Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

LordShaft skrev:Jeg sier ikke at du skal gå fra delkasko til ansvar osv. Du skal ha la oss si kasko hos Gjensidige i 6 måneder. Også skal du bytte til if, ta med deg bonusen og være der i 6 måneder før du skifter tilbake igjen.

Da spiller det ingen rolle hvordan de beregner forsikringspremien. Du deler opp totalsummen på 12 måneder. Du får fast trekk hver måned og etter 6 måneder skifter du selskap. Du får ikke noe mer i regning av den grunn.

Men dette har jeg ikke greie på, har bare gjort det med 3 kjøretøy i oppveksten. Samt jeg har en veldig god kompis i forsikringsbransjen. Han som tipset meg om dette.

Note4
Slik jeg forstår det er det litt forskjell på hvordan bil og mc forsikringen fungerer. På mc, snøscooter så vektlegges forsikringen på de mnd. med høyest risiko. Sånn skal det ihvertfall være hos Gjensidige og Tryg.
Hos gjensidige kan du tegne full kasko i feks. desember. Det blir lagt opp til et fast beløp som skal betales hver mnd. men hvis jeg velger å avslutte avtalen etter 6mnd, så ville jeg fått tilbake en pen slump penger iom. at desember til mai bare teller omtrent 25%. Motsatt hvis jeg tegner i juni til desember (75%). Da må jeg tydeligvis betale inn litt ekstra. (ifølge forsikringsavtalen min)

Uansett, jeg har aldri hatt forsikring på noe som helst før, så dette kan jeg ikke. Blir spennende å se i desember. Takker uansett for bra innspill og tips :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av LordShaft »

Jeg skal ta meg en telefon til kompisen min som jobber i forsikringsbransjen i morgen. Høre med han hva han sier. Jeg har hvertfall gått klar dette på min sykkel forsikring.

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av mortenolb »

Jeg har lagt merke til at hvor mye som trekkes på forsikringa på sykkelen varierer etter årstid. Har Gjensidige.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har også BMW'en forsikret i Gjensidige og kan ikke se at jeg blir trukket forskjellige beløp avhengig av årstid. Jeg fikk en totalsum ved tegning av forsikring og denne blir delt på 12mnd.

Men det skal sies at jeg ikke notorisk følger med på dette. Det er fordelen med avtalagiro, men jeg tar en titt en gang i blandt og det ser ut til at beløpet ikke avviker mellom gangene...

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Jeg har også BMW'en forsikret i Gjensidige og kan ikke se at jeg blir trukket forskjellige beløp avhengig av årstid. Jeg fikk en totalsum ved tegning av forsikring og denne blir delt på 12mnd.

Men det skal sies at jeg ikke notorisk følger med på dette. Det er fordelen med avtalagiro, men jeg tar en titt en gang i blandt og det ser ut til at beløpet ikke avviker mellom gangene...

Ved avtalegiro hos Gjensidige så betaler fu 1/12 hvert måned, men hvis du tegner i mars så må du betale etter kost modellen som sier ca 95% betales mellom april og september første året etter det blir det 1/12 med avtalegiro.

Kom bort i dette når jeg tegnede for Tuonoen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Jeg har også BMW'en forsikret i Gjensidige og kan ikke se at jeg blir trukket forskjellige beløp avhengig av årstid. Jeg fikk en totalsum ved tegning av forsikring og denne blir delt på 12mnd.

Men det skal sies at jeg ikke notorisk følger med på dette. Det er fordelen med avtalagiro, men jeg tar en titt en gang i blandt og det ser ut til at beløpet ikke avviker mellom gangene...

Ved avtalegiro hos Gjensidige så betaler fu 1/12 hvert måned, men hvis du tegner i mars så må du betale etter kost modellen som sier ca 95% betales mellom april og september første året etter det blir det 1/12 med avtalegiro.

Kom bort i dette når jeg tegnede for Tuonoen.
Okay, kan godt være at jeg har blitt trukket forskjellig også, men tror ikke det...
Jeg pleier ikke å være så flink til å følge med på slikt. Er bare sååå deilig å slippe å benke seg forran nettbanken hver gang regninger skal betales. Slikt blir jeg bare dårlig av, haha.

Nei, skån meg fra og se pengene forsvinne! :thumleft :lol

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

Kjørte fra Porsgrunn til Skien i dag for å få sjekke oversvømmelsene og handle litt motorolje.
Det var som alltid mye trafikk mellom byene i ettermiddag, og et stykke foran meg går det en lite mann i veien ved siden av alle bilene som stamper i køen.
Han så ganske forvirret ut, bar på en stor blå sekk og var ikke veldig stød på beina. Når jeg kommer opp på siden hans så ser jeg at dette er en eldre kar med downs-syndrom. Da parkerer jeg like greit i veikanten, hopper av sykkelen og får geleidet mannen ut av veien. Han ante ikke hvor han var, eller hvor han bodde. Så da begynte vi å gå mot nærmeste fortu som var 50-100m unna.
Det gikk ikke mange meterene før en dame med bil stoppet opp og lurte på om hun kunne hjelpe. Hu nevnte på at det var et slags kollektiv like ved som han kanskje hadde rømt fra. Så da overlot jeg fyren til hu dama.

Får håpe jeg ikke blir anmeldt for medvirkning til kidnapping nå :P :p

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

I dag blir det dekkskift :prop:
Dekkene som satt på fra forhandler, Pirelli Rosso Corsa, har rullet 9958 km og er klare for utskifting. Jeg innbiller meg at jeg kan se striper i gummien der hvor den hvite korden skal dukke opp.

Jeg var ute å kjørte litt i regnværet før helgen, og bakdekket slapp veldig lett. Regnværet Petra forårsaket faktisk 100 års flom i Telemark, men allikevel :roll
Uansett greit med nye dekk før jeg skal til Oslo på onsdag for å ta 10 tusen km service.

Bilder av gamle og nye dekk kommer i ettermiddag :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:I dag blir det dekkskift :prop:
Dekkene som satt på fra forhandler, Pirelli Rosso Corsa, har rullet 9958 km og er klare for utskifting. Jeg innbiller meg at jeg kan se striper i gummien der hvor den hvite korden skal dukke opp.

Jeg var ute å kjørte litt i regnværet før helgen, og bakdekket slapp veldig lett. Regnværet Petra forårsaket faktisk 100 års flom i Telemark, men allikevel :roll
Uansett greit med nye dekk før jeg skal til Oslo på onsdag for å ta 10 tusen km service.

Bilder av gamle og nye dekk kommer i ettermiddag :)
Nesten 10.000km. på det dekket der er meget imponerende. Jeg har hatt disse dekkene på både Street Triple R og BMW S1000R og på BMW'en byttet jeg det på 3.600km. Dog var det litt spor igjen, men ikke veeeldig mye. På Street Triplken så kjørte jeg det til corden syntes rundt hele og da hadde den rundet 5.700km. :-)å

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 Nye dekk i dag

Legg inn av Fsva »

Hehe. Er grenser på hvor hardt man får kjørt med 48 hester :P :p

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 Nye dekk i dag

Legg inn av Tommas »

Ditto, dekket var vel egentlig sluttkjørt på 4500km ;-)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 Nye dekk i dag

Legg inn av Fsva »

Da er Bridgestone Battlax T30 montert foran og bak. Dette er et Sport Touring dekk med hard senter og myke kanter.

Har bare kjørt 5km med de nye dekkene, men merker at sykkelen er litt annerledes på styringen, er ikke sikker på om til det bedre eller dårligere.

Bilde av nytt og gammelt dekk. BildeBildeBilde




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 Nye dekk i dag

Legg inn av Bjerknez »

Det er nok bare uvant. Du vil oppleve at sykkelen din "velter" fortere til sidne når du kjører. Det fordi du har gått fra et relativt flatt nedslitt dekk til ett helt nytt som jo er "rundere" i formen.
Føles rart i førsten, men etter noen mil vil du sette pris på det :thumleft

Men en ting er sikkert. Det som står på det klsitremerket der bør du ta til etterretning :thumleft

Ikke alle dekkene er like glatte, men legger du deg kraftig ned i første rundkjøring er det store sjanser for at du er fucked for å si det sånn. Gi de noen mil og la de gå seg varme før du gradvis legger deg mer og mer ned. Er mange meninger om dette, da noen mener du kan kjøre gris omtrent rett fra dekkverkstedet. Hvis du føler for å prøve det så lykke til :-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 Nye dekk i dag

Legg inn av Tommas »

Jeg testa full spiker fra første 100 meter på S1000R med nye dekk. Var overhodet ikke antydning til glatt.

Men anbefaler å ta det med ro uansett, ikke send meg regning om du tester full gass og tryner ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23080
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 Nye dekk i dag

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Jeg testa full spiker fra første 100 meter på S1000R med nye dekk. Var overhodet ikke antydning til glatt.

Men anbefaler å ta det med ro uansett, ikke send meg regning om du tester full gass og tryner ;-)
Med Traction Control så er det nok litt tryggere og utføre noe slikt også. :knegg

Jeg prøvde og dra på litt med nye dekk på både Street Triplen og Cruiseren. Hjulslipp med en gang. Spesielt de første meterene. Uten traction control så ville jeg nok ikke testet dette som fersk mc fører :knegg

Svar