kjører rundene sine på ringen, å hvilke dekk han kjører.
Jeg kjørte relativt friskt med de dekkene selv, uten at traction slo inn en eneste gang. Så jeg stiller meg veldig undrende til den erfaringen han du pratet med hadde gjort seg. Det høres helt klart ut som andre faktorer som spiller inn :thumleft
Sykkelen min dro til østlandet, så det er ikke umulig at det kan være den.
Til mitt bruk savner jeg den ikke i det hele tatt. Jeg koser meg langt mer på tur, jeg har mer power der jeg trenger det og får utforsket helt nye sider av sykkelkjøringen. Men, når det er sagt. Når fjordparken åpner i 2017 blir jeg å kjøpe en banesykkel å ha til det bruket. Men jeg blir nok ikke å gå tilbake til R segmentet på vei igjen Nei :redface

Note4

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av poulet_cavalier »

Null bilder, hverken med PC eller mobil app.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Skal prøve å finne ut av det. Her ser jeg de fint

Jeg ser google har forandret litt på img linkene siden i går :eh :eh
Spørs om det er synlig nå da? Kjenner det er like før goole sin foto tjeneste ryker ut vinduet om dette fortsetter... :sk?
Note4
Sist redigert av LordShaft den 04 sep 2015, 08:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av 929rr »

LordShaft skrev:Det der er en diskusjon som er basert på erfaringer. Jeg mener å huske at du fortalte at der hadde vært drifting på bana som legger igjen store deler gummi og gjør banen svin glatt. Da spiller det liten rolle hvilken dekk du har :thumleft
Jepp, igår var det glatt når det begynte og regne, før det var det god friksjon. Poenget var at første gang han var på bane var det ikke glatt/ vært drifting på banen.
Nå skal jeg ikke gnåle mer om dette i bloggen din, men dekk er jo et litt spennende tema da :-)
Viss syklen din dro til østlandet var det nokk den ja. Syns den fremdeles ser fet ut jeg :-)

Fjordparken ser spennende ut, dedikert banesykkel er nok veien og gå ja. Litt lettere og slippe seg løs med en rimligere sykkel en en ganske ny dyr veiregistrert sykkel

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Går helt fint å gnåle om dekk her, jeg har en litt vel snål fasinasjon av det :lol

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

ojda skrev:Det finnes sterke krefter som hevder at:"Fisk er ikke mat, det er Straff" :evil
Ikke sterke krefter, men vonde tunger ... med ødelagte smaksløker.
Men tørrfisk elsker vi jo. :prf
Men litt alvorlig ... det er litt merkelig at det er såpass mange som påstår de haater fisk.
Det er jo strengt tatt ikke mye smak av en fisk, så at folk ikke elsker fisk forstår jeg, men å hate en så nøytral smak er mere uforståelig. :scratch
Kan det være alt det taco-krydderet folk inhalerer i helgene? Det smaker dritt det.

Toven

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Toven »

Taco fredag er hellig :[-( :lol

Tørrfisk ja, husker fatter glemte noen av disse inntørka greine i en kjellernedgang på utsia. Kan jo si at det begynte å lukte som et h*€#vete etterhvert.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av ojda »

jhn skrev:
ojda skrev:Det finnes sterke krefter som hevder at:"Fisk er ikke mat, det er Straff" :evil
Ikke sterke krefter, men vonde tunger ... med ødelagte smaksløker.
Men tørrfisk elsker vi jo. :prf
Men litt alvorlig ... det er litt merkelig at det er såpass mange som påstår de haater fisk.
Det er jo strengt tatt ikke mye smak av en fisk, så at folk ikke elsker fisk forstår jeg, men å hate en så nøytral smak er mere uforståelig. :scratch
Kan det være alt det taco-krydderet folk inhalerer i helgene? Det smaker dritt det.
Det var noen innbarka Nordinger som absolutt skulle ha meg til å knaske tørrfisk når vi var
i Skjøtningberg i sommer, jeg prøvde å forklare de at dette var noe jeg synes "kun smaker teit",
men det var ikke bra nok :[-X Tror kansje jeg kom til å kalle det bikkjemat også :redface
Ga seg jo ikke før Søringen viste at det ikke var viljen til å prøvesmake det sto på, men da fikk han fred :roll Konklusjon: Det smaker fortsatt Teit!

Personlig Hater! jeg ikke fisk, men jeg har derimot gått dyktig lei av det etter 1 1/2 år
med Findus torsk i blokk fast 1 gang i uka.
Selvfølgelig er det forskjell på 3 kg sei, nylig båret opp fra fjæra og en slik liten pappeske
totalt rensket for alt som heter smak, men sett smaksopplevelse opp mot økonomi
faller fisk alltid igjennom :redface Det er bare ikke godt nok til å forsvare 1/2-parten av prisen engang :[-X
Men her får du ikke lov til å svare jhn det får da være måte på all tullskriving i en førsteklasses gryende tur-tråd :[-(
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Gulars »

Hei

Den bratte grusveien i Strandvik i Fusa prøvde jeg meg på tidlig i sommer. Tror ikke "Privat Veg" var kommet opp da. Så ny ut den veien. Veldig bratt og mye løs grus. Jeg håpet hele tiden på å finne en plass å snu på. Til slutt snudde jeg der det kun var bratt, ikke j... bratt og tok det enda roligere ned igjen. :)

Tysnes er fint. Har kjørt et par ganger mellom Onarheim og Uggdal også.

I går var jeg og en kollega opp til Dale og tok Eksingedalen til Evanger og ned via E16. Eksingedalen er fin. Suverent vær i går. :)

Men i helgen er det Ølfestival i Bergen. :)
Kjør sikkert!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

ojda skrev: Men her får du ikke lov til å svare jhn det får da være måte på all tullskriving i en førsteklasses gryende tur-tråd :[-(
Det er selvfølgelig greit ... jeg er jo tross alt et lydig og veldisiplinert forummedlem :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Gulars skrev:Hei

Den bratte grusveien i Strandvik i Fusa prøvde jeg meg på tidlig i sommer. Tror ikke "Privat Veg" var kommet opp da. Så ny ut den veien. Veldig bratt og mye løs grus. Jeg håpet hele tiden på å finne en plass å snu på. Til slutt snudde jeg der det kun var bratt, ikke j... bratt og tok det enda roligere ned igjen. :)

Tysnes er fint. Har kjørt et par ganger mellom Onarheim og Uggdal også.

I går var jeg og en kollega opp til Dale og tok Eksingedalen til Evanger og ned via E16. Eksingedalen er fin. Suverent vær i går. :)

Men i helgen er det Ølfestival i Bergen. :)
Ja den veien var veldig ny, så jeg hadde et lite håp om at noen hadde tatt seg bryet med å lage vei "over" slik at en slapp å kjøre hele veien tilbake. Så feil kan en ta :lol Faen til greier. Jeg fikk snudd, men det var med hjerte i halsen en stund der.

Har du vært over hamlagrø? Jeg liker å kjøre over hamlagrø før jeg tar eksingedalen. Når du kommer ned til bulken (før voss) kjører du bare litt tilbake så tar du av med evanger også videre eksingedalen. Selv om eksingedalen er langt finere å kjøre fra modalen først.

I helgen er jeg litt usikker på hva som skjer. Været har selvfølgelig snudd igjen, så det er mulig det bare blir hyttetur, badestamp og god drikke :thumleft

@jhn og @ojda.... tørrfisk smaker det samme som det lukter. Å spise dette som snax er for meg helt uforklarlig. Det smaker ikke vondt, men det er ikke godt heller.
Fisk derimot er jeg veldig glad i. Det smaker ikke så mye, men konsistensen, samt tilbehøret er et eventyr. Men det skal sies at jeg aldri kjøper fisk. Jeg fisker den selv. Da er det plutselig langt mere kvalitet og ikke minst billig! :[-o<

Svar