Jompa, en mann i 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av 929rr »

Hva skal en si. Det blir mindre morsomt her efter du og resten av gjengen forsvinner

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av ZZR-Erling »

Håper at en fra "Ledelsen" kan skrive noen tankens ord her.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22934
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av Bjerknez »

Mine personlige tanker rundt dette er noe avslappet. Jeg har ikke tenkt til å legge noens hode på noen huggestabb heller. De som har valgt og forlate oss frivillig grunnet dette må få lov til det. En av de som er borte ba om og bli fjernet selv og den andre brøt en forumregel som la tungen på vektskålen til en utkastelse. I mine øyne en riktig avgjørelse samlet sett.

Det skjer veldig mye i kulissene som ingen andre ser og det er jeg ganske sikker på at de fleste her inne er klar over. Noe mer utover det har jeg ikke tenkt til å mene så mye rundt utkastelsene for dette kan igjen blusse opp til en ny diskusjon om hvordan dette forumnet drives og det finnes ikke noe jeg er mer lei enn å diskutere det. Vi er alle pliktige til å lese samt forholde seg til forumreglene.

Det er alltid trist at noen forsvinner fra oss, men man kan ikke forhindre en viss turbulens når vi er såpass mange på et lite sted. Man klarer ikke å tilfredstille alle. Noen velger å gå sin egen vei og finne alternativer som passer en bedre, mens de aller fleste andre velger å inrette seg forumreglene som i mine øyne ikke er forskjell fra de fleste andre forumregler andre steder. Ganske greie regler og forholde seg til og de aller fleste vil også mene at reglene virker veldig logiske.

Det er nok AJ som for storparten av "hat brevene" her inne og jeg synes rett og slett ikke det er fortjent. Jeg har kost meg på dette forumet fra første stund som svartkledd. Jada, noen diskusjoner har det blitt, men jeg har nå alltid klart og holde meg i tøylene...mer eller mindre. Jeg ber om unskyldning når det går for langt og jeg tuller litt ekstra med de jeg vet tåler en spøk. En litt vennskapelig erting og en god dose ironi blir det ofte fra min side. Altså innen rimelighetens grenser.

I mine øyne har jeg vert innom flere andre mc forum og det er rett og slett her jeg finner meg mest til rette. Forumet er aktivt, det postes rapporter og bilder over en lav sko og de fleste aktive her inne har jeg enten truffet og eller vert på tur sammens med. Hyggelige folk alle sammen, selv om noen av oss er ganske så forskjellige.

Jeg tror det er sundt at man av og til treffer personene man "chatter" med her inne. Det gjør at man forstår hverandre bedre, samt at det sitter LITT lenger inne og slenge med leppa når man kjenner personen. Det er alltid enklere og slenge med leppa når man aldri eller svært sjeldent treffer de man snakker med her inne.

Jeg ønsker alle som forlater oss lykke til videre. Jeg har ikke noe horn i siden til noen, selv om det er noen ytterst få jeg ikke prioriterer like høyt. Treffer jeg dere langs veien, uansett hvem det måtte være (utkastet eller ikke) så er jeg ganske overbevist om du er en hyggelig person. At AJ kanskje ikke har den samme tanken er kanskje litt mer forståelig, men heldigvis har ingen av "hatbrevene" vert myntet på meg personlig.

Dette er ikke noe formelt brev skrevet på vegne av forumet, men et brev fra meg personlig og hva jeg tenker rundt den saken. Jeg akter ikke å diskutere denne saken ytterligere med noen. Kanskje AJ også kommer med noen litt mer "formelle" ord på sikt, men jeg er ganske overbevist om at han velger å prioritere andre ting til tider. Det tar på og hele tiden være "drittsekken". Jeg har hilst på både AJ og kona på tur. Skikkelige hyggelige mennesker begge to. Jeg har aldri hatt noen uovernstemmelser med AJ, ei heller på internforumet eller ellers. Rett og slett en likanes person, så derfor så skjønner jeg ikke hvorfor han blir stemplet som martyr til tider.

La oss omfavne det flotte forumet som vi har. mange av oss har truffet hverandre på turer, noen har mer eller mindre blitt kompiser og tur refferatene mangler jo ingen sidestykke. Det var vel det jeg hadde å si om den saken.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av RuneMC »

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av Zadnez »

enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av TBI81 »

Synd å se at så mye kompetanse trekker seg..
Zadnes: Hva har ikoner og hylle og tilbe med dette å gjøre? DET er en helt annen diskusjon.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av Sprint »

:sorry ,but keep riding Jompa :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av ojda »

Zadnez skrev:enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å
Det er vel lite galt å fortelle solide bidragsytere at de faktisk vil bli savnet på forumet :scratch
Det er igjennom årene forsvunnet uhyggelig mye kompetanse, samt mange solide bidragsytere
som er et jævelig stort tap for forumet og endel av dets medlemmer.
Det som går igjen ved veldig mange av disse utmeldelsene/utkastelsene og ikkeaktive,
er at de ikke kommer av interessetap, men primære eller sekundære medlemskomflikter.
Som for det meste synes som unødvendig markering fra ledelse. 85% av dette kunne vært løst på andre måter :-)å

Ja! Jeg forbeholder meg retten til å skrive at mange av disse medlemmene vil bli savnet av meg, og flere med meg. :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37889
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av AJ »

Jeg kommer ikke til å kommentere noen av utmeldingene annet enn at jeg synes slike forumharakiris ser mer og mer kleint ut.
Gjorde det selv i sin tid på et forum som var svært aktivt, men som knapt rører på seg i dag.
I dag ville jeg bare funnet utgangsdøra og forlatt stedet uten drama.
Men for all del, jeg ønsker de som har valgt bort MCsiden all lykke til videre og at MC-gleden fortsatt er intakt og veldig til stede.
Takker også for mange gode bidrag som jeg håper fortsatt kan glede mange brukere her inne.

Når det gjelder aktive alternative forum tok jeg nettopp en runde innom disse, hvor jeg fortsatt er sovende medlem i et av dem. Liten eller ingen aktivitet å spore.
Heller ikke på IkkeBike, som pleier å våkne til liv når det stormer litt på MCsiden.no. ...
MCsiden.no, fortsatt Norges mest aktive forum for MC-folk?
Hvor lenge det vil vare? Se, det er det ingen gitt å spå noe sikkert om.
Storhetstiden, for å bruke et slikt ord, til forum som dette er ganske sikkert tilbakelagt.
Framtidstanker om MCsiden.no vil jeg komme tilbake til i egen tråd etter hvert.

Enn så lenge vil forumet fortsette som før med samme gode takhøyde og moderering.
Hvilket innebærer at regelbrudd slås ned på og at tilløp til å vekke til live diskusjoner om måten forumet driftes og administreres og som har vært gjennomdebattert tidligere, stoppes.
Konstruktive forslag og kommentarer til det brukere mener er kritikkverdige forhold må gjerne sendes til forumets mailadresse.

Nevner til slutt at flere utenlandske forum jeg er medlem av har en langt strengere moderereringsprofil enn hva MCsiden.no har.
Det er kanskje her vi har vært for lite flinke? Vi har latt litt for mange krangelfanter få litt for mye spillerom i perioder.

Jeg vurderer å "ansette" en eller flere moderatorer i tiden framover og se på vår modereringsprofil. Dette vil også innbefatte gjennomgang av forumets regelverk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av Zadnez »

:mk
ojda skrev:
Zadnez skrev:enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å
Det er vel lite galt å fortelle solide bidragsytere at de faktisk vil bli savnet på forumet :scratch
Det er igjennom årene forsvunnet uhyggelig mye kompetanse, samt mange solide bidragsytere
som er et jævelig stort tap for forumet og endel av dets medlemmer.
Det som går igjen ved veldig mange av disse utmeldelsene/utkastelsene og ikkeaktive,
er at de ikke kommer av interessetap, men primære eller sekundære medlemskomflikter.
Som for det meste synes som unødvendig markering fra ledelse. 85% av dette kunne vært løst på andre måter :-)å

Ja! Jeg forbeholder meg retten til å skrive at mange av disse medlemmene vil bli savnet av meg, og flere med meg. :[-X
:mk
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:
Zadnez skrev:enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å
Det er vel lite galt å fortelle solide bidragsytere at de faktisk vil bli savnet på forumet :scratch
Det er igjennom årene forsvunnet uhyggelig mye kompetanse, samt mange solide bidragsytere
som er et jævelig stort tap for forumet og endel av dets medlemmer.
Det som går igjen ved veldig mange av disse utmeldelsene/utkastelsene og ikkeaktive,
er at de ikke kommer av interessetap, men primære eller sekundære medlemskomflikter.
Som for det meste synes som unødvendig markering fra ledelse. 85% av dette kunne vært løst på andre måter :-)å

Ja! Jeg forbeholder meg retten til å skrive at mange av disse medlemmene vil bli savnet av meg, og flere med meg. :[-X
Det som er helt sikkert og dessuten veldig synd er at de som nå er borte er/var aktive medlemmer som gir av seg selv, som deler bilder og tur-referater, og har peiling på mangt og mye.
Det er medlemmer som etter min mening er med og løfter forumet,
og når disse legger inn årene, blir det (etter min mening) mindre interessant å stikke innom jevnt og trutt.
Og så mye å mer å si, har jeg ikke :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av LordShaft »

AJ skrev:Jeg kommer ikke til å kommentere noen av utmeldingene annet enn at jeg synes slike forumharakiris ser mer og mer kleint ut.
Gjorde det selv i sin tid på et forum som var svært aktivt, men som knapt rører på seg i dag.
I dag ville jeg bare funnet utgangsdøra og forlatt stedet uten drama.
Men for all del, jeg ønsker de som har valgt bort MCsiden all lykke til videre og at MC-gleden fortsatt er intakt og veldig til stede.
Takker også for mange gode bidrag som jeg håper fortsatt kan glede mange brukere her inne.
Kleint eller bare en litt uggen følelse av at du risikerer å miste langt flere medlemmer enn forumet tåler å overleve. Vi vet jo alle hva som skjedde på mcforumet som du referer til.

AJ skrev:Nevner til slutt at flere utenlandske forum jeg er medlem av har en langt strengere moderereringsprofil enn hva MCsiden.no har.
Det er kanskje her vi har vært for lite flinke? Vi har latt litt for mange krangelfanter få litt for mye spillerom i perioder.
Nå kan du dessverre ikke sammenligne deg med langt større forum. Dette er et lite nisje forum med en del aktive brukere. Du kan ikke forvente at dette forumet skal modereres eller driftes på samme måte som de større utelandske forumene med mange tusen medlemmer aktiv hver dag :eh

AJ skrev:Jeg vurderer å "ansette" en eller flere moderatorer i tiden framover og se på vår modereringsprofil. Dette vil også innbefatte gjennomgang av forumets regelverk.
Jeg er redd for at dette er for lite for sent. At du ikke har tatt signalene på at din og deres modereringsprofil for lenge siden er meg uforståelig. Du står i en situasjon der du har hatt et fantastisk forum med ekstremt mye kompetanse. Mesteparten av denne kompetansen er borte og en ny modereringsprofil er alt for sent, men alikevell en innrømmelse på at noe har vært "feil" i alt for lang tid.

Du har fått forferdelig mye ufortjent kritikk. Jeg forstår at du AJ går raskt i forsvar å ikke lar deg pille på nesen. Men dette er også din aller største svakhet, som igjen gjenspeiler seg i din måte å drifte på. Jeg har rost deg for måten du har taklet mye av barnehage nivået på andre siden.
Du nevner at ingen vil vel dra på tur med ledelsen eller noe slikt. Dette er pølsevev, du er like velkommen som alle andre, hvertfall på de turene jeg er med på. Å det kommer jeg til å stå fast ved.
Men det går faktisk an å være helt uenig i måten noe blir gjort på uten å misslike budbringeren.

Men når jeg ser at andre blir sett på som mindre verdt enn de er. At ledelsen er likegyldig til hvor de måtte finne veien. Ja da setter det sinne i kok hos meg. Det er en ting dere her inne må forstå. Jo før dere forstår det, jo bedre vil det gå.
Det er ADLRI og vil ALDRI være dere som holder liv i et forum. Det er brukerne som gjør. Å da spesielt et så lite forum som her i lille norge. Mister dere limet, ja da rakner hele driten.

Med de ordene, vil jeg ønske ledelsen her inne lykke til. Håper dere gjør alvor utav forandringene dere har varslet. Dessverre så er det for lite for sent for mitt vedkommende.

koz og klemz

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37889
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev: Det er ADLRI og vil ALDRI være dere som holder liv i et forum. Det er brukerne som gjør. Å da spesielt et så lite forum som her i lille norge. Mister dere limet, ja da rakner hele driten.
Nåja... Er ikke så sikker på om denne analysen treffer helt :-k .
Lite aktiv ledelse er vel noe som har preget forumet du refererer til i lang tid og hvor det har vært svært lav aktivitet lenge.
Det samme må en vel kunne si om Bike-forumet.
Og på Ikke-Bike går det mest i analfetisjisme hos enkelte og til tider massiv nedrakking av MCsiden.no, som takket være, som du helt rett påpeker, aktive brukere som gjør det til det jeg fortsatt tror er Norges mest aktive MC-forum.
Men sett i forhold til de nevnte andre forumene tror jeg ikke dette ville vært tilfelle uten aktive ledelse - på godt og vondt, for enkelte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av LordShaft »

Nei at det ikke treffer får være greit nok det.

Men der er en admin på mcforumet som har vært aktiv hele tiden. Supermons. Mangel på oppdatering, samt lang nedetid uten mulighet til å få restartet servere. skifte av server hotell eller hva det heter. ja listen er lang. Å er det en ting brukere forlanger, så er det oppetid. Er det for lang nedetid så rakner det. Dette gjorde at mcforumet døde ut. Alle de aktive medlemmene trakk seg vekk eller forsvant over hit. Å ingen tok på seg jobben å rette på dette.

Men siden du nevner det, må jeg si at det er fristende å gjøre en skikkelig opprydding, luke litt i bedet å ta en god gammeldags dugnad. Kanskje der blir langt flere aktive alternativ til dette forumet? :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37889
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....takk for meg

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Kanskje der blir langt flere aktive alternativ til dette forumet? :mk
Flere aktive alternativer til MCsiden ønskes velkommen :thumleft ! Så lenge de ikke synker ned på et så skremmende latterlig lavt nivå som IkkeBike...

Men jeg tror det kommer for sent. Dessverre...
Men dette kommer jeg nærmere tilbake til i et innlegg jeg er i ferd med å skrive. Blir kanskje ikke postet i dag, men det kommer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar