Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Når set kommer til motor så drar Street Triple bedre enn GSR 750, uansett turtall. Street Triple er som nevnt i mine øyne en mye bedre sykkel. Justerbare dempere mhue og ræva alle veier opp og ned etc. Lyden er bedre, hvis man liker litt mer "snerring", motoren er friskere på alle turtall, utseendet er bedre (subjektivt), den føles lettere og mer leken. Prøvekjør en Street Triple før du bestemmer deg i det minste.
Var en som prøvekjørte min Street Triple som eide en GSR750. Hans første ord når han gikk av sykkelen var "fy faen.... Er dette bare en 675cc? Den gikk mye bedre enn min"
Var en som prøvekjørte min Street Triple som eide en GSR750. Hans første ord når han gikk av sykkelen var "fy faen.... Er dette bare en 675cc? Den gikk mye bedre enn min"
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Nei AJ, selv med 270 graders vei har den ikke V-twin lyd eller karakter på noen måte.AJ skrev:Høres nok absolutt som en V-twin, denne.simpson skrev:Her er du på TYNN IS IGJEN.Bjerknez skrev:MT07 er flotte sykler med fin V-twin lydMonstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer .
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.
MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Med 270 graders veiv så gjør den, ja...:
[img]http://s25.postimg.org/bk6yox967/270_graders.jpg[/img]
Ikkeno' unntak for denne i forhold til andre linjetoere/rekketoere med samme motorkonfigurasjon. Husker selv hvor god V-twin lyd det var i TDM'en jeg hadde :-) .
For øvrig er ikke rekketoeren i MT-07 en parallell twin slik begrepet forstås blant de aller fleste twinentusiaster :
[img]http://s25.postimg.org/ocv2oukrz/parallell_twin.jpg[/img]
Crossplanekonseptet til Yamaha er ganske omdiskutert.
I R1 gikk momentet ned ii forhold til konvensjonell vei, og det er jo stikk motsatt av hva som var intensjonen.
Mange påstår også at den hører ut som en v-twin, men det gjør heller ikke den.
De høres kun ut som motorer med usymmetrisk tenning/veiv. Og har derfor ikke V-twin egenskaper heller.
Det finnes ett fåtall V-twinner med usymmetrisk veiv, men det er ikke vanlig.
Men TDM høres mer ut som endunker enn en V-twin
Og jeg håper du vet hvorfor?
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Jeg må rette på deg bjerknez jeg husker du snakket om du hadde kjørt en slik i sommer og da viste du bilde av en gsr600... Sikker på at det ikke er denne du mener ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
For det første så må jeg bare beklage feilinformasjonen. Jeg måtte i skrivende stund ta en ekstra titt for å se om dette stemte. Det står ikke noe tall på sykkelen, men det står at det er en GSR ja, og da kan nok freddy123 ha rett. Utseendemessig er dem jo ganske like i mine øyne.freddy123 skrev:Jeg må rette på deg bjerknez jeg husker du snakket om du hadde kjørt en slik i sommer og da viste du bilde av en gsr600... Sikker på at det ikke er denne du mener ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis dette stemmer, så blir da så klart alt jeg har sagt om sykkelen i denne tråden helt feil og må ignoreres. 750'en har jeg aldri kjørt.
Takk for rettelsen freddy123 :-)å
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Ja, de er vel helt like:) tipper det vil være litt forskjell på 600 og 750:) vet ikke om noen på forumet her som har prøvd en GSR 750? Hadde vært morro og hørt hva de hadde syns om den:)? Prøvekjøring er ikke så lett og få til nå så sent på høsten. Pluss at jeg ikke har lappen enda:/ begynner på den i januar:) funnet en kjøreskole her i Oslo med innendørs hall. Så kan få gjort unna alle kjøregårds øvelser der. Og ta det trafikale når våren kommer igjen:) men lyst til og kjøpe sykkel i vinter. Så alt er klart til den store dagen kommer:)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
BMW'en er virkelig en flott sykkel ja, men faktisk så er Street Triplen bedre på følgende, etter min mening:Bjarne89 skrev:Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
1. Den er mer "lettkjørt".
2. Lyden er fenomenal, selv med orginalpotta på.
3. Utseende digger jeg også
4. Den er hakket mer behagelig å kjøre på langtur med enn BMW'en.
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Skal dra til AMD i Oslo og få sett på den street triple r og se litt på den i løpet av uken tror jeg. så får jeg se. Liker sykkeln godt. Men kansje litt redd den blir for lav for meg. Men det finner jeg snart ut av:)Bjerknez skrev:BMW'en er virkelig en flott sykkel ja, men faktisk så er Street Triplen bedre på følgende, etter min mening:Bjarne89 skrev:Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
1. Den er mer "lettkjørt".
2. Lyden er fenomenal, selv med orginalpotta på.
3. Utseende digger jeg også
4. Den er hakket mer behagelig å kjøre på langtur med enn BMW'en.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Evt. kan du også dra til Alf Graarud i SarpsborgBjarne89 skrev:Skal dra til AMD i Oslo og få sett på den street triple r og se litt på den i løpet av uken tror jeg. så får jeg se. Liker sykkeln godt. Men kansje litt redd den blir for lav for meg. Men det finner jeg snart ut av:)Bjerknez skrev:BMW'en er virkelig en flott sykkel ja, men faktisk så er Street Triplen bedre på følgende, etter min mening:Bjarne89 skrev:Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
1. Den er mer "lettkjørt".
2. Lyden er fenomenal, selv med orginalpotta på.
3. Utseende digger jeg også
4. Den er hakket mer behagelig å kjøre på langtur med enn BMW'en.
- Papi
- Innlegg: 64
- Registrert: 30 sep 2013, 22:55
- Motorsykkelen din: '99 Kawasaki Nomad / '13 Kawasaki Z800
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Eig sjølv ein Z800 med Mivv-slipon. Kjempegod sykkel, noko tung, kjærasten min tykkjer den er altfor høg og altfor tung til ho. Ho er 63 kg og rundt 165 høg. Min er også noko senka. Eg sjølv er 183 høg. Kjempegod sykkel, tek imot hard behandling og nedlegg fint, sjølv der det er noko sporing. Dog, på det verste kjenner eg godt at svingarma arbeid noko, men det er fint å kjenne at sykkelen "lev". Føler eg har bra botndrag, ingen problem å daffe i under tre tusen omdreiningar på kosekøyring. Alltid respons uansett gir, nesten uansett fart.
Køyrte ein kompis sin '14 MT07 A2 frå Lillestrøm til Stjørdal for nokre veker sidan, med fullt Akrapovich-anlegg. Totalt anna ljodopplevelse, men så er jo det også ein heilt annan motor. Fantastisk mjuk sykkel, sjølv godt oppstiva, følte eg at den ikkje matchar dei sportslige eigenskapane like mykje som min eigen Z, men så var det nok heller ikkje meininga. MYkje triveligare sykkel på lengre distansar, godt sete, god sitjestilling, men skal ikkje meir ennlitt hopping på sykkelen før du nesten ser gneistrane under sykkelen.
Alt i alt, kjempegode syklar, kvar til sitt bruk.
Køyrte ein kompis sin '14 MT07 A2 frå Lillestrøm til Stjørdal for nokre veker sidan, med fullt Akrapovich-anlegg. Totalt anna ljodopplevelse, men så er jo det også ein heilt annan motor. Fantastisk mjuk sykkel, sjølv godt oppstiva, følte eg at den ikkje matchar dei sportslige eigenskapane like mykje som min eigen Z, men så var det nok heller ikkje meininga. MYkje triveligare sykkel på lengre distansar, godt sete, god sitjestilling, men skal ikkje meir ennlitt hopping på sykkelen før du nesten ser gneistrane under sykkelen.
Alt i alt, kjempegode syklar, kvar til sitt bruk.
Papi Media Productions @ Youtube
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw
I <3 CAKE.
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw
I <3 CAKE.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Det bør være himmel og hav forskjell på Z800 fulleffekt og MT07 A2....?
Jeg kjente vertfall enorm forskjell på Street Triple A2 og fulleffekt Street Triple R. Natt og dag egentlig.
Jeg kjente vertfall enorm forskjell på Street Triple A2 og fulleffekt Street Triple R. Natt og dag egentlig.
- Papi
- Innlegg: 64
- Registrert: 30 sep 2013, 22:55
- Motorsykkelen din: '99 Kawasaki Nomad / '13 Kawasaki Z800
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Effektmessig er det himmel og hav forskjell, og likeså med syklane elles. Difor eg sa at syklane er kjempegode, men på kvar sin måte. Dog er ikkje Yamahaen noko kjekk under 3k omdreiningar, må gire longt oftare med den i botnsjiktet.
Papi Media Productions @ Youtube
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw
I <3 CAKE.
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw
I <3 CAKE.
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Teori prøven unnagjort i dag:) da er det bare kjøringa igjen. Begynner på den i januar tror jeh det var:)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)
Begynner du kjøringen i januar??Bjarne89 skrev:Teori prøven unnagjort i dag:) da er det bare kjøringa igjen. Begynner på den i januar tror jeh det var:)
Trodde ikek trafikkskolene startet med MC kjøring før ut i mai jeg... Vertfall ikke januar...?