Busa Trond skrev:Det er herlig å lese slike referat LordShaft
Er det ikke godt med en sykkel som tar deg med ut på eventyr, som du ikke hadde funnet på med en RR.
***KLIPP*** prat over telefon med Snikkeren om KTM og utstyr i kveld.
Fin sykkel du har forresten

Takk for det Busa. Jo det er virkelig godt å ha en sykkel som vekker turlysten veldig mange hakk. Sykkellivet har fått en brå, uventet retning.
Er det ikke en knapp i menyene som sier reset to default? Som gjennoppretter fabrikkinstillingene? Bladde bilder? Du har ikke kommet bori eksponeringen da. At denne står på pluss 1 2 eller 3?
Jo takk, sykkelen er fin den. Blir vel snart like fin din noda med utstyr å alt
poulet_cavalier skrev:Selva er Italienske putrere (med ymse rykte). Selva 4 takt er i praksis yamaha montert i Italia.
Bruker de yamaha sine deler osv så skulle jeg mene at dette er veldig bra greier. For Yamaha er strengt talt noe av det beste du får i påhengs verden :-)
L-NA skrev:Oi,oi,oi..PMS`n riv og slit i ein stakkar som berre synest synd på seg sjølv når han ser slike bilder :-) :-) Ei god uke til nå så blir det tur om det så er snø hagl, lyn og torden...Tur blir det samma F...
Ellers så er det nok Oster som er på vei ut Fjorden. Og i Samme rute som den ein gong seilte i 56 år. Før den ble ombygd til Fraktebåt. Ble opprineleg bygget i 1908 på førespørsel fra Modalen kommune om å få en rutebåt som kunne gå i isen. At du høyrde maskinen fortel berre om hvor stille det har vert. Maskinen som er er en Oljefyrt Dampmaskin er nok av den typen som ikke lager så allverden av lyd...men fin lyd er det :-)
Men takker igjen for flott referat og bilder, god underholdning igjennom dagen er det også å følge deg på ...på....den der GPS saken...??..

Hehe lenge siden du har fått vært på tur nå?

Jeg mener så fast bestemt at jeg hørte den dunk dunk dunk lyden. Men husk på at jeg er vokst opp med å kjøre i bølgene til Bruviken, Bygderuta, gode gamle Roslagen (sandskjøyte) og ikke minst Mofjord. Men Roslagen var desidert den som hadde best bølger. For ikke å snakke om den helt karakteristiske lyden. Vi hørte at det var den som kom lenge før den rundet skjæret uti vasslia

Så det er ikke utenkelig at der var en annen båt som laget lyd, eller jeg som bare ønsket å høre lyd
Oster leverte post og diverse proviant på dampbukaien på landstedet vårt i gamledager. Det ryktes også at kapteinen hadde en liten romanse med ene søsteren til oldefaren min
Ja prøver å logge alt jeg kjører på LocaToWeb'en som det heter. Greit å kunne se igjen når en kommer hjem, å hvilke ruter en bør kjøre neste gang en roter seg inn i samme området. Jeg har autistiske trekk når det kommer til hukommelse på veier, stedsans og detaljer. Men jeg er ræva på navn. Så denne appen gjør underverker for meg i ettertid av turen. En kommer jo ofte over plasser en kunne tenke seg å kjøre, men ikke alltid har tid å utforske
Bjerknez skrev:Ser ut til at du koser deg på tur Lordy, det er det ingen tvil om
Igjen, så må jeg bare nevne hvor heldig du er som bor på denne siden av landet. Vertfall de dagene det faktisk er opphold :-)å
Jeg sliter faktisk litt med å huske sist jeg koste meg så mye på sykkel. Jeg har alltid elsket å kjøre motorsykkel, men det er bare noe ekstra nå. Om det er traktor, KTM eller noe annet som gjør det

har jeg ikke peiling på. Det er hvertfall skjedd noe
Jeg priser meg lykkelig hver eneste fineværsdag, for vestlandet er definitivt motorsykkelens mekka i norge

Du burde komme på besøk oftere