LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Gulars »

Ja. Har kjørt Hamlagrø noen ganger med mc, da fra Dale. Bra man kjører "traktor", det trengs over der. Enig i at Eksingedalen er best fra Dale eller Mo.

Her er bilde fra Hamlagrø 9. mai i år.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kjør sikkert!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

Det kan være enormt store forskjeller fra tørrfisk til tørrfisk. Det er en kunst å produsere å god tørrfisk.
Renhold, temperatur, luftfuktighet, størrelse, oppbevaring, hvor lenge de henger, hvor de henges osv har meget stor betydning for resultatet.
Denne fisken som ojda ble "påtvunget" smakte jeg også på ... den hadde en ganske middelmådig kvalitet, så at han ikke var så begeistret skjønner jeg godt.
Ellers så kjøper man ikke fisk på Rema og Rimi og sånne steder.
Den må enten kjøpes hos en proff fiskehandler, fiskes selv eller fåes hos en fisker. Ikke noe Findus-produkter, som ikke engang katta vil ha.
De to desidert beste måltidene jeg har spist i mitt liv var fiskemåltider.
Det ene var i kjelleren på Britannia hotell i Trondheim ... grillet steinbitfilet :prf
Kompisene satt og gumlet på noen seige biffer
Det andre var på en lokal pub/resturant her i Honningsvåg ... grillet tørrfisk. :prf

Nå blei jeg sjukt sulten her jeg sitter :yeyeye

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Gulars skrev:Ja. Har kjørt Hamlagrø noen ganger med mc, da fra Dale. Bra man kjører "traktor", det trengs over der. Enig i at Eksingedalen er best fra Dale eller Mo.

Her er bilde fra Hamlagrø 9. mai i år.
Har du noen andre gode ruter du pleier å kjøre i området? Jeg ser at jeg er flink å kjøre mye samme rutene gang på gang. Alltid spennende å prøve nye ruter om du har noen jeg ikke kjenner til enda :thumleft
jhn skrev:Det kan være enormt store forskjeller fra tørrfisk til tørrfisk. Det er en kunst å produsere å god tørrfisk.
Renhold, temperatur, luftfuktighet, størrelse, oppbevaring, hvor lenge de henger, hvor de henges osv har meget stor betydning for resultatet.
Denne fisken som ojda ble "påtvunget" smakte jeg også på ... den hadde en ganske middelmådig kvalitet, så at han ikke var så begeistret skjønner jeg godt.
Det er SINNSYKE store forskjeller. Det regner jeg vel med de fleste er klar over. Det kan jo en bare sammenligne med annen høytidsmat f.eks. Spiser du pinnekjøtt eller Svineribbe til jul. Så er forskjellene enorme. Det er en kunst å foredle råvarer på en god måte.
Mulig jeg bare har smakt dårlig tørrfisk, for meg blir det litt for sært å spise som snacks, men i diverse mat er det eventyrlig.

Ja hva ble det til middag i dag :lol
Screen Shot 2015-09-04 at 21.29.22.png
Jeg sitter virkelig å teller på knappene. Jeg har så lyst å kjøre nordover at det klør i fingrene. Det napper skikkelig i kjøreherpesen :yeyeye Men jeg vet at det blir noe labert å kjøre på tur når det styrtregner. Litt regn går som en drøm, men med det været og meldingene som er om dagen reserverer jeg meg litt kjenner jeg.

Ser meldingene litt lysere ut i morgen kjører jeg. Da får det briste eller bære :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

Grandiosa

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha hvorfor viste jeg at du kom til å svare det :lol :lol Strålende, en kulinarisk sjeldenhet fra Stranda utenfor Ålesund :prf

Liten digresjon.
Faren til bestekompisen min når jeg var liten guttunge fikk tilbud om å være med å investere i noe helt nytt som het frossenpizza. Han takket selvølgelig nei, slikt tull skulle ikke han kaste vekk pengene sine på.

Hvem faen kunne vite at det skulle bli omtrent like luktrativt som oljeeventyet i norge :knegg :knegg Tror du han angrer på det i dag.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

Det værste er jo at det er faktisk sant :redface
Men det var ikke planlagt. Guttungen (14) stekte seg en, og jeg var å rappet et par stykker

Det må vel være en tidenes dårligste avgjørelser ... jeg vil tro både får og sønn fremdeles går å river seg i håret :knegg

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Gulars »

Andre ruter: Tror kanskje du har prøvd de fleste gode. Men siden du har byttet sykkel bør du ta turen til Samnanger og kjøre opp til Kvitingen. Det er ikke mer enn en ca 10 km men artig. Der går en bomvei (BKK) opp til demningen. Det er en port ved siden av. Tror du får sykkelen gjennom der. Da jeg var der i august i fjor var bommen oppe.

Eller i Eksingedalen. Inn til Brækkhus og gjennom en bom der også. Skilt fra BKK - kjøring på eget ansvar. I mai kom jeg ikke helt opp pga. snø. Veldig sleipt i en tunnel. Noen steder var deler av veien rast ut. Har noen bilder men får ikke forandret størrelsen så jeg får ikke lastet dem opp her. :(
Kjør sikkert!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Bilde

:vs

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av quattrokim »

Lagde eit lite forslag til deg her: https://www.motogoloco.com/map?route=12372&key=5ef4cc90" onclick="window.open(this.href);return false;

Tips til andre kart/sider for å lage ruter tas imot med takk:)
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Se her ja... Denne siden var jo ikke så dum den, jeg pleier bare å bruke google maps når jeg lager ruter, men denne så jo helt genial ut, må teste ut denne selv. Tenkte litt på denne ruten i morgen, men da kjøre ut til oppedal, bjordal, over stordalen også via matre. Kanskje jeg slenger på eksingedalen også om jeg starter tidlig :redface

:thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Den siden der, er det mulig å transportere rutene til gps enhet på sykkelen? Om du har garmin f.eks? Det var jo sjokkerende lett å lage rute her?

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av quattrokim »

Nyt sola mens den er framme, frøkna skal springe Knarvikmila så eg må være heime med jentungen. Satser på betre tider til neste helg, foreløpig ser jo værmeldinga meget bra ut.

Ja, du trykker på export etter at ruta er lagra og så får du opp Garmin eller TomTom. Har ikkje GPS endå så har ikkje fått testa det sjølv.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Lasse Liten »

damn son, den planleggeren var jo mat!

BTW. nå er vi 3 stykker med traktor her i Bergen nord ish, jeg for min del har ikke vært særlig utenfor asfalt.
Kunne godt tenke meg litt moralsk støtte for å komme i gang med sånt noe, må bare få tid til å bytte simmeringer på gaffelen først..
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Høres ut som en god plan det Lasse :thumleft trenger trening på slikt selv. Er helt utenfor komfortsonen på grus :knegg

Note4

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av quattrokim »

Meste erfaringa eg har med grus er faktisk frå tida med zx-6r, hadde grusveg på 2 km fram til huset eg budde i da. Faktisk litt morsomt å sladde litt med dei syklane, i moderate hastigheter.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Svar